28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок- проект "Відомі параолімпійці"

Про матеріал
Історія виникнення олімпійських та паралімпійських ігор. Досягнення спортсменів у зимовій олімпіаді в південній Кореї.Біографії параолімпійців.
Перегляд файлу

Тема:  Хочу, можу, треба. Воля і здоров’я людини. Практична робота: виконання проекту «Відомі паралімпійці»

Мета :

Формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися -  самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
  • загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті тексту;
  • соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді. Використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
  • громадянської – з повагою ставитися до людей з обмеженими можливостями, пишатися патріотами своєї Батьківщини, наслідувати вчинки людей, які прославляють Україну;
  • здоров’язберігаючої – цінувати здоров’я та пропагувати здоровий спосіб життя.

Формування предметних компетентностей:

  • познайомити учнів з історією виникнення паралімпійських ігор, біографіями відомих паралімпійців, розвивати мовлення, пам'ять, мислення учнів, вміння шукати матеріал на задану тему, робити повідомлення в класі; виховувати самостійність і відповідальність, інтерес до пошукової роботи, патріотичні почуття.

Завдання проекту:

  • сприяти використанню учнями різних джерел інформації для досягнення поставленої мети; формувати вміння аналізувати отриману інформацію, робити прості висновки; розвивати вміння працювати в групі, вчити оформляти результати своєї діяльності.

 

Дидактична характеристика проекту:

Тип проекту:

  • за предметною галуззю – міжпредметний;
  • за тривалістю – середньої тривалості;
  • за характером контактів – вчитель, учні 4 класу, їхні батьки;
  • за основною діяльністю – дослідницько-інформаційний;
  • за формою проведення – самостійна дослідницька робота дітей з наступною презентацією матеріалів проекту;
  • за кількістю учасників – груповий;
  • об’єкт пізнання – паралімпійці.

Навчальні цілі та очікувані результати:

  • познайомити учнів з біографіями паралімпійців, заслугами перед Україною; вчити працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації; розвивати уміння виконувати роботу в співпраці з однолітками, співпереживати за спільну справу, поважати думку інших; виховувати такі моральні якості як доброта, співчуття, гуманність, милосердя, любов до Батьківщини.

Спосіб вирішення проблеми:

  • робота з додатковою літературою, використання мережі Інтернету та інших засобів інформації, самостійна дослідницька та аналітична робота дітей з учителем, власна творчість дітей.

Освітній продукт: презентація, фотоколаж, власні вірші дітей.

Навчальні предмети: «Я  у світі», «Основи здоров’я».

Тривалість: 3 тижні.

Обладнання: ноутбук, фліпчарт, фото, мультимедійний проектор.

 

 

Правила взаємодії під час проекту:

  • працюємо дружно, злагоджено, разом
  • усе, що пропонує товариш, спиймати і обговорювати спокійно
  • викладати свої ідеї, думки по черзі. Всіх вислуховувати до кінця, не перебивати
  • радитись з товаришами, дорослими, приймати рішення спільно
  • бути доброзичливими, старанними, відповідальними
  • доводити свою справу до кінця.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

1.1 Вітання

Вчитель:  Шановні гості, щиро вітаємо вас у нашій школі.

Діти :    

Доброго ранку, щасливої днини

Бажає Вам наша класна родина

1.2 Вправа «Побажання» - коло

 

ІІ Актуалізація опорних знань

Найбільше ви бажали один одному здоров’я.

Скажіть, будь ласка, які чинники впливають на здоров’я людини ?

2.1 Вікторина

- Зніме втому, підніме тон, вночі до нас приходить….. сон

- Що вдихаємо-видихаємо і навколо його маємо….. повітря

- Щоб здоровий вигляд мати, що ми маємо вживати?...овочі

- Тече, в’ється. Наче стрічка, в ній купаємось. Це….. річка

- Мов цілюще джерело. Сонце нам дає …. Тепло

- То чому люди хворіють?

- Що таке здоровий спосіб життя?

Вчитель: готуючись до сьогоднішнього уроку ми об’єдналися в групи: Мовознавці, Історики, Журналісти, Фотокореспонденти.

Тож першими беруть слово Мовознавці.

  1. Мовознавці:  ми пропонуємо вам скласти прислів’я про здоров’я та спорт .

Робота в парах

  • Хто спортом займається, той сили набирається.
  • Починай нове життя не з понеділка, а з ранкової зарядки.
  • Пішки ходити — довго жити.
  • Без здоров'я немає щастя.
  • Весела думка — половина здоров'я.
  • Без уроків фізкультури не зміцнить мускулатури
  • Як нема сили, то й світ не милий.

/ пояснюють значення прислів’їв /

Вчитель: як ви розумієте твердження: «Життя дається людині на добрі справи». (Генріх Гейне)

Вчитель: Які добрі справи робите ви?

Кожний ваш хороший вчинок – це частинка доброго серця, подарована іншому.

 

ІІІ Основна частина

Вчитель: сьогодні на уроці ми поговоримо про людей, яким потрібна увага, допомога. Це люди з особливими потребами,  а також  дізнаємося  чи можна досягти великих успіхів у житті, якщо ти не такий як усі.

Вашим завданням було переглянути мультфільм…

/ «Квіточка-семицвіточка»,  казка    Валентина  Катаєва/

  • Пригадайте, які бажання загадувала Женя?
  •  Перегляньте  відео,  як дівчинка  використала останню пелюстку?  

Відео

  • То яке із бажань принесло найбільшу користь? / відповіді дітей/
  • Але так відбувається тільки в казках. У  житті, на жаль, деякі хвороби вилікувати поки що неможливо. Діти, які мають певні фізичні чи інші недоліки, теж хочуть учитися, гратися, спілкуватися з друзями.
  • Уявіть, що на деякий час до вас потрапила квіточка-семицвіточка.  Яке б бажання загадали ви? / думки дітей/

Висновок :  діти, які мають фізичні та інші недоліки, мають право на особливу увагу та піклування дорослих і держави. Про це записано у Конвенції про  права дитини ( ст. 23)

Є спеціальні школи для дітей з фізичними недоліками . Держава робить так, щоб ці люди не відчували себе самотніми- дають їм роботу, яку вони можуть виконати, сплачують  пенсії. Дуже часто люди, з фізичними недоліками стають відомими.

/ на дошку виставляють портрети, презентація/

Наприклад,

  • Німецький композитор і піаніст Людвіг ван Бетховен був практично глухий.
  • Леся Українка відома українська письменниця. Важко захворіла  на туберкульоз.
  • Маресьєв Олексій Петрович – легендарний льотчик, який літав без обох ніг.
  • Естер Вергеер – голандська тенісистка. Вважається однією з найкращих тенісисток колясочниць. Прикута до ліжка з 9 років.
  • Хелен Келлер – американська письменниця, викладач і громадський діяч. У півтора року стала сліпоглухоніма. Опанувала знакову мову, навчилася говорити.

Сьогодні ми поговоримо про людей, які втративши здоров’я,  знайшли в собі сили і досягли високих результатів у спорті. Це параолімпійці.

Продовжуємо нашу роботу з ознайомленням  із значенням  нових слів.

Прошу мовознавців.

Словникова робота

  • Паралімпійські ігри- міжнародні спортивні змагання для людей із обмеженими фізичними можливостями
  • Паралімпійці – учасники паралімпійських ігор
  • Чемпіон – переможець змагань
  • Біатлон – сучасне зимове двоєборство, лижна гонка із стрільбою з рушниці.
  • Гайди -  спортсмени, які супроводжують паралімпійців.
  • Пхенчхан – місто у Південній Кореї.

Дякую мовознавцям.

Опрацьовуючи матеріал до уроку ви багато дізналися про людей з особливими потребами.

Пропоную створити асоціативний кущ - підібрати риси характеру, які притаманні параолімпійцям. 

/ спортивні,  мужні, наполегливі, сильні, вольові. цілеспрямовані/

/демонструємо   на фліпчарті /

Дійсно. Такими можуть бути справжні чемпіони, переможці різних конкурсів та олімпіад.

Скажіть, будь ласка, чи знаєте ви що означає словосполучення «олімпійські ігри»? / спортивні змагання, бувають зимові, літні ,  проходять раз у 4 роки/

Олімпійські ігри зародилися у Стародавній Греції у VІІІ ст.  і пов’язані з  іменем   легендарного грецького героя Геракла. Ігри проводилися кожні 4 роки у поселенні Олімпія. Під час ігор заборонялися будь-які військові конфлікти.

Як виникли параолімпійські ігри повідомить група істориків.

  1. Історики

Як виникли паралімпійські ігри

Паралімпійські ігри — міжнародні спортивні змагання для людей з інвалідністю. Традиційно проводяться після Олімпійських ігор, а починаючи з 1992 — на тих же аренах, що й Олімпійські ігри.  Літні Паралімпійські ігри проводяться з 1960 року, а зимові Паралімпійські ігри — з 1976 року.

Виникнення видів спорту, в яких можуть брати участь люди з інвалідністю, пов'язують з ім'ям англійського нейрохірурга Людвіга Гутмана, який, увів спорт у процес реабілітації пацієнтів з ушкодженнями спинного мозку. Він на практиці довів, що спорт для людей з інвалідністю створює умови для успішної життєдіяльності.

Паралімпійський рух в Україні почав розвиватись 1989 року, коли в країні створено перші фізкультурно-спортивні та оздоровчі клуби людей з інвалідністю. Пізніше на їх основі сформувались 4 національні федерації спорту людей із порушеннями опорно-рухового апарату, порушеннями зору, слуху та інтелекту.

Вперше українські паралімпійці взяли участь у Паралімпіаді в Атланті, США, виборовши 1 золоту, 4 срібні та 2 бронзові медалі. На Паралімпіаді у Пекіні, Китай, українські спортсмени здобули 74 медалі: 24 золоті, 18 срібних та 32 бронзових. На зимових Паралімпійських іграх у Ванкувері українці вибороли 5 золотих, 8 срібних та 6 бронзових медалей, посівши у загальному медальному заліку 4 місце.

Збірна України успішно виступила на Паралімпіаді 2018 і увійшла до десятки кращих медального заліку. Наші спортсмени заробили 22 нагороди (7 золотих, 7 срібних, 8 бронзових), зайняли 6 місце в загальному рейтингу Ігор і 4 місце за загальною кількістю медалей. Цей результат є найкращим для української збірної за останні 10 років.  

Плакат

Вчитель: Час настав для відпочинку, розпочнем фізкультхвилинку

Фізкультхвилинка

Цікаву інформацію нам підготували фотокореспонденти.

  1. Журналісти і фотокореспонденти

Пропонуємо вам переглянути фоторепортаж про Зимові параолімпійські ігри 2018, які відбулися у Пхьончхані –Південна Корея.

Символом ігор є олімпійський вогонь, який запалюють в місті проведення ігор під час відкриття і він горить до їх завершення.

Олімпійські кільця символізують дружбу між усіма, хто бере участь у іграх з усіх п’яти континентів нашої планети: Європи – синє кільце, Африки- чорне, Америки – червоне, Азії – жовте, Австралії – зелене.

З   9  по 25 лютого 2018 року  на 35-тисячному стадіоні південнокорейського міста Пхьончхан проходила  урочиста церемонія відкриття XXIII зимових Олімпійських ігор.

Справжнім захисником і охоронцем 2500 атлетів з 92-х країн було  біле тигреня на ім'я Сухоран , ім'я якого тісно пов'язане з корейською міфологією і культурою.

Для корейців тигр з давніх давен був символом довіри, сили, захисту. Зокрема, у міфології, білий тигр у народі завжди вважався опікуном, який допомагав захистити країну і її народ. Колір талісмана Ігор-2018 також утотожнюється із снігом, льодом, зимовими видами спорту взагалі.

Другим талісманом  Ігор оргкомітет обрав чорного ведмедя Бандабі. Він дуже поширений на корейському півострові. Ця тварина символізує сильну волю та мужність. Його назва також сформовано з двох корейських слів: bandal та bi: перше означає «півмісяць» і є відсилання до білого півмісяця на грудях азіатського чорного ведмедя, а друге - святкування Ігор.

Відео відкриття параолімпійських ігор.

У Пхьончхан вирушили 20 українських паралімпійців та 10 спортсменів-гайдів. Вони змагалися у 3 видах спорту – сновбординг, лижні перегони, біатлон.

Єдиним спортсменом із сновбордингу був Іван Ошаров – місто Київ.

Діагноз  - саркома Юінга (рак кісток) . У 12 років ампотували нижню кінцівку.

Максим Володимирович Яровий – український біатлоніст, лижник. Майстер спорту України. Народився у селі Ковалівка Миколаївської області. Інвалідність отримав у 15 років – упав з містка та насипу з 8 метрової висоти, пошкодив хребет.

  • Ігор Рептюх – український лижник, біатлоніст. Майстер спорту України міжнародного класу. Народився у селі Гурбинці Чернігівської області. У результаті побутової травми втратив усі пальці лівої руки у віці 5 років.
  • Анатолій Олександрович Ковалевський – український біатлоніст, лижник.майстер спорту України міжнародного класу. Народився у Києві, має вроджені вади зору.
  • Григорій Васильович Вовчинський – український лижник , біатлоніст. Майстер спорту України. Народився у селі Білоусівка Черкаської області.Під час народження отримав ураження руки.
  • Олександр Вікторович Казік – український лижник, біатлоніст з Віниччини. Спортсмен з вадами зору.
  • Найбільшу кількість нагород завоювала Оксана Шишкова в тандемі з гайдом Віталієм Козаковим. На їхньому рахунку 2 золотих медалі, 3 срібних і 1 бронзова.

Вчитель: Докладніше про Оксану Шишкову підготувала

журналістка Аріадна Базюк.

Журналіст 1:

Шишкова Оксана Валеріївна— українська лижниця, біатлоністка. Майстер спорту України міжнародного класу. Народилася 10 червня 1991 року в місті Харків. З трьох років займалася у секції акробатичної гімнастики. У сім років почала займатися [китайським бокунгфу]].

У десятирічному віці у неї почав погіршуватися зір і вона отримала інвалідність з дитинства по зору.

З тринадцяти років почала займатися паралімпійською легкою атлетикою (100 м і 200 м), отримала звання «Майстра спорту України».

У 2003 році взяла участь у Чемпіонаті України з легкої атлетики.

А вже із 2004 року, навчаючись у школі-інтернаті № 12 для дітей з ослабленим зором, почала займатися лижними гонками та біатлоном.

Цікаві факти

На зимових Паралімпійських іграх у Сочі Оксана, разом з двома іншими українськими паралімпійцями: Віталієм Лук'яненко та Юлією Батенковою-Бауман, здобула найбільшу кількість нагород серед паралімпійської команди України - по 4 медалі. При цьому усі її нагороди - бронзові.

На зимових Паралімпійських іграх 2018 Оксана стала найбільш титулованою спортсменкою паралімпійської збірної України .

На тій Паралімпіаді вона здобула 6 нагород, тобто майже четверту частину від усієї суми медалей команди України (всього 22 нагороди).

У Пхьончхані Оксана взяла участь у семи змаганнях і лише один раз вона не підіймалася на п'єдестал пошани, зайнявши сьоме місце.

ЇЇ талісманом є  іграшка-ведмедик, який подорожує з Оксаною на всі змагання із 2010 року.

Вчитель:    4 нагороди завоювала Людмила Ляшенко.

Поспілкуватися із спортсменкою вдалося нашій журналістці Софії Гарюк.

Журналіст 2:

Відео: Інтерв’ю з Людмилою Ляшенко

Доброго дня, у нас на зв’язку український паралімпієць Людмила Ляшенко.

Пані Людмило, ви нас добре чуєте?

  • На зимових олімпійських іграх ви здобули 4 медалі. Це велике досягнення. Скажіть, будь ласка, чи важко вам було на шляху до успіху. Які відчуття вас охоплювали на старті? Дякую.
  • Людмило, що є найголовнішим у вашому спортивному житті?

 Гарно дякую.

  • Що допомогло вам досягти таких високих результатів?
  • І ще одне питання. Людмило, чи важко бути у великому спорті?
  • Дякую, Людмило. Ми пишаємося вашими досягненнями і нехай ваш приклад буде поштовхом для розвитку фізкультури та спорту у Бузовицькому НВК.

З вами була Софія Гарюк та паралімпієць Людмила Ляшенко.

 

Вчитель: Наймолодшим учасником зимових паралімпійських ігор 2018 є Тарас Радь – йому 18 років.

Слово журналісту Максиму Базюку.

 

Журналіст 3:

Тарас народився в багатодітній родині на Тернопільщині, де старші діти займалися спортом. Згодом до спорту долучився і він.

У 14 років Тарас Радь пошкодив ногу. Він косив на подвір’ї траву і порізав сухожилля.  Через неналежне лікування рани розпочалось зараження, тому ногу ампутували нижче коліна. Незважаючи на травматичну операцію, уже у 2014 році повернувся до спорту. Спочатку це були просто тренування для себе. Він грав у настільний теніс, а потім почав відвідувати навчальний центр для людей з обмеженими можливостями. Окрім лижних перегонів та біатлону, Тарас Радь ще займався велоспортом та плаванням.

Є студентом факультету «Фізичне виховання» Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка. Улюблені предмети — анатомія, біохімія, спортивні ігри та гімнастика. За словами Тараса, коли він на зборах, то навчається через Skype.

Відео

«Я розумію, що спорт і навчання не можуть йти разом. Я знаю, що освіта є важливою частиною життя кожного, але спорт — це все для мене, і я роблю все можливе, щоб знайти баланс.

Вчитель:  Ніка Гаврилюк присвятила нашим мужнім спортсменам вірш.

Гори, луки і поля-

Батьківщина це моя.

Олімпійців тут багато

І змагаються вони завзято.

Перемоги здобувають,

Руки всі не опускають.

Сила волі в них велика

Жага до успіху неабияка

Жити хочуть    як усі

І найкращі  вони всі,

Бо Україні славу принесли.

З них я приклад буду брати:

Все життя із спортом крокувати

 велику любов і надію у серці мати.

 

Підсумок  уроку  /методика  5 речень/

Бажаю всім бути здоровими,   вірити у добро, надіятися  і завжди мріяти. Тоді у вашому житті щастя буде в сотні раз більше.

Пісня «Треба мріяти завжди»

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
21 березня
Переглядів
1048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку