Урок- подорож з математики у 6 класі на тему "Розв'язування вправ із звичайними дробами"

Про матеріал
Нестандартний урок- подорож з математики ,проведений з глухими учями у 6 класі комунального закладу "Сосницький навчально - реабілітаційний центр" Чернігівської обласної ради. Вчитель математики вищої категорії.
Перегляд файлу

                   Конспект уроку     з    математики    в    6    класі

«Розв'язування  вправ  із звичайними дробами»

Анотація до матеріалу

            Нестандартний урок-подорож з математики для глухих учнів 6

класу. Формування обчислювальних навичок у дітей з особливими потребами вимагає великої кількості одноманітних завдань. Зробити таку діяльність цікавою, утримати увагу протягом 45 хвилин на належному рівні допоможе нестандартна форма проведення уроку. Урок - подорож, в якому ланцюжок завдань об’єднаний одним сюжетом, із застосуванням мультимедійних засобів, інтерактивної презентації допомагає учням зосередитися на ході уроку, умовах та розв’язках завдань. Урок-подорож “Розв'язування  вправ  із звичайними дробами” передбачає вдосконалення умінь і навичок розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами та формування обчислювальних навичок. Створено на допомогу формування ключових компетентностей: сприяти самовихованню свідомості, самостійності, наполегливості, вміння організувати свою навчальну діяльність. Містить мультимедійну презентацію та відеоролик для проведення фізкультхвилинки.

 

 

 

 

 

 

 

Урок - подорож, 6 клас

ТЕМА. Розв'язування  вправ  із звичайними дробами.

 Мета:

-     Повторити, закріпити та вдосконалити  навички виконання дій із  звичайними дробами. 

-     Розвивати обчислювальні навички ,усний рахунок , логічне мислення ,   культуру математичної мови. 

-     Виховувати  інтерес до математики, старанність, вміння самостійно працювати. 

-     Слідкувати за вимовою учнів, виправляти недоліки у вимові.

Очікувані результати: учні повинні вміти скорочувати дроби, виділяти цілу і дробову частини з неправильного дробу; додавати і віднімати, множити і ділити звичайні дроби; розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом.  

 Обладнання: мультимедійний проектор, сигнальні картки , презентація для супроводу уроку , картки, підручник.

Тип уроку : урок застосування знань, умінь і навичок.

 

                                             Хід уроку 

І. Організаційний момент.

-     Встали , привітались.

-     Як ти чуєш?

-     Хто сьогодні черговий у класі?

 

 Кожен може за хвилину

Риску бачить  дробову  Зверху риски –  він чисельник  А під рискою – знаменник

Дріб такий - погляньте  Звуть його звичайний.   Ми сьогодні в дружбі з ним  Всі зібрались на урок.

Тож пора нам починати 

     Кличе в подорож дзвінок

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

          Вступне  слово вчителя. 

           Діти! Сьогодні я пропоную вам незвичайний урок. Це урок - подорож. Подорож на красивому і швидкому вітрильнику (малюнок) у країну " Звичайних  дробів". На уроці повторимо виконання всіх дій із звичайними дробами. Запишіть у зошитах число, тему уроку. Подивіться на  карту - маршрут уроку,прочитайте,як називаються порти. Вирушаємо в дорогу. 

Схема маршруту (на дошці):      

            Порт "Усний рахунок"                    Порт "Задачний"            Порт

"Точних обчислень"               Порт "Унція"                 Острів "Скарб"

ІІІ. Розв'язування вправ.

 Щоб зайти у порт «Усний рахунок» нам треба назвати дії , які ми вивчали із звичайними дробами (використовую таблицю "Дії з дробами та їх назви").          

                     І. Порт «Усний рахунок».

           Вам потрібно усно виконати дії, в таблиці знайти літеру, що відповідає результату дії і прочитати прізвище італійського математика, який першим використав риску дробу для запису звичайного дробу.

image 

image 

 

 

image1             0             2             10                image       30                

                                                                                                         image                                     

І             Б            Н            О            Ч            А            Ф 

 

          image 

( портрет італійського математика Фібоначчі). 

ІІ. Порт «Задачний»

          Повторити правила знаходження дробу від числа  і числа за відомим дробом.

1)  N 502  с.94    2)  Задача (картка 1)                                              

                                                                                                               

                                                                       

ІII. Порт «Точних обчислень ».

  Знайти значення виразу:

a) image     б) 3imageimage ;     в) (image ;    г) image  

Завдання на картці ( картка 2 і картка 3) , завдання  г) слабші учні виконують самостійно. 

           Фізкультхвилинка . 

Розминка для очей. 

IV. Порт   «Унція». 

         А ви знаєте , що таке унція? Дізнаєтесь після того, як розв’яжете рівняння. Перед вами рівняння різного рівня складності. Виберіть те, яке ви вважаєте за потрібне і самостійно розв’яжіть його. 

Розв’яжіть  рівняння 

1)image                           (5 балів )

2)image             ( 8 балів)

3)image4       (10 балів)  

         Розв'язком всіх рівнянь є дріб  imageВибірково перевірити зошити кількох учнів. 

Який корінь рівняння ви дістали? Отже, ви уже здогадались, що таке унція? Так називали дріб  стародавні римляни. 

V. Острів " Скарб"

         Ми продовжуємо нашу подорож і наступний порт " Острів скарб". Але скарб знаходиться на високій горі і щоб дістати скарб нам треба отримати ключі.

Гра " Мовчанка" 

          За командою вчителя підняти ключ , якщо відповідь правильна і замок , якщо відповідь неправильна .

image

1)       Чисельником дробу  image  є число 5.         (замок)

2)       Дріб    image= 1.                                             (ключ)

3)       image  - це звичайний дріб.                           (ключ)

4)       image                                                           (замок)

 

         Порахували скільки замків і скільки ключів . Отже, ми  можемо відкрити скарб.  

А тут оцінки . Оцінювання учнів.

ІV. Домашнє завдання. 

        Повторити дії із звичайними дробами (у словниках). Завдання на картках.

V. Підведення підсумків уроку. 

Заключне слово вчителя.

        Ось і закінчився урок. Молодці, ви добре попрацювали. Сьогодні ми з вами вели розмову про дроби.

         Великий російський письменник Л.М.Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник  якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші. Бажаю, щоб чисельник вашого дробу був як найбільшим.

 

Література.

1.     Баліцька Н.Г., Біда О.А., Волошина Г.П. та ін. Використання інтерактивних технологій навчання в професійній підготовці майбутніх учителів: Монографія / За заг. ред. Н.С.Побірченко. - К.: Наук. світ, 2003. - 138с.

2.     Бевз Г. П., Бевз В. Г. Математика. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів 6 клас – К. : Генеза, 2006

3.     Інтерактивні технології навчання/ О.І.Пометун, Л.В.Пироженко,

Г.І.Коберник та ін. - К.: Наук. світ, 2004. - 85 с.

4.     Пометун О.І., Коберник Г.І., Побірченко Н.С та ін. Інтерактивні    технології навчання // Сільська школа України. - 2004.    №16-17 (88-89). - 128с.

5.     Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і   методика.    К.: Партнер, 1997.-193 с.

 

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку