Конспект уроку з курсу "Основи здоров'я" у 2 класі, складений відповідно до вимог оновленої навчальної програми (у редакції 2016р.). Зміст уроку покликаний формувати здоров'язбережувальну компетентність на основі знань про безпечну поведінку з тваринами; соціальну - продуктивно співпрацювати в групі; уміння навчатися - пошук та засвоєння нових знань; спілкування державною мовою - вміння усно і письмово висловлювати думки, почуття, погляди.
Реалізація мети уроку відбувається із застосуванням інтерактивних технологій навчання, що забезпечує активну участь кожного учня і групову взаємодію.
Урок. Основи здоров’я у 2 класі
Вчитель: Ейхман Л. В.
Тема. Безпека поводження з дикими і бездомними тваринами
Мета : формувати в учнів знання про правила безпечної поведінки у спілкуванні з дикими і бездомними тваринами; формувати відповідальне ставлення до особистої безпеки;
розвивати у молодших школярів уміння співпрацювати, робити вибір, доводити власну думку;
виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Обладнання: схеми для заповнень під час роботи в групах, уривок з м/ф «Жив – був пес», презентація «Безпека поводження з дикими і бездомними тваринами», підручник, фото та малюнки тварин.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Позитивна установка
Усміхніться всім навколо:
Сонцю, небу, квітам, людям,
І тоді, обов’язково, день тобі щасливим буде. (Учні дарують посмішки один одному)
2. Вправа «Мікрофон»
ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
2. Вправа «Доповни речення»
- А чи є у вас домашні улюбленці? Хто вони і які?
У мене є … . Він … .
- Діти, це чудово, що у вас є маленькі улюбленці про яких ви дбаєте. Але є тварини, що втратили свій дім чи, взагалі, не мали його. До людей вони ставляться з недовірою, тому можуть поводитись агресивно.
- Чому бездомні тварини не довіряють людям?
- Подивіться уривок з м/ф «Жив-був пес» і скажіть, чому пес став бездомним?
- У мультику все закінчилося добре, та у житті, нажаль, не всім тваринкам так щастить. Щоб зустріч з ними була для вас безпечною, я пропоную тему уроку: «Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами».
3. Вправа «Мої очікування»
- Що ви очікуєте від уроку? (Учні заповнюють кошик очікувань)
ІІІ. Основна частина
- Щоб ваші очікування здійснилися, щоб вам було цікаво, пропоную працювати в групах. Всі згодні?
- У вас на партах лежать малюночки тваринок. Об’єднайте їх у групи і сядьте за відповідний стіл.
- Кожна група виконує своє завдання, а потім представляє результати роботи всім учням.
- Якщо ви будете працювати згуртовано, висловлюватимете свою думку, умітимете чути іншого, то ви впораєтеся із завданнями.
1 група
Завдання. Переглянути слайди і записати фломастерами різного кольору на схемі правила поводження з бездомними тваринами.
2 група
Завдання. Опрацювати матеріал підручника і записати фломастерами різного кольору на схемі правила поведінки з дикими тваринами.
3 група
Завдання. Опрацювати матеріал підручника і підготувати завдання для гри «Так чи ні?».
1 і 2 групи біля дошки представляють результати своєї роботи, а члени інших груп запитують, доповнюють.
3 група проводить гру «Так чи ні?»
Під час зустрічі з бездомною чи дикою твариною потрібно:
- зберігати спокій;
- намагатися погладити тварину;
- узяти палку і спробувати захистити себе;
- не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу;
- тікати від них;
- не підходити до тварини, яка шипить, гарчить, гавкає;
- жартома нападати на господаря собаки;
- спробувати знайти укриття (дерево);
- підходити та починати гратися з твариною, яка їсть;
- якщо пес напав, вдарити його в ніс.
- Ви були уважними, працьовитими, дружніми, тому чудово виконали завдання, і тепер знаєте, як вести себе з тваринами, щоб почуватися у безпеці, що зробити, щоб тварини не заподіяли вам шкоди.
Фізкультхвилинка
4. Вправа «Займи позицію»
- Якщо тварини бувають такими небезпечними, то чи потрібні вони нам?
- Займіть позицію «Так» - «Ні» - «Не знаю». Приведіть аргументи на захист свого вибору.
- Чи бажає хтось змінити позицію? Аргументуйте.
- Дискутувати на цю тему можна довго. Кожен має свою думку. Тварини нам дають багато позитивного, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними, то вони стануть нашими друзями.
3. Робота в зошитах з друкованою основою
IV. Заключна частина
1. Вправа «Інтерв’ю»
2. Зворотній зв’язок. Цінування.
- Ви добре попрацювали. Ви молодці.
- Чи був корисним для вас урок?
«Незакінчене речення»
Я дізнався, що …
- Чи справдилися ваші очікування?
- Що вам сподобалося робити? Чому?
- Що не вдавалося? Чому? Що для цього потрібно робити?
- З яким настроєм ви підете додому?
- Що важливого ви сьогодні для себе зрозуміли?
3. Подяка, прощання
- Я дякую вам, діти за успішну роботу. І бажаю, щоб спілкування з тваринками приносило вам лише насолоду, тепло, любов і радість.