Урок- подорож з навчання грамоти Звуки [ р] , [р′] , буква Рр. Читання складів, слів і речень. Робота з анаграмами."

Про матеріал
Ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова, речення з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Клас : 1

Тема. Звуки [ р] , [р′] , буква Рр. Читання складів, слів і речень. Робота з анаграмами.

Мета: ознайомити учнів з артикуляцією нових звуків; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова, речення з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Форма проведення:  урок-подорож

 

 

Методико – дидактичне забезпечення уроку: Мультимедійна презентація

«Мандрівка казками»,   мультимедійний проектор, мультимедійний підручник « Українська мова, 1 клас»(ТМ «Нова школа»),  відеоролік «Кошенята», «Уроки тітоньки Сови»,  підручник для 1 класу  Буквар/ М.С.  Вашуленко, О.В. Вашуленко – К.:  Видавничий дім «Освіта»,2012,   зошит з навчання грамоти « Супутник букваря. Від А до Я.» / Н.О. Будна, С.І. Рябова. – Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2016, предметні малюнки для гри «У зоопарку»,   індивідуальні картки для групової та парної роботи, таблиця, плакат «Правильно сиди під час письма».

 

                                             Хід уроку

I. Організаційний момент.

- готовність до уроку

- створення емоційного настрою уроку

Всі почули ви дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався

До уроку готувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Красиво читаємо!

Чітко відповідаємо!

Мовлення розвиваємо!

 

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ми з вами  будемо подорожувати.  Ой,  а хто це плаче? Дівчинка.  Хто ти? Де живеш?

-         Першачки, вона загубилася, забула з якої казки. Допоможемо їй знайти казку, адже подорожувати будемо казками. Шлях у казках завжди вказує клубочок. Кинемо і ми його.

Букв вже вивчено чимало

Час згадати їх усі.

1. Бліц - опитування . Гра «Назви букви».

- Ось  ми і в казці.  Це Пеппі - Довга панчоха. Вона вам показує букву, ви називаєте її і промовляєте звук. Визначайте голосний чи приголосний.

- Скоромовки на вивчені звуки. [к]  [л]  [в ] [ м]

 К -  Клює курка крупку.

      Крупка дрібненька, курка рябенька.

 Л - Лиска лащить лисеня,

     А лосиха – лосеня.

     Лев ласкаво лапою

     Левеня поляпує.

В - Водовоз віз воду з водопроводу.

М - Міла митися не вміла

      Міла мило з рук не змила.

2. Читання складів за променевою таблицею.

3.Читання речень  та виправлення помилок. Вправа «Читай уважно та виправляй»

Висновок: Ми повторили всі вивчені букви і готові подорожувати далі.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  Нас чекають на урок Мовка і Суржик. Вони знають багато казок, можливо допоможуть. Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком і буквою, яка його позначає на письмі, будете вчитися читати нові склади, слова, вивчите скоромовку. А на уроці ви повинні бути уважними і ста­ранними, щоб виконати всі завдання.

ІV. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком.

Мультимедійний засіб «Українська мова. 1 клас»

1.Вступне слово

2. Артикуляція звуків [р], [р′], віднесення їх до приголосних, позначення фішкою. 

Слайд____ Робота з зошитом «Супутник Букваря».   Робота в малих групах.

Звуковий аналіз слів рак, ворона, ріпа

3. Казка про неслухняний язичок.

4. Артикуляційні вправи

5. Розучування скоромовки

       Скоромовка

Рак  у траві ромашки рвав,

рибі їх подарував.

6. Гра «У зоопарку» Парна робота.

  • Визначте тварин, у назвах яких зустрічається звук р, р на початку, в середині, в  кінці слова.

Рись, носоріг, крокодил,  ведмідь, тигр, зебра, лисиця.

7. Ознайомлення учнів із буквою Рр. 

-  вішаю на дошку літеру Рр

- звук [ р] позначається буквою Р

- на що схожа буква Р?

- порівняти  велику і малу літеру Рр (розмір форма)

- письмо в повітрі, пояснення вчителя.

- друкування Рр в зошитах «Супутник Букваря».

 Фізкультхвилинка .

  8. Читання складів з вивченими буквами. 

а) Хорове читання складів за променевою таблицею, пірамідок складів, слів;

б) Читання обернених складів за таблицею окремими учнями;

в)  Робота з Букварем (с.52)

-  Приголосні пішли в гості до голосних і утворилися склади

Читання складів «Хатиночки»   

  • Які слова утворилися зі складом ра-  на початку? А в кінці слів?     
  • Складіть речення зі словами рано, рама, кора, нора.

г) Читання слів за таблицею

- Які слова  утворилися зі складом ра- на початку? А в середині?

9. Словникова робота.

- Розгляньте парні    малюнки, до яких подано по одній звуковій схемі. Назвіть слова. (кран, ручка)

- Які два   крани намальовано? Що ви  можете розказати про зображені ручки?

- В українській мові одне слово може називати не один, а кілька.  Складіть речення з цими словами.      

     V.  Закріплення знань, і вмінь.

1.Читаня складів і слів із вивченими буквами (с. 53). Логічно-аналітичні вправи.  

- Прочитайте хором склади, надруковані великими буквами.  Прочитайте слова з даними складами і порівняйте їх. Читання слів «ланцюжком», вибірково.

2. Робота зі скоромовками.

а)   Читання скоромовок .

б)    Аналіз змісту за питаннями.

- Про кого в них йдеться? Що робила Варвара?

А Лариса?  Що є у Варвари?

в) Читання скоромовок хором, індивідуально.          

г)  Конкурс скоромовців.  

3. Робота з анаграмами.

4. Кросворд «ОРО».  Прийом «Мозкова атака»

5. Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови»

VІ. Підсумок уроку

  1. Гра «Мікрофон».

— Яку букву вивчили на уроці? 

          — Які звуки вона може позначати?

  • Які слова запам’ятали з цим звуком?

         — Коли ви були маленькі, у багатьох з вас вимова звуків [р], [р′] викликала труднощі, як і у героя вірша К. Дяченка «Важка літера».


Боря «ер»

Не вимовляє.

Йому мама

Підсобляє:

— Каже: «Риба,

Ріпа, брама,

Марка, хмарка,

Зебра, грак».

Та у Борі

Знов не так:

Риба — «либа»,

Ріпа — «ліпа», «Малка», «хмалка»,

«Зебла», «глак»...

Аж червоний

Весь. Бідак.

Мама встала:

— Ех ти, «Боля»!

Він як скочить

На стілець:

— І не Боля я,

А — Бо-ря!!!

Ну, нарешті...

Молодець!


    

 

 

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку