Конспект уроку математики у 1 класі
Тема уроку. Написання цифри 5.Кількісна і порядкова лічба.
Мета: формувати поняття про число і цифру 5; учити співвідносити кількість предметів і цифру, цифру і число; учити писати цифру 5;
розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; формувати в учнів навички лічби;
розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;
виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.
Обладнання: презентація, набірні полотна, конструктор LEGO.
Тип уроку: комбінований.
Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.
За формою проведення – урок-дослідження.
Форми організації освітньої діяльності: індивідуальні, парні, групові.
Очікувані результати:
Хід уроку
І Організаційний момент
1. Організація класу
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай не даремно
Будемо уважні і старанні всі
Сядемо рівненько на місця свої
IІ Повторення вивченого матеріалу
- В будинок цифри ці зайшли.
Ось – цифра 3, а онде - чотири.
Вони не вірять, що ви, малята,
Сусідів зможете назвати?
- Назвіть «сусідів» чисел 3, 4.
Цифри нам не вгамувати,
Б’ють веселощі за край.
Зможемо їх порівняти.
Друже, приклади складай!
III Повідомлення теми і мети уроку
Скільки пальців на руці
Можна стиснуть в кулаці?
Їх не важно полічити :
Раз, два, три, чотири, п’ять!
– Яке число ми будемо вивчати сьогодні на уроці?
IV Вивчення нового матеріалу
Ці чотири олівці
Я тримаю у руці.
Ще один додам швиденько.
Порахуйте їх скоренько.
Хто розумний, хто з вас вправний
Хто у школі був не марно?
Хто зуміє здивувать?
Скільки олівців тут? П’ять!
Технологія «Асоціативний кущ»
– А чого є у нас є по п’ять?
на якому 5 предметів, зафарбуйте його.
|
|
|
|
Ми цеглиночки взяли,
Рахувати почали.
Синя – раз, червона – два,
Математика проста.
Потім пара ще така.
Блакитно жовта – має бути вона.
Лічим ще раз всі з початку – 1, 2, 3, 4, … 5
Помаранчеву будем добавлять
Що лишилося візьмемо, всі цеглиночки зберемо.
а) Аналіз цифри
- Цифра 5 складається з маленької прямої палички, правого півовала і горизонтальної хвилястої лінії. Спочатку пишеться маленька пряма паличка. Починають її писати трохи правіше за середину верхньої сторони клітини (як і цифру 4) і ведуть похило до центра клітини. З цієї точки пишуть малий правий півовал — такий самий, як другий елемент у цифри 3. Потім угорі зліва направо пишуться останній елемент (злегка вигнута вниз паличка). Початок його співпадає з початком першого елементу цифри, а закінчується елемент у верхньому правому кутку клітини.
б) Робота в зошиті
а) Письмо цифри 5 в повітрі.
б) Напишемо пальчиком на дошці.
в) Пишемо зошитах.
9. Склад числа 5.
IV Закріплення і узагальнення отриманих знань
- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, яких намальовано порівну.
- Назвіть предмети, яких намальовано не порівну.
Палички вам пропонують.
Пропонують поскладати
І фігуру нам зібрати.
На травичці біля хатки,
Паслися собі гусятка.
Троє жовтих мов кульбабка.
Двоє сірих немов хмарка.
Ви ж, малята, не сидіть,
А гусяток полічіть і Ягуні підкажіть.
( 3+2=5)
Чотири мітли Ягуся купила,
Одну по дорозі бабуня згубила.
Ви Ягуні підкажіть, її мітли полічіть.
( 4-1=3)
Досить цифрам з нами грати.
Хай спішать допомагати.
Цифри зможе хто згадати,
Буде паву гарну мати.
VІ Підсумок уроку. Рефлексія
Загадка.
Стоїть хлівець на четверо овець
А на п’яту – окремо. (рукавиця)
Вправа «Мікрофон»
Використані ресурси: