18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок -гра з "Основ здоров'я" "Щоб у радості зростати, лиха слід не допускати"

Про матеріал

Запропонований матеріал допоможе вчителям початкових класів провести урок у ігровій формі, адже має багато цікавих навчальних і розвивальних завдань.

Перегляд файлу

                             Урок – гра

          «Щоб у радості зростати, лиха слід не допускати»

Мета: за допомогою гри повторити та закріпити правила безпечного поводження під час пожежі, при користуванні ліками та побутовою хімією, при зустрічі з незнайомими людьми, при перебуванні на вулицях міста, в лісі, на водоймах.

Розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту.

Виховувати почуття відповідальності за своє життя та життя товаришів.

                                                   ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Увага! Увага!

Всім! Всім! Всім!

Завітав день незвичайний

У наш шкільний веселий дім!

Бо цивільна оборона –

Це не жарти, діти!

Треба вам багато знати,

А ще більше вміти.

Тож без зайвої мороки

Запам’ятаємо девіз уроку:

- Думати швидко – дія

 ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Прочитайте тему нашого уроку. Як ви вважаєте, про що ми будемо сьогодні з вами повторювати?

Вчитель. Чи любите ви читати книжки? А чи зустрічали ви в книжках героїв, які нехтували правилами особистої безпеки? Давайте з допомогою цих героїв казок пригадаємо правила безпеки. А допоможе нам казкова квітка з чарівними пелюстками. Вона допоможе нам побувати в різноманітних життєвих ситуаціях, а ми будемо разом знаходити вихід із цих ситуацій.

 

Хід гри

Квітка нам допомагай

І пелюсточку віддай!

Нам завдання загадай.

Відриваємо першу пелюстку. На ній читаємо: «Пожежа.»

                                                 КОНКУРС ЗАГАДОК

      1.Червона корова всю солому на чорне борошно змолола.(Вогонь, попіл.)

  1. На пожежі не зіваєм.

Як пожежних викликаєм? (101)

  1. Чим вогонь тушити будем,

Якщо воду не здобудем? (Пісок, земля, цупка тканина)

  1. Маленька зірка відлетіла,

Багато лиха наробила. (Іскра)

  • А від чого  може в домі статися пожежа? А які предмети в домі можуть викликати пожежу?
  1. Нам назавжди оту зиму

Привезли із магазину.

І зима у нього вічна,

Як на полюсі північнім (Холодильник)

  1. Пригод він сотні вам розкаже,

Або запросить в цирк на час,

Чи кінофільм покаже вам,

А є у кожного із вас.

  1. В полотняній стороні,

По річці простині,

Пароплав пливе навгад –

То вперед, а то назад.

А за ним гладінь сама –

Ані зморщечки нема. (праска)        

  1. Валить дим -

            Будь обережний,

           Викликай мерщій...Кого?  (Пожежних)

Вчитель.- А навіщо потрібні пожежні?

                - Які якості повинен мати  рятувальник?

  - Так дійсно пожежні , рятівники повинні бути мужніми, вправними, швидкими.. Зараз ми влаштуємо змагання на вправність і побачимо, хто зможе бути пожежником

Гра «Врятуй вірних друзів»

У намальованому крейдою квадраті розставляють іграшки. Одному з учасників зав’язують очі, пояснюючи, що в кімнаті, де знаходяться вірні друзі – іграшки, виникла пожежа, очі застилає дим, погано видно. За сигналом ведучого учасник конкурсу прагне схопити якнайбільше іграшок, щоб винести їх з «палаючої квартири. Перемагає той, хто «врятує» більше іграшок.

Проводимо змагання застосовуючи секундомір.

Учні:      Вогню боятися не треба,

               Якщо порядок в домі в тебе,

               Магнітофони, праски, печі

               І телевізор, й газоплита –

               Пожежа в дім не завіта.

 

              Якщо підете в гості з дому

              Надовго до своїх знайомих,

              Про газ та струм не забувайте:

              Ретельно все перевіряйте

              І прилади всі вимикайте.

 

   Гра “Оце я, оце ми, оце друзі всі мої”.

Вчитель: А тепер ми пограємо з вами гру, в якій перевіримо чи ви не порушуєте правил пожежної безпеки. Увага! Я називаю два рядки, а ви доповнюєте словами: “Оце я, о це ми, оце друзі всі мої”

Хто без дозволу із вас не вимикає в плитці газ?

Зараз гості всі почують хто з електрикою пустує?

Якщо в полі хліб палає, хто пожежних викликає?

Новий рік! Зійшлись малята, щоб ялинку прикрашати. Хтось на гілку ставить свічку і вона почала палати. Хто це робить з вас малята?

Хто почув що пахне дим, викликає 101.

Квітка нам допомагай

І пелюсточку віддай!

                                          Нам завдання загадай.

Відриваємо наступну пелюстку, читаємо: «Ліки та побутова хімія»

Вчитель.

Послухайте наступний уривок з твору і скажіть, що це за твір? Яку небезпечну помилку зробила героїня твору?

Вчитель читає:

«Аліса відкрила дверцята: там був вхід в вузенький коридор, трохи ширший щурячого лазу... Так чи інакше, сидіти перед завітними дверцятами було зовсім недоцільно, і Аліса повернулася до скляного столика, маючи смутну надію, що можливо, там все ж таки знайдеться інший ключ або, в гіршому випадку, книжка «Вчися складатися.» Ні того, ні іншого вона не знайшла, але натрапила на гарненьку пляшечку, до горловини якої була прив'язана бірка, як на пляшці з ліками. А на ній великими літерами було чітко надруковано: «Випий мене.»

Вчитель. Що це за твір? Яку небезпечну помилку зробила Аліса? Чому не можна пити незнайомі лікі, інші незнайомі рідини? (Вислуховуємо відповіді.)

Не меншу загрозу для життя та здоров'я складає побутова хімія. Треба бути дуже обережними в використанні побутової хімії, необхідно застосовувати гумові рукавички, слідкувати, щоб засіб не потрапив в очі та на відкриті ділянки шкіри, перед використанням необхідно прочитати інструкцію по використанню засобу, а після застосування необхідно вимити руки і добре провітрити приміщення.

Хімічні речовини несуть ще одну небезпеку  Ось послухайте вірш Алли Семінович «Про лисичку»

«У зеленому лісочку,

На високому горбочку,

Там хатиночка стояла,

В ній лисичка проживала.

Була прудка й хитрюща

І до всього завидюща.

Все тягла вона у дім,

Все було у домі тім:

Ацетон та лаки й фарби -

На всі смаки на всі барви.

Ще й каністри з керосином,

Різні ємності з бензином.

Усього було доволі

І в коморі, й в коридорі.

Раптом вогник - стриб із печі -

Результат ясний й малечі:

Хатка миттю вся згоріла-

Лиш лисичка уціліла.

Тож ми їй дамо пораду -

Ви послухайте теж радо:

Всьому треба дати лад,

Дім не база і не склад.

Вихід вільний слід тримати

І всім добре пам'ятати:

Легкозаймисті речовини

Не заносьте у хатини.

Чи у місті, чи в селі

Знати мають це й малі.

Правила протипожежні

Добре ти вивчай.

І будь завжди обережний

Та усіх навчай.»

  • Щось ми забули про нашу чарівну квітку.

Квітка, нам допомагай

І пелюсточку віддай!

                                         Нам завдання загадай.

Відриваємо наступну пелюстку, читаємо: «Свої-чужі»

Квітка хоче підказати, що не кожний зустрічний, не кожний перехожий, не кожний дорослий наш друг-товариш. Згадайте, які прикрі випадки сталися з героями казок через те, що вони були занадто довірливими і відчиняли двері незнайомим, або занадто довіряли іншим при зустрічі в лісі чи на вулиці.

            КОНКУРС «НАЗВІТЬ КАЗКУ З ЗАНАДТО ДОВІРЛИВИМИ ГЕРОЯМИ.»

Необхідно назвати казку і героя казки, що потрапив в прикру ситуацію через свою довірливість.

Гра «Поет  ти, може, і нездібний, та знати правила потрібно»

Прослухайте правила, яких слід дотримуватися з незнайомцями:

Хоч ви зовсім ще малята,

але пам’ятайте:

люди ви – не козенята,

            правила … (вивчайте).

Якщо ви самі удома,

то запам’ятайте:

ви людину незнайому

в дім свій не …(пускайте).

Бо дитя не може знати,

в кого що на думці.

Незнайомець може мати

зброю в своїй … (сумці)

Може речі всі забрати

 і дитину вбити.

Тож не треба …(відчиняти)

краще потерпіти,

 доки тато, доки мама

не прийдуть до … (хати)

Вам людину незнайому

 не треба … (впускати).

Двері добре … (зачиняйте)

кожен раз, постійно!

Правила ….(запам'ятайте)

і живіть … (спокійно)!

Загроза життю – то «102» набирайте.

Про службу безпеки завжди пам'ятайте!

Квітка нам допомагай

І пелюсточку віддай!

                                        Нам завдання загадай.

Відриваємо наступну пелюстку, читаємо: «Гриби та ягоди»

Вчитель.

Пригадайте казку Гауфа «Маленький Мук»? Послухайте уривок з цієї казки:

«Маленький Мук опинився у лісі, зголоднів і взявся шукати, чи не знайдеться чогось попоїсти. Він зірвав декілька стиглих ягід і попрямував до струмка напитися води. І раптом він жахнувся, побачивши в воді власне відображення.»

Чому злякався Маленький Мук свого відображення? Чому сталося таке лихо? Казка вам розповідає, що не всі ягоди можна вживати в їжу.

  По стежинці лісовій

  Біжить півень Ку курій.

  Він кричить: Ку-ку-рі-ку!

  Честь і слава грибнику.

  Я наповнив кошик свій

  І біжу в курник мерщій.

  Дорікають йому все ж :

   -     Всі гриби ти розтрясеш.

Й справді, гляньте, що то сталось –

Всі гриби перемішались:

   ГРА «ЯГОДИ-ГРИБИ» (Скласти назви грибів і ягід, знайти отруйні)

Квітка нам допомагай

І пелюсточку віддай!

                                         Нам завдання загадай.

Відриваємо п'яту пелюстку, читаємо: «Безпека на дорозі»

Вчитель.

Чи знаєте ви правила дорожнього руху?

Зараз перевіримо.

                                              БЛІЦ-ТУРНІР

  • Як називається ділянка дороги для переходу пішоходів? (Пішохідний перехід)
  • Який транспорт перевозить людей?(Пасажирський)
  • Як називається ділянка дороги для пересування пішоходів? (Тротуар)
  • В яку сторону треба подивитися зразу перед початком переходу вулиці? (В ліву сторону.)
  • Якому транспорту на дорогах надається пріоритет? (Транспорту спеціального призначення: швидка допомога, міліція, пожежна машина.)
  •  

    Гра « Заборонено  - дозволено»

 І проспекти, і бульвари –

 Всі шумливі в наші дні.

 Ти проходь по тротуару

 Лиш по правій стороні.

 Пустувати тут, де люди, - ... (заборонено)

 Стань взірцевим пішоходом!

 Це - ...( дозволено)

 Як заходиш до трамвая,

 Краще уперед пройди,

 Не крутись, це заважає,

    Стій спокійно чи сиди.

 Їхать “зайцем” – знають всі –

 Це - ...(заборонено)

 А бабусі дати місце –

 Це - ... (дозволено)

 Якщо ти гуляєш десь там,

 Бігаючи, не забудь:

 Переходиш перехрестя –

 Особливо пильним будь.

 Йти, коли червоне світло, - ... ( заборонено)

 На зелений навіть дітям

 Йти ... ( дозволено)

Квітка нам допомагай

І пелюсточку віддай!

                                        Нам завдання загадай.

Відриваємо наступну пелюстку, читаємо: «Правила поведінки на воді

     Вчитель.

КОНКУРС: «ЯК ПОВОДИТИСЯ ПІД ЧАС ВІДПОЧИНКУ БІЛЯ ВОДИ.»

 

     Учні:

Ми на воді робить будем так:

Купатись потрібно в знайомих місцях,

Обстеживши дно, чи нема залізяк,

Каміння, кілків, особливих мілин.

Й ніколи не плавай коли ти один.

Як в річечці плине швидко вода,

То трапитись може із вами біда.

Лежали, засмагли, нагрілись на сонці,

Не входьте у воду, схолоньте в сторонці.

Не запливайте за буї далеко -

Чекає в воді на вас небезпека.

Не можна пірнати у воду з човна,

Він може гойднутись – і вас вже нема.

Квітка нам допомагай

І пелюсточку віддай!

                                        Нам завдання загадай.

Читаємо: «Безпека життєдіяльності у віршах»

Вчитель.

Це творчий конкурс. Я прочитаю вам вірша А.Семінович «Куди телефонувати в разі небезпеки.» , а ви показуєте номера телефонів.

Вчитель читає:

«Діти повинні вміти та знати,

Як допомогу собі викликати.

Пожежа, вогонь, як ти вдома один,

Швиденько дзвони й викликай «101».

Адресу назви, що горить і як звати,

Пожежників треба тоді вам гукати.

Злодюга у хату хоче пробратись...

Як діяти? Як бути? Як рятуватись?

В міліцію треба дзвонити негайно,

Ти номер «102» хутчіш набирай-но.

Хворіє хтось дуже й не може вже встати -

Людину потрібно скоріш рятувати,

Ти медиків виклич, «швидку допомогу.»

«103» набирай і гукай на підмогу.

В квартирі ти раптом почув запах газу -

Не гайся дзвони «104» відразу.

Ці служби нас виручать завжди з біди.

Про них пам'ятаємо  всюди й завжди.»

Вчитель: Ось і закінчується наше свято. Я сподіваюсь, що ви будете здоровими, а тому й щасливими і веселими. Бережіть своє здоров’я і зміцнюйте його.

  Як є здоров’я – буде все, як треба,

  Сміятиметься сонечко із неба.

  І дітям світ постелиться під ноги,

  Щоб ви пройшли усі дороги.

  Здорові діти – нація здорова,

  Багата Україна і чудова!

  Тож, діти, ви здоровими ростіть,

  В майбутнє добрими ідіть!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

101   102

103   104

101   102

103   104

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бо -ро- ви-ки      

О- пень- ки

Ли –сич-ки

Си-ро-їж-ки 

Мас-лю-ки Під-бе-рез-ни-ки Ма-ли-на О-жи-на Чор-ни-ця

 

 

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку