21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок - змагання Розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь

Про матеріал

ознайомити учнів з різними способами розв'язування рівнянь; формувати вміння учнів аналізувати і робити висновки; навчити учнів розв'язувати задачі за допомогою рівнянь; закріпити з учнями різні способи розв'язування рівнянь; розвивати культуру мовлення та математичну культуру учнів; логічне мислення учнів; виховувати вміння та потребу самостійно аналізувати свій вибір.



Перегляд файлу

Урок №                               Дата                                                       Клас 5

Тема. Розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь.

Мета: ознайомити учнів з різними способами розв’язування рівнянь; формувати вміння учнів аналізувати і робити висновки; навчити учнів розв’язувати задачі за допомогою рівнянь; закріпити з учнями різні способи розв’язування рівнянь; розвивати культуру мовлення та математичну культуру учнів; логічне мислення учнів; виховувати вміння та потребу самостійно аналізувати свій вибір.

Обладнання: дошка, девізи, картки

Тип уроку: викладення нового матеріалу

Форма уроку: урок – змагання

Девіз: «Набувай розуму у навчанні, а хоробрості у змаганні»

Хід уроку

1. Організація класу

2. Психологічний тренінг

Сіли рівно, оглянулись

Один одному всміхнулись

Низько голови схилили

Очі всі свої закрили

І за мною повторили:

«Думаю – оперативно,

Відповідаю вірно!»

Всі на мене подивились

І в роботу всі включились.

3. Мотивація

Тема нашого з вами уроку «Розв’язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь». Тип уроку: урок – змагання. Девіз: «Набувай розуму у навчанні, а хоробрості у змаганні»

 

Ми з вами будемо продовжувати розв’язувати рівняння у два кроки, а також будемо вчитися розв’язувати задачі за допомогою рівнянь. В кінці ми підведемо підсумки і по кількості отриманих балів з’ясуємо, хто ж сьогодні на уроці був найрозумніший, найактивніший, найуважніший, найкмітливіший. За кожну правильну відповідь на уроці ви отримаєте кольорову фішку, яка буде відповідати відповідному балу.

Жовта фішка -1 бал

Синя – 2 бали

Червона – 3 бала

 У кожного на парті є додаткове завдання яке оцінюється в 3 бали, якщо є вільна хвилинка , то розв’язуйте це завдання

9*(х+13)-71=820     (відповідь: х=86)

4. Перевірка домашнього завдання

 На сьогодні ви повинні були розв’язати у зошитах диференційоване домашнє завдання. А відповіді записати на окремих листочках. Передайте на перед ці листочки з відповідями на першу парту.

 Починаючи з домашнього завдання протягом уроку ваша робота буде оцінюватись незалежним експертом – вчителем математики ….

Домашнє завдання.

1група - №729, №730 (а,г)

№729

А) Х=4     Б) Х=15       В) Х= 21      Г)  Х=29

№730

А) Х=10        Г) Х=8

2 група - №721, №724, №728

№721

Х=185

№724

Х=31

№728

А) Х=40       Б) Х=540      В) Х=12      Г) Х=16

5. Перейдемо до першого етапу нашого уроку, який пройде під девізом «Задарма нічого  не буває»

І давайте ми з вами пограємо в гру «Закінчи речення» (за кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал)

  1. Щоб знайти доданок треба…   (від суми відняти відомий доданок)
  2. Щоб знайти від’ємник треба…   (від зменшувального відняти різницю)
  3. Щоб знайти зменшувальне треба…    (до різниці додати від’ємник)
  4. Щоб знайти множник треба… (добуток поділити на відомий множник)
  5. Щоб знайти ділене треба…    (дільник помножити на частку)
  6. Щоб знайти дільник треба…    (ділене поділити на частку)
  7. Рівність, яка містить невідоме число позначене буквою називається…   (рівнянням)
  8. Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну рівність називається… ( коренем рівняння)
  9. Що означає розв’язати рівняння…   (знайти всі його корені або показати, що їх немає)

Отже, опитування показало, що теоретичний матеріал ви знаєте.

А як на практиці?...

Переходимо до практичної частини…

Гра - «Мовчанка» (запиши другий рядочок) – (за кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал)

1) 12*х=48    (х=48:12)

2) 3*х+92=125    (3*х=125-92)

3) 835-5*х=140   (5*х=835-140)

4) (273-х):17=13    ((273-х)=13*17)

А тепер діти «Мозковий штурм» (треба не тільки записати другий рядочок, а й знайти корінь рівняння

1) 15*х=225 (х=15) (за правильну відповідь ви отримаєте 1 бал)

2) 120:х=40  (х=3) (за правильну відповідь ви отримаєте 1 бал)

3)2*х-13=27   (х=20) (за правильну відповідь ви отримаєте 2 бал)

4) 3*х:2=60   (х=40) (за правильну відповідь ви отримаєте 2 бал)

Взяли ручки в руки і робимо самоперевірку, а тепер передайте листочки наперед, для перевірки ходу розв’язання рівнянь.

6. Перейдемо до другого етапу нашого уроку, який пройде під девізом: «Без труднощів не існує науки»

Розв’яжемо два рівняння і знайдемо корені

1.       (273-х):15=13

273-х=13*15

273-х=195

Х=273-195

Х=78

 

2.        21*(183-х)=693

183-х=693:21

183-х=33

Х=183-33

Х=150

Два рівняння на самостійну роботу «Знайди помилку», розв’яжи рівняння. (за кожну правильну відповідь ви отримаєте 2 бал)

 

1.       15+(43+х)=68

43+х=68+15     («-»)

43+х=53

Х=53-43

Х=10

 

2.      (23-2*х)*3=51

(23-2*х)=51:3

23-2*х=17

2*х=23-17

2*х=6

Х=12       (х=3)

У всіх так, молодці всі справились з цим завданням.

Зараз фіз. хвилинка

Діти в класі дружно встали,

Руки в сторони підняли,

І на боки всі поклали.

Нахилились вліво-вправо

Потім рівно всі ви встали

Потягнулись, посміхнулись

І в роботу окунулись.

 Підводимо підсумки першої половини нашого уроку, надамо слово нашому незалежному експерту.

7. Наступний етап уроку, пройде під девізом «Руки переможуть одного, знання - тисячу»

Цей етап розв’язування задач за допомогою рівнянь

Перш ніж розв’язувати задачі  давайте з вами зробимо картку «Бджолиний вулик», (правильну відповідь показати стрілочкою. (за правильну відповідь ви отримаєте 2 бал)

1 варіант

3*х-х

х+2*х

4*х+2*х

х+х-7

2*х-7

6*х

3*х

2*х

 

 

 

 

 

2 варіант

3*х+х

8*х-6*х

4*х-х

х+2*х+5

3*х+5

3*х

2*х

4*х

 

 

 


 

Передайте листочки на першу парту.

Перейдемо до задач.

 

Задача №1

Мотузку завдовжки 52 м. розрізали на дві частини так, що одна з них виявилась втричі довшою за іншу. Знайди довжини частин мотузки.

 І - С ІІ -

А С В

 

 

 

 

 52 метри

АС > СВ в 3 рази

Х+3*х=52

4*х=52

Х=52:4

Х=13м. -   СВ

3*13=39м. – АС

Задача №2

 Маса однієї деталі у 7 разів перебільшує масу другої. Знайти маси деталей, якщо маса однієї більша від другої на 12 кг.

Одна деталь -

Друга деталь -       на 12 кг. >

 

7*х-х=12

6*х=12

Х=2 кг.

7*2=14 кг.

 

Задача №3 (за правильну відповідь ви отримаєте 3 бала)

За короткою умовою та малюнком складіть рівняння.

 

І –

ІІ -     в 2рази  > 54м.

ІІІ -      в 3 рази   >

 

        І м. -                                ІІ м. -                                            ІІІ м. -

 

 

 

 

 

 54 метри

8. Наступний етап нашого уроку, який пройде під девізом  «Навчайся, думай, перемагай»

І як результат нашої сьогоднішньої праці проведемо експрес-контроль (тестові завдання)

 

9. І так діти підведемо підсумок – рефлексію уроку

  1. Чи навчилися ми з вами розв’язувати рівняння у два кроки?
  2. Чи зрозумілі вам перші кроки до розв’язання задачі?

Девізом нашого уроку було:

 «Набувай розуму у навчанні, а хоробрості у змаганні»

І сьогодні ми з вами навчаючись набували розуму, а ваша активність показала хоробрість у змаганні.

 

10. Домашнє завдання

№738, №741, (в зошиті скласти рівняння до задач, не розв’язуючи їх) -  на наступному уроці всім класом будемо розв’язувати ці задачі.

 

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку