Урок-аукціон "Застосування дужок для запису виразів."

Про матеріал

Даний матеріал допоможе

-ознайомити учнів з виразами в яких використовують дужки, дати уявлення про порядок виконання дій у виразах з дужками;

-формувати уміння розв'язувати складені задачі, розвивати логічне мислення, математичне мовлення;

виховувати вміння працювати разом і в колективі
Перегляд файлу

УРОК – АУКЦІОН

Тема. Застосування дужок для запису виразів.

 

Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):

  • ознайомите учнів з виразами в яких використовують дужки, дати уявлення про порядок виконання дій у виразах з дужками;
  • формувати уміння розв’язувати складені задачі, розвивати логічне мислення, математичне мовлення;
  • виховувати вміння працювати разом і в колективі.

Предметні компетентності (конкретизовано навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • розрізняє поняття «сума» та «різниця» чисел;
  • згадує назви компонентів дій додавання і віднімання;
  • розрізняє просту і складену задачу.

Середній рівень:

  • знає порядок роботи над складеною задачею;
  • розуміє як записується сума чи різниця чисел, вміє обчислити.

Достатній рівень:

  • записує вираз з дужками та їх обчислює;
  • розв’язує задачу різними способами, якщо це можливо.

Високий рівень:

  • здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі;
  • складає усно план розв’язування задачі.

Навчально-методичні забезпечення:

Набірне полотно, каса чисел і знаків, дужки, схеми задач.

 

Хід уроку.

І. Організація класу.

 Дзвоник дзвонить, не стихає,

 Школярів усіх скликає:

  • Гей, до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні на уроці математики ми з вами познайомимось з математичними знаками, які раніше ми не використовували, записуючи вирази. Продовжимо вчитись розв’язувати складені задачі. Для хорошої роботи нам потрібно пам’ятати основні правила:
  • хочу все знати;
  • буду уважним, старанним;
  • буду активним;
  • знаю сам – навчу того, хто не знає, допоможу йому.

Щоб добре все знати,

Ми будемо міркувати,

А також рахувати,

Задачі розв’язувати,

Свій розум розвивати.

  • Ви вже багато що знаєте і вмієте. Тому я пропоную провести «Аукціон» знань . Всі, хто активно  і правильно відповідатимуть, отримають фішки, за якими на протязі уроку будуть оцінені. Почнемо «Аукціон» з розминки.

ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

 1.  Усні обчислення.

 1.1.  Гра «День і ніч».

На слово «Ніч !» учитель зачитує приклад, а на слово «День !» називає відповідь.

  7 + 8 =  9 + 6 =  13 – 9 =

  6 + 5 =  7 + 4 =  12 – 8 =

  11 – 6 =  12 – 7 =  11 – 4 =

 1.2.  Гра «З якої квітки пелюстка ?».

        

 

      

На магнітній дошці квіти з числами. Учні розв’язують приклади, записані на пелюстках, і прикріплюють до відповідної квітки. За правильно розв’язаний приклад – фішка.

 2.  Математичний диктант.

Двоє учнів працюють на дошці за шторою:

  • від числа 10 відняти суму чисел 4 і 3;
  • до числа 7 додати різницю чисел 8 і 3;
  • суму чисел 7 і 6 зменшити на 3;
  • різницю чисел 11 і 4 збільшити на 5.

Робота перевіряється методом взаємоперевірки. Фішки одержують учні, які виконали завдання без помилок.

ІV.  Вивчення нового матеріалу.

 1. Пояснення.

 -     Діти, математична країна, в якій ми з вами знаходимось, дуже цікава. Крім прикладів, задач, геометричних фігур в ній живуть і казки. Послухайте одну з них.

У математичній країні Цифрляндії мешкають, як відомо, цифри і різні математичні знаки, такі, як «плюс», «мінус» та інші. Оселилися там і диво-подруги дужки. Вони були такі гордовиті! Мешканцям Цифрляндії, що­правда, дужки спочатку зовсім не здавалися важливими знаками. Цифри навіть насміхалися з дужок:

— Нащо нам ці диво-знаки,

Ці нікчемні задаваки —

Диво-подружки дужки

З горошину завбільшки?!

Але згодом виявилося, що всі помилялися щодо подруг-дужок і що вони дійсно дуже важливі знаки. Як це сталося?

Одного разу цифри та знаки дій склали ось такий вираз:

10-7 + 2 = 5.

Звичайнісінький приклад. Розв'язати такий зовсім не важко: від 10 відняти 7 — це 3, а до 3 додати 2 — це 5. Та ось з'явилися ці диво-подруги Дужки з горошину завбільшки і теж забралися в цей вираз, ось так:

10 - (7 + 2).

Ніби нічого особливого й не сталося, але вираз треба було читати вже ось так: від 10 відняти суму чисел 7 і 2, тому що вираз у дужках обов'язково має свою назву — сума, різниця тощо. А якщо «сума», треба її обчислити: 7 плюс 2 дорівнює 9, отже,

10- (7 + 2) = 10- 9 = 1.

От так несподіванка! Вже не 5, а 1 у результаті! Змінилося значення виразу! Всі були вражені:

От так подруги-дужки!

З горошину завбільшки,

А які дива зробили!

Хід обчислень геть змінили!

А ви переконалися, які важливі це знаки-дужки?

Будьте з ними обережні,

Вірте їм беззастережно

І початок всіх обчислень

З них, з дужок, завжди робіть,

Бо дужки — не задаваки,

А важливі дуже знаки.

Їх шануйте і любіть!

 -     Діти, так для чого в запису виразу використовують дужки ?

 2.  Первинне закріплення.

 2.1. Виконання завдання з підручника (за вибором вчителя).

 2.2. Робота над правилами.

  Гра «Редактор».

 -    Діти, «відредагуйте» правило, поставте слова в потрібній послідовності. (На дошці записані деформовані правила)

треба Якщо чи додати суму відняти або різницю, їх то  у дужках записують.

виразах У з дужках виконують першою над дію числами, в записаними дужках.

Учні, які швидше і краще «відредагують» правила, одержують фішки.

2.3. Пояснення розв’язання задачі з підручника (за вибором вчителя).

V. Фізкультхвилинка.

 Діти виконують динамічні рухи під музику.

VI. Розвиток математичних знань.

 1. Виконання завдання (за вибором вчителя) з коментуванням.

 2. Розв’язання задачі.

Скласти і розв’язати задачу за схемою.

Сильніші учні розв’язують задачу,  склавши вираз (самостійно).

Слабші - працюють з вчителем за «деревом роздумів».

                                           

 

  • Діти, хто може пояснити розв’язання задачі ІІ способом, користуючись іншим «деревом роздумів» ?

                         

Активні учні одержують фішки.

 3. Самостійна робота. Розв’язування задачі (за вибором вчителя).

 4. Гра «Знайди помилку».

 -     Незнайко розв’язав вирази. Перевірте, чи правильно він виконав завдання.

   13 – ( 6 + 2 ) = 9  14 – ( 7 + 3 ) = 10

    7 + ( 11 – 6 ) = 9   5 + ( 4 + 3 ) = 12

VII. Підсумок уроку.

  • Дякуємо вам, діти, за роботу на уроці. Порахуйте скільки у вас фішок. У кого найбільше ? Ви молодці ! За активну працю ви отримуєте медаль «Математик».
  • Чому на уроці вчились ? З якими знаками познайомились ?

VIII. Домашнє завдання. (за вибором вчителя).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лось Ірина Георгіївна
    Дякую. Цікава подача нового матеріалу через казку про чудо-дужки. Бажаю успіхів у роботі!
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1487
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку