МАТЕМАТИЧНИЙ КВК (для учнів 6 класу)
ХІД ЗАХОДУ
Проникаючи в зоряні далі
в таємниці земної кори,
математика всіх закликає :
«Ти міркуй, фантазуй і твори!»
1-й ведучий. Ти визнана главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося ми в політ.
2-й ведучий. Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо будівничого народу
1-й ведучий. Вітаємо всіх прихильників математики й запрошуємо команди. Ми сподіваємось, що сьогоднішня зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою.
2-й ведучий. Знайомтесь команда «Прямокутник» .Знайомтесь команда «Квадрат»
1 -й ведучий. Наше журі в складі………………………………………….
2-й ведучий. Отже , починаємо. Перший конкурс «Розминка». Відповідь оцінюється в 1 бал.
1 -й ведучий. 1. На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 м один від одного. Довжина ряду – 25 м. скільки учнів було на уроці? (26)
2. Записано всі числа від 1 до 100. Скільки разів зустрічається число 9? (один)
3. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на три десятки? (60)
4. Двоє учнів грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожен учень окремо? (2 год)
5. Три різних числа спочатку додали, потім їх перемножили. Сума й добуток виявилися рівними. Які ці числа ?(1+2+3=1*2*3)
6. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь ? (30 км)
7.Від шматка тканини довжиною в 200 м кожен день відрізали по 20 м. через скільки днів відрізали останній шматок ? (9 днів)
8. По стеблу рослини, висота якої 1 м, лізе гусінь. За день вона піднімається на 4 дм, а за ніч опускається на 2 дм. На який день гусінь буде на вершині ? (на четвертий)
9. Книга в обгортці коштує 1 грн 20 коп. Скільки коштує книга, якщо вона на 1 грн дорожча за обгортку ? (1 грн 10 коп)
10. Яка фігура утвориться, якщо провести два промені. Що виходять з однієї точки ? (кут)
2-й ведучий Наступний конкурс «Хто швидше». Відповідь оцінюється в 1 бал.
1. Потрібно швидко й правильно розв'язати приклади. Роздаються карточки з завданнями.
2+100:25-4:2; 125-8-4-25:10.
2. Вам потрібно за 2 хвилини написати якнайбільше слів, пов'язаних з математикою, що починаються на букву «П».
1-й ведучий Поки журі підраховує бали, музична пауза………………………………………………………………………………
2-й ведучий Надаємо слово журі.
1-й ведучий Наступний конкурс для капітанів команд «Математичне лото» Відповідь оцінюється в 1 бал.
І варіант
1 |
0 |
999 |
|
100 |
|
20 |
|
10 |
14 |
101 |
7 |
16 |
|
13 |
(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, не закресленими мають залишитися клітинки з числами 0; 14; 101.)
ІІ варіант
98 |
100 |
|
7 |
22 |
|
13 |
16 |
|
20 |
999 |
0 |
1 |
10 |
|
(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, не закресленими мають залишитися клітинки з числами >; 98; 22.)
Питання для лото
І. Яке з чисел натурального ряду є найменшим?
ІІ. Згадайте казку про вовка та козенят. Скільки було козенят?
ІІІ. Яке з двоцифрових чисел натурального ряду є найменшим?
IV. Яке число є наступним за найбільшим двоцифровим числом?
V. Яке число передує 1000?
VI. Якщо а =15, то чому дорівнює а + 1?
VII. Якщо а = 21, то чому дорівнює а-1?
VIII. Яка річниця незалежності України святкується у цьому році? (Підказка для учителя: у наведених картках для лото, відповіддю на це запитання є число 13, яке треба замінити відповідно до поточного року.)
1-й ведучий Поки журі підраховує бали, музична пауза………………………………………………………………………………
2-й ведучий Надаємо слово журі.
1-й ведучий. Наступний конкурс «Математичне слово». Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
1.Вам дається математичне слово «прямокутний паралелепіпед». З його букв треба скласти інші слова, причому вони також будуть пов'язані з математикою. Хто ж складе більше таких слів?
2. Розповісти жестами математичне правило. Один з учасників команди отримавши завдання показує жестами правило для іншої команди. Відповідь оцінюється в 1 бал.
на нуль ділити не можна;
множення на 10,100,1000...,
переставний закон додавання;
2-й ведучий Наступний конкурс «Відгадай».
1-й ведучий Поки журі підраховує бали, музична пауза………………………………………………………………………………
2-й ведучий Надаємо слово журі.
1-й ведучий Ось і закінчилася наша подорож країною математики. Дякуємо всім за участь. До нових зустрічей.
1