Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі) даної розробки:
-вправляти учнів у розв'язання складених задач;
-ознайомите з двома способами розв'язання задач, удосконалювати обчислювальні навички, уміння знаходити периметр многокутника;
-виховувати інтерес до математики, сприяти розвитку логічного мислення у дітей.
Урок –гра «ЩО ? ДЕ ? КОЛИ ?»
Тема. Розв’язування складених задач двома способами.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):
Предметні компетентності (конкретизовано навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
Навчально-методичне забезпечення:
силуети звірів, колесо з секторами, таблиці зі схемами задач, фішки і медаль «Юний математик».
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок…
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
До нас гості завітали.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка !
ІІ. Підготовчий етап.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Усні обчислення.
Кручу барабан, стрілка вказує на сектор 1.
Математичний диктант
(Відповіді: 14, 8, 9, 9, 15, 10)
Завдання перевіряється методом взаємоперевірки.
Учні, які не зробили помилок, отримують фішку.
- Молодці! З цим завданням ви справились. Рахунок 1:0 на користь 2-А класу.
2. Знаходження і порівняння значень виразів.
- Граємо далі.(Кручу барабан). Сектор 2. З нами грає Зайчик. Він приніс на урок математичні вирази. З кожної пари виразів випишіть вирази із меншим значенням.
17 – 9 і 12 – 3 16 – 7 і 12 – 9
3 + 9 і 4 + 8 9 + 4 і 9 + 7
Це завдання двоє учнів виконують на дошці за шторою, інші діти – в зошитах.
Під час перевірки учні сигналізують про правильність виконання завдання. Нагороди найактивнішим учасникам.
3. Знаходження периметрів трикутників (трикутника накреслені на дошці, вказані довжини сторін).
Кручу барабан далі.
IV. Фізкультхвилинка.
Діти під музику виконують динамічні рухи.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовча робота.
- Граємо далі, сектор «Королівство задач». З нами грає Ведмедик. Він не може розв’язати задачу. Допоможіть йому.
На набірному полотні виставлено 4 кружечки і 5 трикутників.
Задача.
У Пізнайка було 4 кружечка і п’ять трикутників. Він віддав 3 фігури Незнайкові.
- Які фігури міг віддати Пізнайко ? (Три трикутники, три кружечки або три різні фігури).
- Скільки фігур залишиться у Пізнайка ?
- Якщо він віддав три кружечки, як розв’яжемо задачу ?
(4 – 3 = 1; 1 + 5 = 6)
- А якщо віддав три трикутники ? (5 – 3 = 2; 2 + 4 = 6).
- Як розв’яжемо задачу, якщо Пізнайко віддав 2 кружечки і 1 трикутник (або навпаки) ?
- Знайдемо спочатку суму усіх фігур 4 + 5 = 9, а потім від 9 – 3 = 6.
- Зверніть увагу, діти, цю задачу ми розв’язували різними способами, а результат від цього не змінився.
Найактивніші діти одержують фішки. Підбиваємо підсумок, виставляємо рахунок 4:0.
2. Пояснення двох способів розв’язання задачі.
- Кручу барабан, сектор 5. З нами грає Лисичка. Оскільки Лисичка хитра. Завдання в неї непросте. Треба розв’язати задачу двома способами.
Задача. У хлопчика було 8 зошитів у клітинку і 7 зошитів у лінійку. 5 зошитів у лінійку він віддав другові. Скільки зошитів залишилось у хлопчика ?
І варіант - розв’язує задачу. Користуючись «деревом роздумів».
ІІ варіант - розв’язує задачу, користуючись «деревом роздумів».
Перевіряючи розв’язання задачі, учні пояснюють, що знайшли кожною дією в різних способах. Учні, які пояснили правильно, одержують фішки. Рахунок 5:0.
3. Первинне закріплення.
- Гра продовжується. Сектор 6. Сорока-Білобока до нас прилетіла. Послухайте її завдання.
Задача. На аеродромі було 12 літаків. Спочатку злетіло 2 літаки, а потім ще 3.
Скільки літаків залишилось на аеродромі ?
Поясніть розв’язання кожним способом:
1 – й спосіб : 2 – й спосіб:
1) 2 + 3 = 5 (л.) 1) 12 - 2 = 10 (л.)
2) 12 - 5 = 7 (л.) 2) 10 – 3 = 7 (л.)
Діти працюють в парах. Хто швидше підготується до відповіді одержують фішки.
VI. Підсумок уроку.
Рахунок 6:0. Вітаю дітей з перемогою, дякую за урок. Вручаємо медаль «Юний математик» найактивнішому учаснику гри «Що ? Де ? Коли ?»
VII. Домашнє завдання (за вибором вчителя).