Урок - змагання"Теплові явища"

Про матеріал

Як приклад використання інтерактивних технологій наводжу розробку підсумкового уроку в 8 класі з теми«Теплові явища» .Працюємо за підручником Божинова Ф.Р

Перегляд файлу

Урок-змагання. 8клас.

Як приклад використання інтерактивних технологій наводжу розробку підсумкового уроку в 8 класі з теми  «Теплові явища».

Мета уроку:

Навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про теплові явища;

Розвивальна:розвивати інтерес до фізики як науки про природу,логічне мислення , кмітливість, уміння правильно орієнтуватися в нестандартній ситуації;

Виховна:виховувати переконаність у необхідності поглиблювання знань з метою їх практичного використання; підвищувати трудову й творчу активність учнів.

Тип уроку:урок-змагання.

Обладнання:карткиззавданнямдлякожногоучня,2 посудини з надписами  «Механічна робота» і  «Теплопередача»; кубик з формулами, фізичне доміно.

                                                   Хід   уроку

І.Організаційний момент.(2хв)

Привітання:

Продзвенів уже дзвінок,

Всі прийшли ми на урок.

Наш урок незвичний

І не гумористичний.

Участь в конкурсах візьмемо,

Подолаємо барєри,

Ще розв’яжемо задачу

І пограмаємо в удачу

Тому сіли всі рівненько,

 Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

 Працювати почали.

 

ІІ.Конкурс «Внутрішня енергія».(5хв.)

Учні отримують 2 картки з прикладами зміни внутрішньої енергії, у кожого картка різного кольору.

Завдання:визначити,про який спосіб зміни внутрішньої енергії йдеться у кожному прикладі, та покласти свою картку до відповідної посудини з надписами «Механічна робота» і  «Теплопередача».  Кожен отримує однакові завдання:

 

1)Деталь обробляють на металорізальному верстаті.

2)Вода у чайнику, що стоїть на столі, охолоджується.

3)Коваль викувану підкову для охолодження опускає в відро з водою.

4)Свердло під час свердління нагрілося.

5)Дошку пилкою розрізали навпіл.

6)Батареї водяного опалення нагрівають повітря в кімнаті.

7)Хлопчик, щоб нагріти руки, швидко потер одна об одну.

8)Повітря під поршнем у целіндрі в результаті різкого стискання сильно нагрівається.

9)Сковорідка на плиті нагрівається.

10)Температура повітря на кухні під час приготування страв збільшилась.

11)Нагрівання води в електрочайнику.

12)Влітку сонячні промені нагрівають поверхню Землі.

 

Відповідь.

 

«Механічна робота»            № 1,4,5,7,8.

«Теплопередача».                 №2,3,9,6,10,11,12.

ІІІ.Конкурс «Чарівний кубик»(10хв.)

На гранях кубика написані формули з розділу  «Теплові явища».

Q=cm(t1-t2)         Q=Lm      Q=λm    Q=qm   ККД=      ККД=

До дошки виходять по одному і кидають кубик. Формулу, що випала записують на дошці, називають і пояснюють фізичний зміст кожної величини, яка до неї входить.                                                

ІV.Конкурс «Фізичне доміно»(3хв.)

У кожного на парті лежить набір карток-доміно.Перемагає той, хто складе довший ланцюжок із доміно за 1хв.

Картки для конкурсу «Фізичне доміно»

 

 

 

 

V.Конкурс «Розв’яжи задачу» .(10хв)

Конкурс індивідуальний.(Правильна відповідь виділена)

 

                                                                 14                                                         13  Варіант1

1)Яка кількість теплоти виділиться внаслідок повного згорання 3кг кам’яного вугілля?

 

 

А)0,11МДж

Б)90МДж

В)27МДж

Г)81МДж

 

2)Який з названих нижче матеріалів найкраще проводить тепло?

а)папір

б)мідь

в)повітря

г)деревина

Варіант2.

1)Яка кількість теплоти необхідна для нагрівання сталевої деталі масою 2кг на 5С?

А)50Дж                                                                                                 

Б)184Дж

В)50кДж

Г)5кДж

2) )Який з названих нижче матеріалів найгірше проводить тепло?

а)папір

б)мідь

в)повітря

г)деревина

VІ.Конкурс ерудитів. (10хв)

Вчитель по черзі ставить запитання. На обдумування- 20с. Виграє той , хто найбільше відповідей дасть на запитання.

 

1.Чи горітиме свічка в умовах невагомості?(на космічному кораблі)

2.Навіщо труби водогону закопують досить глибоко в землю?

3.Навіщо ручки каструль і сковорідок роблять із дерева чи пластмаси?

4.Коли калюжі висихають швидше: в холодну чи теплу погоду?

5.Чому вода у відкритій посудині завжди холодніша ніж навколишнє серидовище?

6.Чому холодно коли виходиш з річки?

7.Чому волосся швидше висихає, коли його стряхують?

8.Чому собака висуває язик, коли жарко?

9.Скільки ви знаєте способів зміни внутрішньої енергії?(два)

VІІ.Підсумки.(4хв)

 

Всі ми гарно працювали,

Свої вміння показали.

Час прийшов оцінки взнати,

А потім відпочивати.

Вчитель оцінює учнів. І вони отримують такі оцінки:                   

                    Переможець 6 конкурсів -12б.

                                              5конкурсів-10б.

                                              4конкурсів -8б.

                                              3 конкурсів -6б.

                                              2 конкурсів -4б.

                                              1 конкурсу -2б.

VІІІ.Домашнє завдання.(1хв)Скласти кросворд чи ребус на тему «Теплові явища»    

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку