Урок- подорож " Пишу з великої букви назви гір, річок, озер і морів"

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 2 класі " Пишу з великої букви назви гір,річок, озер і морів" за підручником К. Пономарьвої.
Перегляд файлу

Тема. Пишу з великої букви назви гір, річок, озер і морів.

 

Мета: ознайомити учнів з правилом вживання великої букви у назвах гір, річок, озер, морів; удосконалювати вміння знаходити відповіді на запитання; розвивати мовлення, спостережливість, пильність; формувати ключові компетентності НУШ : компетентність спілкування державною мовою, соціальну і громадянську компетентності; предметні компетентності : мовленнєву (говоріння, читання, письмо), комунікативну; сприяти вихованню любові до рідного краю, інтересу до знань.

Тип : урок- подорож

 

Обладнання:  мультимедійний комплект, ЛЕГО, картки із завданням, фото, картки, підручник К. Пономарьова «Українська мова та читання», щоденник вражень

 

Хід уроку

І. Організація класу

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок,

Домовляймось – не шуміти,

Чемно руку піднімати

І знання мерщій хапати!

Поверніться до гостей,

Привітайтесь тихо,

Посмішку свою пошліть

Кожному на втіху!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •    Сьогодні у нас урок буде незвичайний.
  •    А чи любите ви мандрувати? (Відповіді учнів)
  •    Ми з вами відправляємось в уявну подорож. А от яким видом транспорту будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.(Сл.2)

В синім небі пролітаю,
Швидкість я велику маю,
Два крила, хоча не птах,
Називаюсь я…(Літак)

Тепер дізнаємося куди ж ми вирушимо у мандрівку, відгадайте загадку:

Сл.3-4

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна).

Запишіть у зошити дату, коли ми вирушаємо у подорож, та місце, куди ми вирушимо. Пишіть старанно, каліграфічно.(Сл.5)

14 грудня

Класна робота

Уу

Україна

  •    А чи можна відразу сісти в літак і полетіти? (Відповіді учнів)

Звичайно ні. Перш ніж полетіти потрібно придбати квиток. Запишіть на квитках, які лежать у вас на партах, своє прізвище, ім’я, по батькові. З якої букви будете писати своє прізвище,ім’я, по батькові?

(Робота з квитками)

  • У мандрівку, зазвичай,  беруть з собою багаж, але ж у нас подорож незвичайна, тому і багаж у нас буде незвичайний – багаж зі знань!

ІІІ. Актуалізація знань.

То ж давайте пригадаємо, що ви знаєте про іменник, щоб нічого не забути ! Бо знання нам ці знадобляться під час подорожі.

  1. Складання   кластера «Іменник».

Іменник

назва предметів

Хто?              Що?

люди, тварини     інші предмети

                    імена, по батькові, прізвища

                            клички тварин

                            назви міст, сіл

 

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  •                   Отже, сьогодні ми продовжимо вивчати іменники, які пишуться з великої букви. Це – назви  річок,  озер, морів і гір. А найкраще це зробити під час подорожі. Як завжди нашими помічниками на уроці будуть Ґаджик, Родзинка, Читалочка і Щебетунчик. (Сл. 6) Сьогодні вони наші гіди.

 

V. Вивчення нового матеріалу

  •                   То ж вирушаймо на захід нашої держави -  в Українські Карпати!(Сл. 7) Там нас вже чекає Родзинка.

1. Інформ-дайджест

  • Прочитайте повідомлення Родзинки (Сл. 8). Поміркуйте, чому виділені слова написані з великої букви?(відповіді дітей)
  • Давайте помилуємося гірськими краєвидами. ( Сл. 9,10)
  • А ось і Говерла!(Сл.11) А це -  найвисокогірніше озеро українських Карпат - Синевир!( Сл. 12)

-У Родзинки є помічники-краєзнавці, послухайте розповідь про це мальовниче озеро. (Сл.. 13)

Озеро Синевир

  Озеро знаходиться на висоті 989 метрів над рівнем моря. Приблизний вік озера – 10 тисяч років. Озеро Синевир еще називають "Морське Око", тому що посередині є острівець, схожий на зіницю ока. Озеро з усіх боків оточене смереками, тому повітря тут  має цілющі властивості. Вода в озері дуже холодна , навіть, влітку.

  • Як називаються гори?
  • Яка гора найвища?
  • Яку назву має дивовижне високогірне озеро?
  • Запишіть у зошити розповідь Родзинки про Карпати ( Сл.14).
  • Щось ми втомилися, час перепочити.
  1. Фізкультхвилинка «Я піду в Карпати-гори» ( Сл. 15)

-А тепер рушаймо на Волинь( Сл. 16) , там нас вже зачекався Ґаджик

( Cл.17)

- Послухайте розповідь нашого гіда про Шацькі озера.( Сл.18)

- Як називається найглибше озеро?

- Де воно знаходиться?

- Яка в ньому вода?

- З якої букви будемо писати його назву?

3. Вибіркове списування.

 Спишіть у свої зошити перше речення із розповіді  Ґаджика( Сл. 19)

-Давайте  насолодимося красою рідної землі( Сл. 20, 21)

А ось яку легенду про озеро Світязь почули наші краєзнавці.

Озеро Світязь

             Одна легенда оповідає про красуню-доньку князя Тугана. Одного дня рушив він із дружинниками захищати рідну землю.

           А в безмісячну ніч вороги підступили до міста, та князівна вблагала богів і ті сховали горожан. На місці міста виникло озеро, а воно провалилось під землю. А вся дівоча врода сплинула на поверхню квітами-лататтям. Кожен ворожий воїн, хто намагався їх зірвати, помирав у водах озера Світязь.

4. Фізкультпауза( Сл. 22)

Наша подорож продовжується, летимо на південь( Сл.23), туди, де нашу землю омивають моря.

VІ.  Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

  1. Робота з підручником с 68 впр.6,7(усно)( Сл. 26-29)

Тепер вирушаємо в серце нашої Батьківщини – Київ. Тут на берегах Дніпра нас чекає Щебетунчик.( Сл. 30,31)

 

        На мальовничих берегах Дніпра розкинулася наша столиця –

 місто Київ, побудовані міста Запоріжжя, Дніпро та багато інших містечок та селищ. (Сл.32,33)

  1. Вправа « Редактор»( знайти та виправити помилки)(Сл. 34,35)

Найбільші Ріки україни – дніпро і дністер. Дніпро несе свої води через всю україну. дністер бере початок у Горах карпатах.

 

  • Нам час повертатися додому, наша подорож завершується. А які ж ріки є в Кривому Розі?( Сл.36) Послухайте легенду про річку Інгулець.

Легенда про Інгулець

     Поверталися наші чумаки з Криму додому. Ледве ступали стомлені воли, тягнучи важкі вози із сіллю. Та ось вони неначе оживали і починали рухатися веселіше. Поглянувши на волів, чумаки і собі починали прислухатись. Десь здалеку долинав неясний гул. І тоді промовляв якийсь із чумаків до своїх товаришів: «Ген гулець чути, скоро вдома будемо.» То гула річка, минаючи на своєму шляху пороги. Люди, які інколи їздили з чумаками, не розуміли, про що йде мова, та і почали називати річку, повз яку проїздили, — Генгулець. А згодом назва змінилася на Інгулець та так назавжди і залишилася.

  1. Ознайомлення з правилом.
  • Під час подорожі ми не тільки побували в різних куточках нашої Батьківщини, а й збагатилися новими знаннями.( Сл. 37)

Давайте разом з Ґаджиком складемо правило.

 

VІІ .Рефлексія

  1. Вправа « Що в Україні най-най…»( Діти добирають до фото підписи власну та загальну назву. Картки заздалегідь розкласти на партах.)
  2.               Вправа «Експрес-тест» (Сл .38) (Червона цеглинка – загальна назва, зелена - власна)

Гори, Карпати, річка, Інгулець, Саксагань, Говерла, озеро, Синевир, Світязь, Дніпро, море, Чорне, Азовське.

  1.               Вправа «Незакінчене речення»( Сл. 39)
  •                   Сьогодні на уроці я навчилась(вся)…
  •                   Я знаю, що назви річок, озер, гір, морів  пишемо …
  • На уроці мені було цікаво…

VІІІ. Домашнє завдання.

Вивчити правило на с 68, виконати вправу 11.

docx
Додано
19 грудня 2020
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку