Даний матеріал допоможе
-ознайомити учнів з виразами в яких використовують дужки, дати уявлення про порядок виконання дій у виразах з дужками;
-формувати уміння розв'язувати складені задачі, розвивати логічне мислення, математичне мовлення;
виховувати вміння працювати разом і в колективіУРОК – АУКЦІОН
Тема. Застосування дужок для запису виразів.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):
Предметні компетентності (конкретизовано навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
Навчально-методичні забезпечення:
Набірне полотно, каса чисел і знаків, дужки, схеми задач.
Хід уроку.
І. Організація класу.
Дзвоник дзвонить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
На місця свої сідайте.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Щоб добре все знати,
Ми будемо міркувати,
А також рахувати,
Задачі розв’язувати,
Свій розум розвивати.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Усні обчислення.
1.1. Гра «День і ніч».
На слово «Ніч !» учитель зачитує приклад, а на слово «День !» називає відповідь.
7 + 8 = 9 + 6 = 13 – 9 =
6 + 5 = 7 + 4 = 12 – 8 =
11 – 6 = 12 – 7 = 11 – 4 =
1.2. Гра «З якої квітки пелюстка ?».
На магнітній дошці квіти з числами. Учні розв’язують приклади, записані на пелюстках, і прикріплюють до відповідної квітки. За правильно розв’язаний приклад – фішка.
2. Математичний диктант.
Двоє учнів працюють на дошці за шторою:
Робота перевіряється методом взаємоперевірки. Фішки одержують учні, які виконали завдання без помилок.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення.
- Діти, математична країна, в якій ми з вами знаходимось, дуже цікава. Крім прикладів, задач, геометричних фігур в ній живуть і казки. Послухайте одну з них.
У математичній країні Цифрляндії мешкають, як відомо, цифри і різні математичні знаки, такі, як «плюс», «мінус» та інші. Оселилися там і диво-подруги дужки. Вони були такі гордовиті! Мешканцям Цифрляндії, щоправда, дужки спочатку зовсім не здавалися важливими знаками. Цифри навіть насміхалися з дужок:
— Нащо нам ці диво-знаки,
Ці нікчемні задаваки —
Диво-подружки дужки
З горошину завбільшки?!
Але згодом виявилося, що всі помилялися щодо подруг-дужок і що вони дійсно дуже важливі знаки. Як це сталося?
Одного разу цифри та знаки дій склали ось такий вираз:
10-7 + 2 = 5.
Звичайнісінький приклад. Розв'язати такий зовсім не важко: від 10 відняти 7 — це 3, а до 3 додати 2 — це 5. Та ось з'явилися ці диво-подруги Дужки з горошину завбільшки і теж забралися в цей вираз, ось так:
10 - (7 + 2).
Ніби нічого особливого й не сталося, але вираз треба було читати вже ось так: від 10 відняти суму чисел 7 і 2, тому що вираз у дужках обов'язково має свою назву — сума, різниця тощо. А якщо «сума», треба її обчислити: 7 плюс 2 дорівнює 9, отже,
10- (7 + 2) = 10- 9 = 1.
От так несподіванка! Вже не 5, а 1 у результаті! Змінилося значення виразу! Всі були вражені:
От так подруги-дужки!
З горошину завбільшки,
А які дива зробили!
Хід обчислень геть змінили!
А ви переконалися, які важливі це знаки-дужки?
Будьте з ними обережні,
Вірте їм беззастережно
І початок всіх обчислень
З них, з дужок, завжди робіть,
Бо дужки — не задаваки,
А важливі дуже знаки.
Їх шануйте і любіть!
- Діти, так для чого в запису виразу використовують дужки ?
2. Первинне закріплення.
2.1. Виконання завдання з підручника (за вибором вчителя).
2.2. Робота над правилами.
Гра «Редактор».
- Діти, «відредагуйте» правило, поставте слова в потрібній послідовності. (На дошці записані деформовані правила)
треба Якщо чи додати суму відняти або різницю, їх то у дужках записують.
виразах У з дужках виконують першою над дію числами, в записаними дужках.
Учні, які швидше і краще «відредагують» правила, одержують фішки.
2.3. Пояснення розв’язання задачі з підручника (за вибором вчителя).
V. Фізкультхвилинка.
Діти виконують динамічні рухи під музику.
VI. Розвиток математичних знань.
1. Виконання завдання (за вибором вчителя) з коментуванням.
2. Розв’язання задачі.
Скласти і розв’язати задачу за схемою.
Сильніші учні розв’язують задачу, склавши вираз (самостійно).
Слабші - працюють з вчителем за «деревом роздумів».
Активні учні одержують фішки.
3. Самостійна робота. Розв’язування задачі (за вибором вчителя).
4. Гра «Знайди помилку».
- Незнайко розв’язав вирази. Перевірте, чи правильно він виконав завдання.
13 – ( 6 + 2 ) = 9 14 – ( 7 + 3 ) = 10
7 + ( 11 – 6 ) = 9 5 + ( 4 + 3 ) = 12
VII. Підсумок уроку.
VIII. Домашнє завдання. (за вибором вчителя).