Урок- гра "ЩО? ДЕ? КОЛИ?" з теми "Розв’язування складених задач двома способами."

Про матеріал

Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі) даної розробки:

-вправляти учнів у розв'язання складених задач;

-ознайомите з двома способами розв'язання задач, удосконалювати обчислювальні навички, уміння знаходити периметр многокутника;

-виховувати інтерес до математики, сприяти розвитку логічного мислення у дітей.

Перегляд файлу

Урок –гра «ЩО ? ДЕ ? КОЛИ ?»

 

Тема. Розв’язування складених задач двома способами.

 

Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):

  • вправляти учнів у розв’язання складених задач;
  • ознайомите з двома способами  розв’язання задач, удосконалювати обчислювальні навички, уміння знаходити периметр многокутника;
  • виховувати інтерес до математики, сприяти розвитку логічного мислення у дітей.

 Предметні компетентності (конкретизовано навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • знає склад чисел;
  • розрізняє просту і складену задачу.

Середній рівень:

  • знає порядок роботи над складеної задачею.

Достатній рівень:

  • розуміє, що не на кожне запитання задачі можна відповісти, виконавши одну арифметичну дію;
  • розв’язує задачу різними способами, якщо це можливо.

Високий рівень:

  • моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію за допомогою схем;
  • здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі.

Навчально-методичне забезпечення:

силуети звірів, колесо з секторами, таблиці зі схемами задач, фішки і медаль «Юний математик».

 

Хід уроку

І. Організація класу.

   Продзвенів уже дзвінок…

   Починається урок.

   Він незвичний і цікавий,

   До нас гості завітали.

   Кожен з вас приготувався,

   На перерві постарався.

   Зараз сядуть всі дівчатка,

   А за ними і хлоп’ятка !

ІІ. Підготовчий етап.

  • Діти, послухайте уважно музичний запис і скажіть, у якій телепередачі звучить ця музика. (Звучить симфонічна поема Р.Штрауса «Так сказав Заратустра»).
  • Так починається  телепередача «Що ? Де ? Коли ?»
  • Ви сьогодні потрапили на лісову телепередачу «Що ? Де ? Коли ?». З командою знавців 2-А класу гратимуть учні з лісової школи, лісові звірята: Зайчик, Їжачок, Білочка, Сорока – Білобока, Ведмедик і Лисичка. Я буду ведучою гри. Найактивніші учасники нагороджуватимуться фішками.
  • Чи готові ви позмагатися з лісовими друзями ? (Так).
  • Починаємо гру.

ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Усні обчислення.

Кручу барабан, стрілка вказує на сектор 1.

  • З вами грає Їжачок. Він проведе «Розумову розминку». Їжачок запитує у вас, яка задача називається простою ? Складеною ?
  • Зараз я буду зачитувати прості задачі, а ви записуватимете в зошити тільки відповідь до них.

Математичний диктант

  • На лісовій галявині гралося 7 їжачків і стільки ж зайчиків. Скільки лісових звірят було разом на галявині ?
  • На одному кущі розквітло 12 троянд, а на другому на 4 троянди менше. Скільки троянд розквітло на другому кущі ?
  • Білочка Муся знайшла 14 горішків, а білочка Дуся 5 горішків. На скільки більше горішків знайшла Муся ніж Дуся ?
  • Є в Зайчихи 12 малят, неслухняних зайченят. На обід їх мати жде, 3 прийшли, а скільки йде ?
  • На галявині розквітло 15 ромашок  і 7 волошок. Скільки розквітло квітів?
  •  У першому кошику 7 грибочків, а в другому – на 3 більше. Скільки грибів у другому кошику ?

(Відповіді: 14, 8, 9, 9, 15, 10)

Завдання перевіряється методом взаємоперевірки.

Учні, які не зробили помилок, отримують фішку.

-    Молодці! З цим завданням ви справились. Рахунок 1:0 на користь 2-А класу.

2. Знаходження і порівняння значень виразів.

-    Граємо далі.(Кручу барабан). Сектор 2. З нами грає Зайчик. Він приніс на урок математичні вирази. З кожної пари виразів випишіть вирази із меншим значенням.

  17 – 9  і  12 – 3  16 – 7  і  12 – 9

 

    3 + 9  і    4 + 8                 9 + 4  і   9 + 7

Це завдання двоє учнів виконують на дошці за шторою, інші діти – в зошитах.

Під час перевірки учні сигналізують про правильність виконання завдання. Нагороди найактивнішим учасникам.

  • Молодці ! З цим завданням ви впорались. Рахунок 2:0 на вашу користь.

3. Знаходження периметрів трикутників (трикутника накреслені на дошці, вказані довжини сторін).

Кручу барабан далі.

  • З нами грає Білочка. Білочка запитує у вас, як знайти периметр многокутника? ( Діти самостійно обчислюють Р трикутників. Учитель надає допомогу слабшим учням. Перші п’ять чоловік, які правильно виконують завдання, одержують фішки.)
  • Молодці ! Допомогли знайти Білочці периметр фігур. Рахунок 3:0.

IV. Фізкультхвилинка.

  • Настав час « музичної паузи».

Діти під музику виконують динамічні рухи.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

-    Граємо далі, сектор «Королівство задач». З нами грає Ведмедик. Він не може розв’язати задачу. Допоможіть йому.

На набірному полотні виставлено 4 кружечки і 5 трикутників.

 

 

Задача.

У Пізнайка  було 4 кружечка і п’ять трикутників. Він віддав 3 фігури Незнайкові.

-    Які фігури міг віддати Пізнайко ? (Три трикутники, три кружечки або три різні фігури).

-    Скільки фігур залишиться у Пізнайка ?

-    Якщо він віддав три кружечки, як розв’яжемо задачу ?

(4 – 3 = 1; 1 + 5 = 6)

-    А якщо віддав три трикутники ? (5 – 3 = 2; 2 + 4 = 6).

-    Як розв’яжемо задачу, якщо Пізнайко віддав 2 кружечки і 1 трикутник (або навпаки) ?

-    Знайдемо спочатку суму усіх фігур 4 + 5 = 9, а потім від 9 – 3 = 6.

-    Зверніть увагу, діти, цю задачу ми розв’язували різними способами, а результат від цього не змінився.

Найактивніші діти одержують фішки. Підбиваємо підсумок, виставляємо рахунок 4:0.

2. Пояснення двох способів розв’язання задачі.

-    Кручу барабан, сектор 5. З нами грає Лисичка. Оскільки Лисичка хитра. Завдання в неї непросте. Треба розв’язати задачу двома способами.

Задача.  У хлопчика було 8 зошитів у клітинку і 7 зошитів у лінійку. 5 зошитів у лінійку він віддав другові. Скільки зошитів залишилось у хлопчика ?

І варіант - розв’язує задачу. Користуючись «деревом роздумів».

                                                   

 

ІІ варіант -  розв’язує задачу, користуючись «деревом роздумів».

 

                                                  

 

 

Перевіряючи розв’язання задачі, учні пояснюють, що знайшли кожною дією в різних способах. Учні, які пояснили правильно, одержують фішки. Рахунок 5:0.

 

 

3. Первинне закріплення.

-    Гра продовжується. Сектор 6. Сорока-Білобока до нас прилетіла. Послухайте її завдання.

Задача.  На аеродромі було 12 літаків. Спочатку злетіло 2 літаки, а потім ще 3.               

              Скільки літаків залишилось на аеродромі ?

   Поясніть розв’язання кожним способом:

  1 – й спосіб :    2 – й спосіб:

 

 1)     2 + 3 = 5 (л.)    1)     12 - 2 = 10 (л.)

 2)    12 - 5 = 7 (л.)    2)     10 – 3 = 7 (л.)

 

Діти працюють в парах. Хто швидше підготується до відповіді одержують фішки.

 

VI. Підсумок уроку.

Рахунок 6:0. Вітаю дітей з перемогою, дякую за урок. Вручаємо медаль «Юний математик» найактивнішому учаснику гри «Що ? Де ? Коли ?»

 

VII. Домашнє завдання (за вибором вчителя).

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку