Урок мандрівка
7 клас
Тема: «Особливості берегової лінії Євразії. Практична робота №10 (початок)»
Мета: знайомити учнів з особливостями берегової лінії Євразії. Продовжувати формувати практичні навички роботи з контурною картою, а саме вдосконалювати вміння наносити географічні об’єкти які задано програмою. Виховувати у дітей зацікавленість до предмету географії.
Обладнання: фізична карта світу, географічні атласи, зошити-практикуми, підручники, дидактичні матеріали з творчим завданням.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок-мандрівка.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів і перевірка домашнього завдання.
- Бліц-опитування.
1.Положення материка щодо екватора, 0-го і 180-го меридіана.
2.Які океани омивають береги Євразії?
3.З якими материками межує?
4.Крайня північна точка?
5.Крайня південна точка?
6.Крайня західна точка?
7.Крайня східна точка?
8.Площа материка?
9.На які частини світу поділена Євразія?
-Фронтальне письмове опитування на дидактичних картах:
«Вставити у текст слова, які підходять за змістом».
-Індивідуальне опитування:
Дати характеристику фізико-географічного положення Євразії.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
1.Завдання уроку:
а) визначити якою є берегова лінія Євразії.
б) у чому виявляється розчленованість берегової лінії.
в) визначити моря, затоки, протоки, півострови та острови материка.
г) почати виконувати Практичну роботу №10 «Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії».
2. Інструктаж мандрівки:
а) експедиція «Євразія -2022» -вивчає берегову лінію материка.
б) формуються 4 команди.
в) кожна команда виконує своє завдання і наносить його на індивідуальний маршрутний лист ( контурна карта).
г) кожна команда передає інформацію про виконання завдання на загальний маршрутний лист за допомогою стікерів.
д) учасники інших команд цю інформацію переносять на свої індивідуальні маршрутні листи ( контурні карти)
3.Порядок проведення подорожі:
а) експедиція «Євразія-2022» поділена на 4 команди:
Північна – вивчає берегову лінію Євразії у Північно-Льодовитому океані. Відправляється від м.Осло до м.Дежньова.
Східна – вивчає берегову лінію Євразії у Тихому океані. Відправляється від м.Дежньова до м.Сінгапур.
Південна – вивчає берегову лінію Євразії в Індійському океані. Відправляється від м.Сінгапур до Суецького каналу.
Західна – вивчає берегову лінію Євразії у Атлантичному океані. Відправляється від Суецького каналу до м. Осло.
б) І-етап – знаходимо на карті моря, затоки і протоки.
-учні самостійно шукають їх на карті ( 5-7хв) і наносять на маршрутний лист (контурну карту). На дидактичних картках надруковано номенклатуру кожного океану.
- далі іде передача інформації на загальний маршрутний лист, що на дошці, для інших команд за допомогою стікерів.
в) ІІ-етап – знаходимо півострови і острови на карті і наносимо на маршрутний лист, як на І-етапі.
г) ІІІ- етап – нанесення на загальний маршрутний лист географічних об’єктів, через які проходить умовна межа між Європою і Азією.
4.Підведення підсумків експедиції «Євразія-2022».
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Розгадування кросвордів-загадок про вивчені географічні об’єкти.
V. Домашнє завдання.