Конспект уроку з математики в 6 класі
«Розв'язування вправ із звичайними дробами»
Анотація до матеріалу
Нестандартний урок-подорож з математики для глухих учнів 6
класу. Формування обчислювальних навичок у дітей з особливими потребами вимагає великої кількості одноманітних завдань. Зробити таку діяльність цікавою, утримати увагу протягом 45 хвилин на належному рівні допоможе нестандартна форма проведення уроку. Урок - подорож, в якому ланцюжок завдань об’єднаний одним сюжетом, із застосуванням мультимедійних засобів, інтерактивної презентації допомагає учням зосередитися на ході уроку, умовах та розв’язках завдань. Урок-подорож “Розв'язування вправ із звичайними дробами” передбачає вдосконалення умінь і навичок розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами та формування обчислювальних навичок. Створено на допомогу формування ключових компетентностей: сприяти самовихованню свідомості, самостійності, наполегливості, вміння організувати свою навчальну діяльність. Містить мультимедійну презентацію та відеоролик для проведення фізкультхвилинки.
Урок - подорож, 6 клас
ТЕМА. Розв'язування вправ із звичайними дробами.
Мета:
- Повторити, закріпити та вдосконалити навички виконання дій із звичайними дробами.
- Розвивати обчислювальні навички ,усний рахунок , логічне мислення , культуру математичної мови.
- Виховувати інтерес до математики, старанність, вміння самостійно працювати.
- Слідкувати за вимовою учнів, виправляти недоліки у вимові.
Очікувані результати: учні повинні вміти скорочувати дроби, виділяти цілу і дробову частини з неправильного дробу; додавати і віднімати, множити і ділити звичайні дроби; розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом.
Обладнання: мультимедійний проектор, сигнальні картки , презентація для супроводу уроку , картки, підручник.
Тип уроку : урок застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Встали , привітались.
- Як ти чуєш?
- Хто сьогодні черговий у класі?
Кожен може за хвилину
Риску бачить дробову Зверху риски – він чисельник А під рискою – знаменник.
Дріб такий - погляньте Звуть його звичайний. Ми сьогодні в дружбі з ним Всі зібрались на урок.
Тож пора нам починати
Кличе в подорож дзвінок
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вступне слово вчителя.
Діти! Сьогодні я пропоную вам незвичайний урок. Це урок - подорож. Подорож на красивому і швидкому вітрильнику (малюнок) у країну " Звичайних дробів". На уроці повторимо виконання всіх дій із звичайними дробами. Запишіть у зошитах число, тему уроку. Подивіться на карту - маршрут уроку,прочитайте,як називаються порти. Вирушаємо в дорогу.
Схема маршруту (на дошці):
Порт "Усний рахунок" Порт "Задачний" Порт
"Точних обчислень" Порт "Унція" Острів "Скарб"
ІІІ. Розв'язування вправ.
Щоб зайти у порт «Усний рахунок» нам треба назвати дії , які ми вивчали із звичайними дробами (використовую таблицю "Дії з дробами та їх назви").
І. Порт «Усний рахунок».
Вам потрібно усно виконати дії, в таблиці знайти літеру, що відповідає результату дії і прочитати прізвище італійського математика, який першим використав риску дробу для запису звичайного дробу.
1 0 2 10 30
І Б Н О Ч А Ф
( портрет італійського математика Фібоначчі).
ІІ. Порт «Задачний»
Повторити правила знаходження дробу від числа і числа за відомим дробом.
1) N 502 с.94 2) Задача (картка 1)
ІII. Порт «Точних обчислень ».
Знайти значення виразу:
a) б) 3 ; в) ( ; г)
Завдання на картці ( картка 2 і картка 3) , завдання г) слабші учні виконують самостійно.
Фізкультхвилинка .
Розминка для очей.
IV. Порт «Унція».
А ви знаєте , що таке унція? Дізнаєтесь після того, як розв’яжете рівняння. Перед вами рівняння різного рівня складності. Виберіть те, яке ви вважаєте за потрібне і самостійно розв’яжіть його.
Розв’яжіть рівняння
1) (5 балів )
2) ( 8 балів)
3)4 (10 балів)
Розв'язком всіх рівнянь є дріб Вибірково перевірити зошити кількох учнів.
Який корінь рівняння ви дістали? Отже, ви уже здогадались, що таке унція? Так називали дріб стародавні римляни.
V. Острів " Скарб"
Ми продовжуємо нашу подорож і наступний порт " Острів скарб". Але скарб знаходиться на високій горі і щоб дістати скарб нам треба отримати ключі.
Гра " Мовчанка"
За командою вчителя підняти ключ , якщо відповідь правильна і замок , якщо відповідь неправильна .
1) Чисельником дробу є число 5. (замок)
2) Дріб = 1. (ключ)
3) - це звичайний дріб. (ключ)
4) (замок)
Порахували скільки замків і скільки ключів . Отже, ми можемо відкрити скарб.
А тут оцінки . Оцінювання учнів.
ІV. Домашнє завдання.
Повторити дії із звичайними дробами (у словниках). Завдання на картках.
V. Підведення підсумків уроку.
Заключне слово вчителя.
Ось і закінчився урок. Молодці, ви добре попрацювали. Сьогодні ми з вами вели розмову про дроби.
Великий російський письменник Л.М.Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те, що про неї думають інші. Бажаю, щоб чисельник вашого дробу був як найбільшим.
Література.
1. Баліцька Н.Г., Біда О.А., Волошина Г.П. та ін. Використання інтерактивних технологій навчання в професійній підготовці майбутніх учителів: Монографія / За заг. ред. Н.С.Побірченко. - К.: Наук. світ, 2003. - 138с.
2. Бевз Г. П., Бевз В. Г. Математика. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів 6 клас – К. : Генеза, 2006
3. Інтерактивні технології навчання/ О.І.Пометун, Л.В.Пироженко,
Г.І.Коберник та ін. - К.: Наук. світ, 2004. - 85 с.
4. Пометун О.І., Коберник Г.І., Побірченко Н.С та ін. Інтерактивні технології навчання // Сільська школа України. - 2004. №16-17 (88-89). - 128с.
5. Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. К.: Партнер, 1997.-193 с.