Урок з основ здоров'я для 2 класу на тему: " Правила поводження з дикими і бездомними тваринами"

Про матеріал

Конспект уроку з курсу "Основи здоров'я" у 2 класі, складений відповідно до вимог оновленої навчальної програми (у редакції 2016р.). Зміст уроку покликаний формувати здоров'язбережувальну компетентність на основі знань про безпечну поведінку з тваринами; соціальну - продуктивно співпрацювати в групі; уміння навчатися - пошук та засвоєння нових знань; спілкування державною мовою - вміння усно і письмово висловлювати думки, почуття, погляди.

Реалізація мети уроку відбувається із застосуванням інтерактивних технологій навчання, що забезпечує активну участь кожного учня і групову взаємодію.

Перегляд файлу

Урок. Основи здоров’я у 2 класі

Вчитель: Ейхман Л. В.

Тема. Безпека поводження з дикими і бездомними тваринами

Мета : формувати в учнів знання про правила  безпечної поведінки у спілкуванні з дикими і бездомними тваринами; формувати відповідальне ставлення до особистої безпеки;

розвивати у молодших школярів уміння  співпрацювати, робити вибір, доводити власну думку;

виховувати доброзичливе ставлення до тварин.

 Обладнання: схеми для заповнень під час роботи в групах, уривок з м/ф «Жив – був пес», презентація «Безпека поводження з дикими і бездомними тваринами», підручник, фото та малюнки тварин.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Позитивна установка

Усміхніться всім навколо:

Сонцю, небу, квітам, людям,

І тоді, обов’язково, день тобі щасливим буде. (Учні дарують посмішки один одному)

2. Вправа «Мікрофон»

  • Що означає усмішка людини?
  • Що сприяє збереженню здоровя?
  • Яке значення має слово безпека? (Безпека – це коли тобі нічого не загрожує, ти почуваєшся спокійно і впевнено.)
  • Що треба робити, щоб бути у безпеці?

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа «Шифрувальник»
  • Отож, сьогодні на уроці ми дізнаємося, як почуватися у безпеці при зустрічі… А з ким? Ви дізнаєтесь, коли розшифруєте слово: 23, 3, 1, 21, 11, 18, 11 (алфавіт)
  • На які групи поділяються тварини, залежно від того, хто піклується про них?

 

2.  Вправа «Доповни речення»

- А чи є у вас домашні улюбленці? Хто вони і які? 

У мене є … . Він … .

- Діти, це чудово, що у вас є маленькі улюбленці про яких ви дбаєте. Але є тварини, що втратили свій дім чи, взагалі, не мали його. До людей вони ставляться з недовірою, тому можуть поводитись агресивно.

- Чому бездомні тварини не довіряють людям?

- Подивіться уривок з м/ф «Жив-був пес» і скажіть, чому пес став бездомним?

- У мультику все закінчилося добре, та у житті, нажаль, не всім тваринкам так щастить.   Щоб зустріч з ними була для вас безпечною, я пропоную тему  уроку:  «Безпека у спілкуванні  з дикими та бездомними тваринами».

3. Вправа «Мої очікування»

- Що ви очікуєте від уроку? (Учні заповнюють кошик очікувань) 

ІІІ. Основна частина

  1. Робота в групах

- Щоб ваші очікування здійснилися, щоб вам було цікаво, пропоную працювати в групах. Всі згодні?

- У вас на партах лежать малюночки тваринок. Об’єднайте їх у групи і сядьте за відповідний стіл.

- Кожна група виконує своє завдання, а потім представляє результати роботи всім учням.

- Якщо ви будете працювати згуртовано, висловлюватимете свою думку, умітимете чути іншого, то ви впораєтеся із завданнями. 

1 група

Завдання. Переглянути слайди і записати фломастерами різного кольору на схемі  правила поводження з бездомними тваринами.

 

2 група

Завдання. Опрацювати матеріал підручника і записати фломастерами різного кольору на схемі правила поведінки з дикими тваринами.

3 група  

Завдання. Опрацювати матеріал підручника і підготувати завдання для гри «Так чи ні?». 

  1. Презентація робіт

1 і 2 групи біля дошки представляють результати своєї роботи, а члени інших груп запитують, доповнюють.

3 група проводить гру «Так чи ні?»

Під час зустрічі з бездомною чи дикою твариною потрібно: 

- зберігати спокій;

- намагатися погладити тварину;

- узяти палку і спробувати захистити себе;

- не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу; 

- тікати від них;

- не підходити до тварини, яка шипить, гарчить, гавкає;

- жартома нападати на господаря собаки;

- спробувати знайти укриття (дерево);

- підходити та починати гратися з твариною, яка їсть;

- якщо пес напав, вдарити його в ніс.

- Ви були уважними, працьовитими, дружніми, тому чудово виконали завдання, і тепер знаєте, як вести себе з тваринами, щоб почуватися у безпеці, що зробити, щоб тварини не заподіяли вам шкоди.

Фізкультхвилинка

        4. Вправа «Займи позицію»

- Якщо тварини бувають такими небезпечними, то чи потрібні вони нам?

- Займіть позицію «Так» - «Ні» - «Не знаю». Приведіть аргументи на захист свого вибору.

- Чи бажає хтось змінити позицію? Аргументуйте.

- Дискутувати на цю тему можна довго. Кожен має свою думку. Тварини нам дають багато позитивного, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними, то вони стануть нашими друзями.

3. Робота в зошитах з друкованою основою

IV. Заключна частина

1. Вправа «Інтерв’ю»

  • Учні об’єднуються у пари.
  • Розподіляю ролі: кореспондент і респондент.
  • Кореспондент складає 3 запитання щодо теми уроку, а респондент відповідає на них.
  • Учні міняються ролями.

2. Зворотній зв’язок. Цінування.

- Ви добре попрацювали. Ви молодці.

- Чи був корисним для вас урок?

«Незакінчене речення»

Я дізнався, що …

- Чи справдилися ваші очікування?

- Що вам сподобалося робити? Чому?

- Що не вдавалося? Чому? Що для цього потрібно робити?

- З яким настроєм ви підете додому?

- Що важливого ви сьогодні для себе зрозуміли?

3.  Подяка, прощання

- Я дякую вам, діти за успішну роботу. І бажаю, щоб спілкування з тваринками приносило вам лише насолоду, тепло, любов і радість.

 

 

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
2367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку