20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Виховний захід «Клубочок математичних заморочок» для 2-3 класів

Про матеріал

Виховний захід «Клубочок математичних заморочок» для 2-3 класів

Підготувала

Вчитель 2 класу

КЗ «Добровеличківське НВО»

Чоботар Т.Ю.

Перегляд файлу

Виховний захід «Клубочок математичних заморочок»

Підготувала

Вчитель 2 класу

КЗ «Добровеличківське НВО»

Чоботар Т.Ю.

Мета: закріпити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел на практиці; розвивати математичне мовлення, логічне мислення, кмітливість, креативність, спостережливість, вміння працювати в команді; виховувати інтерес до математики.                                                              

                                                 Хід заходу

І. Організаційний момент

 

Сьгодні в нас цікава гра -

Змагатись буде дітвора

В умінні міркувати, дружно й плідно працювати.

- Тож, діти, сьогоднішній наш  урок математики, як ви вже здогадалися, незвичайний. Сьогодні у нас урок - квест, урок – пригода, урок – подорож.

- Отже, які очікування від цієї подорожі? (відповіді учнів)

  •                   А ще   я впевнена, діти, що ця подорож буде не тільки цікавою, а ще й дуже небезпечною. Під час подорожі ви зустрінетеся з різними перешкодами і вам доведеться показати свої знання та вміння, щоб подолати їх. Відправлятися в подорож поодинці дуже небезпечно, то ж давайте об’єднаємося в чотири команди за геометричними фігурами. У кого фігури більшого розміру – це капітани.

           (Діти обєднуються в команди за геометричними  фігурами)

 

  •                   Молодці, діти! А зараз капітани команд підійдіть до наших гостей та ввічливо попросіть конверт із зашифрованою назвою вашої команди.

 

Завдання 1. Розташувавши двоцифрові числа у порядку зростання, ви отримаєте коди, та  дізнаєтесь назву своєї команди.

                     (Кожна команда отримає зашифровану назву своєї команди)

(У конвертах розрізані коди за допомогою яких діти складають назву команди)

І команда:

 

93

59

21

89

15

25

44

99

61

К

Г

О

Й

П

М

А

И

А

15

21

25

44

59

61

89

93

99

П

О

М

А

Г

А

Й

К

И

 

ІІ команда:

49

98

11

34

50

73

79

82

94

Е

И

В

С

З

Н

А

Й

К

11

34

49

50

73

79

82

94

98

В

С

Е

З

Н

А

Й

К

И

 

ІІІ команда:

 

19

49

50

69

83

94

67

25

35

Р

І

В

И

К

И

Н

Я

Т

19

25

35

49

50

67

69

83

94

Р

Я

Т

І

В

Н

И

К

И

 

ІV команда:

 

25

44

21

15

89

93

61

93

59

З

У

О

Р

И

К

Н

К

М

15

21

25

44

59

61

89

93

99

Р

О

З

У

М

Н

И

К

И

 

ІІ. Визначення теми і мети подорожі. Мотивація  навчальної діяльності

 

  • Діти, сьогодні вранці, по дорозі до школи, листоноша вручив мені ось цього листа для вас. Прочитаємо?

                 (Вчитель розкриває конверт, читає лист)

«Любі діти! Ми потрапили у біду. Зла відьма зачарувала нас. Порожньо, сумно стало в нашій країні. Всі жителі країни, звертаються до вас по допомогу. Знаємо, що завдяки вашій кмітливості, розуму, бажанню допомогти – ви обов’язково нас визволите! Поспішіть, бо часу дуже мало »

- Дивно,діти, але лист без підпису! Мабуть, дуже вже поспішали бідолашні.

- Як добре, правда ж , діти, що ці загадкові жителі звернулися саме до нас по допомогу.

- Як ви гадаєте чому? (Бо ми веселі, розумні, кмітливі, любимо працювати)

- Діти, як ви гадаєте, а хто це може бути? (Відповіді дітей)

- Отже, діти, треба негайно вирушати.

- Я хочу, діти, вас попередити, що під час нашої подорожі ви зустрінете багато перешкод. Та команда, яка здолає їх першою, отримуватиме фішки. Максимальну кількість фішок, яку можна отримати за завдання – 4, мінімальна - 1. Відповідно,та команда, яка отримає найбільшу кількість фішок, стане переможцем, бо врятує найбільшу кількість героїв. Але, пам’ятайте, якщо ви будете порушувати порядок, заважатиме іншим командам, може бути штраф.

- Тож чи готові ви, діти, до рятувальної місії? Не боїтеся? Добре, тоді починаймо!

Завдання 2. Щоб, дізнатися куди ми сьогодні вирушимо та кого будемо рятувати, нам допоможе наступне завдання нашого квесту. Підказку ви знайдете у вазі з квітами.

  •                   (Капітани команд беруть смужки паперу, на яких, щоб прочитати назву країни, необхідно розв’язати математичний вираз)

 

          Ь

Мулі + т + ляк – к + н + дія = ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   То як називається країна, в яку ми вирушаємо, щоб врятувати її мешканців від чар злої відьми? (Діти вписують у порожні клітинки слово «Мультляндія»).
  •                   А мешканці цієї країни, що потребують нашої допомоги? (Герої мультфільмів)

- Діти, який вид транспорту оберемо, щоб швидше дістатися країни Мультляндії? (Думки дітей).

- Так, я теж гадаю, що найшвидший транспорт, яким ми можемо потрапити до Мультляндії – це літак. Розправили крила – летимо!

(Діти іметують політ літака)

ІІІ. Основна частина

Зупинка 1.

  •      От ми , діти і на місці! Треба бути дуже обережними, бо зла відьма на сторожі. Щоб вона ще й нас не зачаклувала!
  •      Капітани команд отримайте маршрутні листи нашої рятувальної операції.

 (Капітани отримують маршрутні листи. Відмітки у маршрутному листі роблять дорослі, що закріплені за кожною командою).

Маршрутний лист  команди

        № зупинки

          Назва зупинки

Відмітка про відвідування

Кількість фішок

1.

«Селище математичних визначень»

 

 

2.

«Ліс  Задач»

 

 

3.

«Пустеля Виразів»

 

 

4.

«Математичний океан»

 

 

5.

«Місто скарбів»

 

 

 

 

         Усього:

 

 

  •      Перша наша зупинка – це селище Математичних визначень. Кого ж ми зараз будемо рятувати?  Завдання ви знайдете під столами.

    (Під столами  прикріплені конверти із завданням)

Завдання 1. З’єднайте вираз з його визначенням, і ви дізнаєтеся кого у цьому селищі зачаклувала зла відьма.

        

Вираз з дужками                                           Вираз зі змінною 

 

                                                                               Сума

               Різниця

       

           30+15                                                          Вираз з дужками

 

  •                   Молодці! Ви чудово впоралися із завданням. Чи впізнали ви цих казкових чоловічків? З якого вони мультфільму? (На карті вчитель прикріплює малюнок казкових голубих чоловічків, які живуть у селищі Смурфедонії у густому лісі з мультфільму «Смурфіки»).

 (Команди, в залежності від того, як справилися із завданням, отримують фішки та кладуть їх у свою скарбничку)

 

Зупинка 2.

  • Рухаємося далі, ми у дрімучому лісі Задач. Завдання ви знайдете у своїх підручниках.

Завдання 2.

Розв’язати задачу та написати відповідь.

Задача. Гноми назбирали для Білосніжки 31 смарагд та 25 рубінів. 5 рубінів та 12 смарагдів  вони загубили. Скільки всього яблук назбирали гноми для Білосніжки?

Відповідь: нуль.

 

  •                   Молодці, діти, ще одних  героїв ви звільнили від чар. Кого ви визволили?  Як називається мультфільм? (На карті вчитель прикріплює малюнок лісових гномів  та Білосніжки з мультфільму «Білосніжка і сім гномів»)

 

(Капітани команд, показують написану відповідь. В залежності від того, як команди справилися із завданням, вони отримують фішки та кладуть їх у свою скарбничку)

Зупинка 3.

  •                   Отже, наша рятувальна місія продовжується.
  •                   Стає, діти, дуже спекотно. Перед нами пустеля Виразів.

Завдання 3.

Завдання, щоб визволити наступних героїв, знаходиться на моніторі комп’ютера у папці «Пустеля Виразів». Розв’язуючи вирази, ви складете пазл з портретами героїв, які  потребують вашої допомоги.

(Учні працюють з інтерактивною вправою. Виконуючи додавання та віднімання двоцифрових чисел, складають пазл та отримують малюнки з  яких зображенням героїв  з мультфільму «Аладдін»)

  • Подивіться, діти, ось герої, яких ви врятували від злої відьми. Хто вони та з якого мультфільму?

(На карті вчитель прикріплює малюнок головних героів мультфільму - Аладдіна, принцеси Жасмін, Джина, султана,Яго,Абу )

(Команди, в залежності від того, як справилися із завданням, отримують фішки та кладуть їх у свою скарбничку)

Зупинка 4.

  • Молодці, діти! Я вами пишаюся. Продовжуємо подорож країною Мультляндією. Перед нами Математичний океан. Зібравши правильно намисто з перлин, для цього героя мультфільму, ви звільните його від відьомських чар. Завдання ви знайдете під стільцями.

Завдання 4.

Впишіть у кожну  перлинку правильні відповіді:

 

 

Перша - не чорна, і не біла, а такого кольору, як океан.(синя)

Друга – найбільше кругле двоцифрове число.(90)

Третя – Найменше двоцифрове число, що записується однаковою кількістю одиниць та десятків.(11)

Четверта – Геометрична фігура, у якої всі сторони рівні.  (квадрат)

П’ята  – кількість людей у класі.

Вчитель. Отже ще одного героя ми звільнили. Хто він? З якого мультфільму?

(На карті вчитель прикріплює малюнок Русалоньки з мультфільму «Русалонька»)

(Команди, в залежності від того, як справилися із завданням, отримують фішки та кладуть їх у свою скарбничку)

Зупинка 5.

  • Остання наша зупинка – це Місто скарбів. Хто першим виконає завдання під час нашої зупинки, зможе не тільки визволити героїв цього міста, а й отримати ключ від сховища, де зберігаються незлічені багатства. Завдання ви знайдете під клавіатурою.

Завдання 5.

Склади з геометричних фігур та ґудзиків знайомий тобі предмет.

(у конверті геометричні фігури та 12 різнокольорових ґудзиків)

 

 

 

 

Вчитель. Діти, у мене є до цього завдання підказка. Але та команда, яка скористається цією підказкою отримає мінус 1 фішку. Хто бажає скористатися підказкою?

Підказка у відгадці до загадки:

                Ніг не маю, а ходжу,

  Рота не маю, а скажу,

  Коли обідати, а коли спати,

          Коли роботу починати. (годинник)

(Діти складають з геометричних фігур та ґудзиків годинник)

  • Діти, годинник означає, що наша пригода підходить до завершення.
  • Подивіться,  кому ви допомогли повернутися у своє місто. Хто це? З якого мультфільму?

(На карті вчитель прикріплює героїв мультфільму «Качині історії»  Скруджа Макдака – найбагатшого качура в світі, його племінників – Біллі, Віллі, Діллі,  місіс Клювдії та її онучки Поночки)

(Команди, в залежності від того, як справилися із завданням, отримують фішки та кладуть їх у свою скарбничку. А команда, яка першою виконала останнє завдання, отримує ключ та шукає двері, які б можна було відчинити цим ключем)

  • Спробуйте знайти двері, що відчиняються цим ключем. За дверима на вас чекає сюрприз від найбагатшого в світі качура, у знак вдячності за звільнення героїв Мультляндії від чар злої відьми.

(У кімнаті, за дверима, діти знаходять скриньку з монетами - шоколадками)

ІV. Заключна частина

  • Діти, а чи хочете ви дізнатися, хто ж зачарував усіх наших героїв?
  • У скриньці є записки з ім’ям цієї лиходійки. Використавши дзеркальце ви прочитаєте у дзеркальному відображенні її ім’я. Зла відьма використала магію вогню, щоб знищити записки, але я впевнена, діти, що ви зможете назвати ім’я відьми, що зачаклувала усіх мультиплікаційних героїв.

 

(Кожна команда отримує записку, пошкоджену вогнем, де у дзеркальному відображенні діти читають імя відьми – Магіка. Вчитель показує портрет Магіки. Рятувальна місія добігає кінця)

 

(Визначається переможець гри – та команда, яка отримала найбільшу кількість фішок, відповідно врятувала  найбільшу кількість мультгероїв.

Вчитель. От і закінчилася наша з вами пригода. Наша рятувальна місія завершена. Завдяки вашій згуртованості, вмінню працювати, ви врятували героїв Мультляндії, вони повернулися до своїх мультфільмів, у свою країну. Але, щоб їх врятувати, ви, діти,  потратили багато сил та енергії. Відновити сили вам допоможуть монетки-шоколадки з чарівної скриньки Скруджа Макдака. Дякую вам, діти за роботу!

                   (Монети- шоколадки  роздаються усім дітям)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Позакласні заходи
НУШ
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку