Урок- свято "Святий Миколай до нас завітав" ( нестардатний урок математики в 1 класі.

Про матеріал
Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання в межах 10; учити розв’язувати задачі на знаходження суми; розвивати логічне мислення, швидкість думки, пам’ять, увагу, уміння аналізувати й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, порівнювати, узагальнювати; формувати здоров’язберігаючу компетенцію, розвивати комунікативну, інформаційну компетенції, компетенції саморозвитку, самоосвіти, творчої діяльності; розвивати математичну мову; виховувати інтерес до точних наук.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://traditions.org.ua/images/4_Svatkovyi_kalendar/mikolay.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБИЛА

вчитель початкових класів

Ліцею № 13

Лебедєва Яна Вікторівна

 

 

 

 

м. Кам’янське


Урок-свято «Святий Миколай до нас завітай».

Тема:  Додавання і віднімання в межах 10

 

Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання в межах 10; учити розв’язувати задачі на знаходження суми; розвивати логічне мислення, швидкість думки, пам’ять, увагу, уміння аналізувати й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, порівнювати, узагальнювати; формувати здоров’язберігаючу компетенцію, розвивати комунікативну, інформаційну компетенції, компетенції саморозвитку, самоосвіти, творчої діяльності; розвивати математичну мову; виховувати інтерес до точних наук.

Тип уроку: Нестандартний урок. Урок-свято «Святий Миколай до нас завітай».

Урок практичного застосування знань, навичок і вмінь.

Методи: ігровий, словесний (розповідь, пояснення, бесіда), практичний (вправи), наочний (ілюстративно-демонстраційні), стимуляції  інтересу до навчання (ігри «Утвори натуральний ряд», «Дешифрувальник»; презентація).

Обладнання: мультимедійний екран, план-ялинка, картка–зразок написання цифри 7, фішки (ялинкові кульки), чобіток Миколая, демонстраційний матеріал.

 

І. Організація класу 

Любі діти! У наш клас завітали гості . Привітайтеся з ними.

1. Привітання    Ми вам раді, люди добрі,

       І вітаєм щиро вас,

       І запрошуєм ласкаво

       На урок у другий клас!

 

2. Оргмомент   Нумо сіли всі рівненько,

                            Посміхнулися гарненько.                   

                            Тож часу не гаємо 

                            Урок розпочинаємо.

3. Правила класу

 

 

ІІ. Повідомлення теми уроку

 

  •          Сьогодні ми з вами на уроці математики будемо подорожувати у часі.

 Щоб наша мандрівка була цікавою й повчальною, ми дізнаємося про історію виникнення свята Миколая і традиції святкування; будемо розв’язувати приклади на додавання й віднімання в межах 10, працювати з математичним планшетом, з геометричним матеріалом Я впевнена, що ви будете правильно, точно висловлювати свої думки, будете злагоджено працювати в групах та парах, будете активними та творчими і зможете застосувати отримані знання в житті.

  •          Тема нашого уроку «Додавання і віднімання в межах 10».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, відгадайте за словами-підказками свято, яке перше зустрічає дітей взимку.

(На дошці прикріплені картки зі словами.)

  19 грудня, подарунки, різочка, подушка, шкарпетки.  (Святий Миколай)

 

Цей святий вночі прийде,

       Подарунки покладе.

       В грудні зустрічі чекай.

       Звуть святого … (Миколай)

 

- Що ви знаєте про це свято? 1324210695_sv.nikolay.jpg

(Відповіді дітей)

- Я запрошую вас завітати до нашого кінозалу та дізнатися про життя Святого Миколая.

  •          Увага на екран. Перегляд відео про Святого Миколая (3 хв.)

 

- У якій країні народився Святий Миколай?       (У Греції)

- Чому він залишився змалечку без батьків?       (Померли)

- Як Миколай допомагав бідним людям?       (Роздавав бідним людям подарунки та гостинці.)

  •                    Миколай — один зі святих. Церква представляє його як захисника простого народу, доброго покровителя трудового та сімейного життя.
  •          Було це дуже давно, у 280 році. Жив у місті Мирах, у Малій Азії хлопець Миколай. Був він сиротою, бо батьки його рано повмирали і залишили синові велике майно.
  •          У серці Миколая була велика доброта, і він вирішив роздати своє добро бідним. Кожної ночі накладав Миколай повен мішок їжі: м’яса, хліба, медяних паляниць, а також одягу і грошей. Непомітно від служби виходив з дому, розносив по селу та розкладав біля порогів гостинці для бідних. А вранці придивлявся із даху свого дому, як раділи бідні діти.

По Україні з краю в край ходить святий Миколай!

Він вітає діток чемних, і розумних, і приємних.

Їм завдання задає і дарунки роздає.

 

 

 

Звучить музика1.

  •          Отже закрийте очі і уявіть, що ми вирушаємо в чарівну країну разом зі св. Миколаємі його друзями. Загадайте бажання, яке обов’язково збудеться.

 

 Діти прокидаються і забігає Ябіда.

  •          Ябіда: О, привіт. От вас якраз мені і бракувало.  Я Ябіда-карябіда. Мене не чекають, а я  сама приходжу. Де сваряться дві подруги, я тут як тут. Я обожнюю робити дрібні капості.  Я намастила усі двері школи клеєм і вставила сірники у замки дверей класів. Я дуже люблю, коли діти голосно розмовляють на перерві, бігають як скажені, і штовхаються на сходах. А ще мені подобається, коли хлопці чубляться у коридорах.А ще я наплювала жувальних гумок, де хотіла. Ага, не очікували, що я завітаю до вас на свято. А я для вас приготувала різочки-лозиночки.
  •          Де нечемні?
  •          Де неслухняні?
  •          В кого зошити погані?
  •          Серед нас таких немає.
  •          Ми чекаєм Миколає.
  •          Перевірю зараз вас я.

 

  •          Наполегливо учились.
  •          Ми батькам допомагали.
  •          А ще любимо Україну.
  •          Нашу милу Батьківщину.
  •          Нам треба виконати всі математичні завдання, щоб отримати подарунки від св. Миколая. Отже, будьмо уважними, розумними, організованими, кмітливими.

 

ІV. Відтворення, корекція і закріплення знань

  1.      Хвилинка каліграфії

  Саночки Миколая спішать 

      І виводять цифри в ряд.
      Пропонують нам усім          

      Хвилинку каліграфії провести.

На хвилинці каліграфії ми вдосконалимо вміння каліграфічного письма цифри, яка позначає кількість днів тижня, кількість козенят з казки про козенят і вовка, кількість нот, кількість кольорів у веселки. Отже, це цифра… 7. Увага на екран. (Пояснення написання цифри 7: на екрані, на дошці.)

Повправляємося в написанні цифри 7 у повітрі.

Сіли правильно, відкрили зошити, пропишіть  цифру 7. Пишемо правильно, старанно і красиво. Слідкуємо за поставою, піклуємося про своє здоров’я.  Хто закінчить, звітуємо.

Молодці! З першим завданням впоралися, на ялинці з’являється перша прикраса

 

  1.      Гра «Утвори  натуральний  ряд» 
  •          А тепер пограємо в гру «Утвори натуральний ряд». Учні отримують картки з числами від 1 до 10. Необхідно стати так, щоб утворився натуральний ряд чисел від 1 до 10.

Нумо, числа всі підряд

Станьте дружно в ряд!

  •          Діти, правильно?
  •          А тепер вийдіть вперед сусіди числа 7; число, що є попереднім до числа 9; число, що є наступним до числа 3.

Молодці! На ялинці з’являється ще одна прикраса.

 

  1.      Математичний диктант на маркерних дошках

 

  1.      Розв’язування прикладів на додавання і віднімання в межах 10 «Прикрашаємо ялинку математичними кулями»

Робота в групах

 

  •          Діти, відгадайте загадку і ви дізнаєтесь наступне завдання

 

Має повно колючок,

Мов зелений їжачок,

А в зимові гарні свята

Має ще й прикрас багато. ( Ялинка )

 

  •          Прикрасьте ялинки математичними кульками, розв’завши приклади, так, щоб:
  • 1 група отримала  суму або різницю числа 2;
  • 2 група отримала суму або різницю числа 3;
  • 3 група отримала суму або різницю числа 4;
  • 4 група отримала суму або різницю числа 5;
  • 5 група отримала суму або різницю числа 6;
  • 6 група отримала суму або різницю числа 7;

Під час розв’язування ми застосуємо знання таблиць додавання і віднімання в межах 10. На математичному планшеті побудуйте число, яке у вас вийшло.

  1.      Фізкультхвилинка

 

     Святий Миколай попросив  провести фізкультхвилинку.

    Подивіться, Ялинка кличе на зарядку,

Щоб було в нас все в порядку.

Але зарядка буде непроста

Пісню ми будемо співати

Та ще й танцювати.

 

 

  1.      Віршовані задачі з ЛЕГО

 

На новорічне свято

Зійшлось гостей багато:

В таночку під ялинкою –

Снігурочка з Калинкою,

Мороз, вовчисько й коники.

Ведмедики та слоники.

Вони в танку кружляють

І щастя всім бажають.    (7)

 

 

    Подивіться! Прилетіли янголята,

Завітали у наш клас.

Вони будуть перевіряти,

Як з обчисленням у нас.

Янголята пропонують нам розв’язати приклади. Під час розв’язування ми застосуємо знання таблиць додавання і віднімання в межах 10.

Червоний – 5

Синій – 6

Блакитний – 7

Зелений- 8

Жовтий- 9

Помаранчевий – 10

  •          Молодці!

 

6. Пальчикова та зорова гімнастика ( ЛЕГО )

  •              Ой, стомились рученята,
  •          Ой, стомились оченята.
  •          Зробимо гімнастику ти і я,
  •          Бо піклуймось про здоров’я.                                     

Пальчикова гімнастика                                        Зорова гімнастика

Оцей пальчик наш дідусь.                                       Очі вгору, очі вниз.

Оцей пальчик баба.                                                  Вліво – вправо подивись.

Оцей пальчик наш татусь.                                       Їх по колу покрути.

Оцей пальчик  мама.                                                В лівий верхній кут підніми,                                           

А цей пальчик я –                                                     В правий нижній кут опусти.

Ось і вся моя сім’я.                                                   В правий верхній кут підніми,

На ялинці з’являється прикраса.                             В лівий нижній кут опусти.

                                                                                    Поблимай очима,

                                                                                    Зарядку закінчили.  

  1.      Головоломка «Танграм».
  •          Діти, відгадайте загадку і ви дізнаєтесь наступне завдання

Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок,

Швидкий побігайчик,

А зветься він …   (зайчик).

 

Влітку сіренький,

А взимку біленький,

Довгі вуха має,

Швидко стрибає.

(Заєць)

 

  • - Складіть фігуру зайчика по заданому прикладу. У завданнях потрібно використовувати всі 7 елементів головоломки.

 

 

 

Завдання до гри

 

ІV. Творча робота

Завдання з логічним навантаженням

 

  1.     Гра «Дешифрувальник».
  •          Розставте букви по порядку і вгадайте чарівне слово.

 

 

 

 

Діти, ось цей чарівний чобіток.

Він зовсім непростий,

Він зовсім непустий.

Приготував фігурки для діток.

 

         2) Гра « Вгадай геометричну фігуру»

          Святий Миколай приніс нам чобіток

Повний різних загадок.

Розгадаємо завдання від Миколая…..

Молодці!

 

 

V. Підсумок уроку, рефлексія

Ми виконали всі завдання Миколая і його друзів. Подивіться, діти, на нашу Ябіду, вона змінилась.  Це  завдяки вам, вашої плідної роботи на уроці.

Сьогодні на уроці ми розв’язували приклади на знання таблиць додавання і віднімання в межах 10, розв’язали задачу на знаходження суми, а також виконали багато цікавих завдань від Миколая.

А від мене отримуєте мотивуючі браслети.

Наш урок надходить кінця.

  •          Я сьогодні на уроці зрозумів ...
  •          Мені на уроці сподобалося …
  •          Я хочу дізнатися більше про …
  •          На уроках навчився …
  •          Якими треба бути, щоб отримати подарунки від св. Миколая?
  •          Любі діти! Дякую вам за плідну роботу. Я вами пишаюся.

 

    Нині святий Миколай

Прибуває у наш край,

Всім, хто чемний, уважний  і активний був весь час,

Він даруночки роздасть.

 

Діти, ось цей чарівний чобіток.

Він зовсім непростий,

Він зовсім непустий.

Приготував дарунки для діток.

У цьому чарівному чобітку Святий Миколай приготував для вас подаруночки – цукерочки, які ви сьогодні отримаєте.

 

    Ось уроку нашому край,
                                             Де брав участь Миколай.
                                             Він і його друзі щирі
                                             Математиці нас вчили.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 листопада
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку