Урок -вікторина «Що? Де? Коли?» Читання ( 4 кл.) Підсумковий урок з розділу «Поетична світлиця»

Про матеріал
ТЕМА . Підсумковий урок з розділу «Поетична світлиця» МЕТА. Закріпити знання учнів з даного розділу ; розвивати зв’язне мовлення , пам’ять , мислення уміння працювати в групах ; вчити виділяти з тексту головне; розвивати інтерес до читання.
Перегляд файлу

Урок  «Що? Де? Коли?»   Читання    ( 4 кл.)

ТЕМА .        Підсумковий   урок   з  розділу  «Поетична  світлиця»

МЕТА.         Закріпити  знання  учнів   з  даного розділу ; розвивати  зв’язне

мовлення ,  пам’ять , мислення уміння  працювати  в  груах ; вчити              виділяти з тексту головне; розвивати  інтерес  до  читання.                       

ОБЛАДНАННЯ :  картки  для гри «Де шифрувальник» , картки з окремими

                     складами .

Тип  уроку :  урок  «Що? Де? Коли ?»

             Хід     уроку

І. Організаційний  момент .

                     Ми   зібрались  на  урок ,

                     Бо  продзвенів  уже  дзвінок .

                     Міцні   знання  покажемо

            І  у  вікторині  переможемо .

ІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку .

          - Сьогодні  у  нас  підсумковий  урок  з  розділу  «Поетична  світлиця». Пройде він  у  формі  гри  «Що? Де? Коли?» . Готуючись  до  цього  уроку  ви  ще  раз  переглянули  опрацьований  розділ ,  і я  впевнена , що  сьогодні   в  цій вікторині  переможе  дружба .

ІІІ. Вікторина «Що? Де? Коли?»

       1. Підготовча  частина .

(Клас   поділено  на  4   команди, в  кожній  команді  визначено капітана. Парти  зсунуті  по  дві , за  якими  сидять  учасники   гри. На  кожній  парті  таблички  з написом  назви  команди . Учні  промовляють  девізи  команд .)

           Девізи  команд :

Команда  «Читайки»

           Ми – читайки , багато  читаємо,

           У  вікторині  поразки  не  зазнаємо.

Команда  «Розумники»

           Ми -  розумники ,  ми  все  можемо,

           У  вікторині  обов’язково  переможемо.

Команда  «Всезнайки»

           Ми -  всезнайки ,  один  одного  не  хвалимо,

           Але  перемогу  у  вікторині  одержимо.

Команда  «Ерудит»

           Ми  -  ерудити , дуже  ерудовані ,

           Отримаємо  перемогу  у  знанні.

Учитель.  – Я  рада , що  ви  прагнете  отримати  перемогу  у вікторині. Що  ж  я  всім  бажаю  успіху. Гра  буде  чесною  , і переможе  найрозумніший . Удачі  вам!

2. Повторення  правил  гри .

   -  Повторюю  правила  гри :  кожній  команді  буде   задано  у  послідовності  певну  кількість  запитань. За  правильну  відповідь  команда  отримує бали. Якщо є команда  не змогла  відповісти  на   питання , відповідає інша  команда  і  отримує додаткові  бали. Коли  я   дам  команді   питання,  ви  обговорюєте  його  всі  разом ,  а  потім капітан  команди  піднімає   руку 1 говорить : «Відповідь  готова . Відповідати  буде  ( називає  ім’я  учасника  команди )”

      На  протязі  всієї   вікторини  у  вас  будуть  різні  види  діяльності . Підсумок  балів  буде  вести  журі  у  складі  двох  учнів .

Отже  ,  увага !  Розпочинаємо  вікторину !

               І       ТУР

1. Де  народився  відомий  поет , Великий Кобзар  Тарас  Григорович  Шевченко?

    ( В  селі  Миринцях  на Черкащині. )

2. Де  похований Т.Г.  Шевченко ? ( На  Чернечій  горі  біля  Канева )

3. Яке  справжнє  ім’я  Лесі  Українки ? ( Лариса  Петрівна  Косач )

4. Хто    автор   вірш «Давня весна» ?  ( Леся  Українка )

5. Хто  автор  цих  рядків  «Пливе  човен , води  повен , ніхто  не спиняє»?

          (Т.Г. Шевченко )

6. З  якого  твору  ці  слова «Сім’я  вечеря  коло  хати , вечірня  зіронька  встає” ?

            («Садок  вишневий  коло  хати» )  

7. Де  посідали  дідугани – кобзарі  у  вірші «Кобзарі» ?  ( На  Тарасовій  горі)

8. З  якого  твору  слова « Похилились  квітки , посумніли , замклись , шуря – буря  пройшла  - вони  знов  піднялись»?  ( Вірш  «Дивувалась  зима» )

9. Де  стояла  кузня   немала  у  вірші « У долині  село лежить»? ( На горбі  край  села. ) 

10. Що  кувала  зозуля  в  кузні  у  вірші  «У  долині  село  лежить»? (Ясну зброю)

11. Хто  автор  вірша   « У  долині  село  лежить» ? ( Іван  Франка )

12. З  якого  твору  ці  рядки «Ні , не забула! У вікно  до  мене  заглянули  яблуні  гілки» ?  ( Вірш « Давня  весна» )

13. Як  називається  повчальний  висновок  байки ?  ( Мораль )

14. Хто  був  першим  байкарем , ім’я  якого  відоме  всьому  світу ? ( Езоп )

15. З  якого  твору  ці  рядки  «Другий  ішов  трохи  позаду  й  розглядався  по боках» ?  ( Байка  « Двоє  приятелів  і  ведмідь»)

16. Хто  автор  байки  « Двоє  приятелів  і ведмідь» ?  ( Езоп )

3. Підсумок  І  туру .

     -  Поки  журі  підводитиме  підсумки  І  туру ( кожна  правильна  відповідь оцінюється  у  2  бали ) ,  ви  попрацюєте  дешифрувальниками .

         ІІ    ТУР

4. Гра  «Дешифрувальники»

(Кожна  команда  отримує  карточку, на  якій  написаний   деформований   текст. Команда , яка  прочитає  текст  першою ,  отримує  6 балів , а  потім  за  кожну  наступну  відповідь   бал   зменшується  на  1.)

Карточка  1.

      увБ   чнийнясо  нокра.  аН    нихлезе  кахлу , ощ    сялиначипо   зураод  ж  аз  ломсе , линуквітроз   тівжо  кибабкуль   нідзвели  либджо  й  лід жме .

     Бук  сонячний  ранок . На  зелених  луках , що   починалися  одразу  ж  за  селом, розквітнули  жовті  кульбабки ,  дзвеніло  бджоли  й   джмелі .

Карточка   2.

     єїЦі   хоїти  воїкоран   нилихви  з  тиха  шлавий  каленьма  качиндів.  У  їен либу нікитбла  чіо  ,  лебі  вом   ласпі  цянипше   ссялово .

     Цієї  тихої  ранкової   хвилини  з  хати  вийшла  маленька  дівчинка. У   неї  були  блакитні  очі ,  мов  спіла  пшениця , волосся.

 

Карточка  3.

     наВо   лавакучимчипо  минилезе   микалу.  лачибаПо  гостовибар  калитеме   й  ласьнусміх,  йЇ ласто  кат  снодіра , що   сялотіхоза ,  биа   лийці  тісв  чивба  її шкуусмі .

     Вона  почимчикувала  зеленими  луками . Побачила  барвистого  метелика  й усміхнулась . Їй  стало  так  радісно , що  захотілося ,  аби  цілий  світ  бачив  її  усмішку .

Карточка  4.

      лиКо   ец  качиндів  лачибапо  даді . ніВ   воші  йї стрічзуна . глядПо  гойо  вуб рийхмупо , вибро  ніплесуна ,   в   хачо -  стьзлі .

     Коли  це  дівчинка  побачила  діда .  Він  ішов  їй  назустріч . Погляд  його був  похмурий ,  брови  насуплені , в  очах – злість .

4. Підсумок  за   2  тури .

      За  перший  тур  кожна  команда  могла  отримати 8  балів ,  а отримали : команда «Читайки» - ___ балів ,  команда «Розумники» - ___-балів , команда «Всезнайки» - ___ балів , команда «Ерудит» - ___ балів .

     За  другий  тур   кожна  команда  отримала  відповідно  ___  балів .

     Оже ,  за   два  тури  команда «Читайки»  набрала  ___  балів , команда «Розумники» - ____  балів,  команда «Всезнайки» - ___ балів , команда «Ерудит» - ___  балів .

Фізкультхвилинка . Гра  « Заборонений  рух».

Учитель  показує  учням  якийсь  рух  руками ( наприклад , руки  в сторони )  і називає  його  забороненим . Учні  виконують  за  вчителем  всі  рухи , крім  забороненого.

     Наша  вікторина  продовжується .

                 ІІІ   ТУР

Поетична  сторінка .

Конкурс  на  кращого   декламатора   вірші . Найвища  оцінка -  8 балів .

(  Один  учень  від  кожної  команди  декламує  вірш,  який  він  сам  підготував до цього  конкурсу. )

5. Підсумок   за  3  тури .

    За  3 тур  команда  «Читайки»  отримала ___ балів , загальна кількість ___ балів;  команда  «Розумники» - ___ балів , кагальна кількість ___ балів ;  команда «Всезнайки» -  ___ балів , загальна кількість ____ балів ; команда «Ерудит» отримала  за 3 тур ____ балів , загальна  кількість ____ балів .

За   кількістю  балів   за  3  тури   переможцем  є  команда __________-.

                      ІУ   ТУР

Гра  « Склади  розсипанку»

  Зі  слів ,  які  написані  на  окремих  карточках ,  скласти  прислів’я  і  пояснитии  його  значення . Завдання  оцінюється  в  6  балів .

             На  сонці  тепло ,  а біля  матері  добре .

             Птах  радіє  весні  ,  а  дитя -  матері .

             Розум  без  книги ,  як  птах  без  крил .

             Нових  друзів  наживай ,  а  старих – не  забувай.

6. Підсумок  за  4  тури .

     За   4 тур команда  « Читайки» отримала  ___ балів , загальна кількість ___ балів ; команда «Розумники» -  ___ балів , загальна  кількість ___ балів ; команда «Всезнайки» - ____ балів , загальна  кількість ____ балів ;  команда «Ерудит» отримала  ___ балів , загальна  кількість ___  балів .

        У  ТУР

Конкурс  для  капітанів  команд .

1. Де  сховався  від  ведмедя  один  із  приятелів  байки «Двоє  приятелів  і  ведмідь» ?  ( на  дереві )

2. Що  зробив  другий  приятель, коли до нього  наблизився  ведмідь  у байці «Двоє  приятелів  і  ведмідь» ? ( Упав  додолу  і прикинувся  мертвим )

3. Яка  мораль байки  Езопа   «Двоє  приятелів  і  ведмідь» ? (Друзі пізнаються в біді. )

4.З якого твору  ці  рядки « А  тільки  замовчиш , або  куди  летиш , заниє серденько  моє»  ?   ( Байка  «Зозуля  й  Півень». )

5. За  що  Зозуля  так  хвалила  Півня  в  байці «Зозуля  й  Півень» ?  (  За  те , що  він  хвалив  Зозулю . )

6. Хто   автор  байки  « Котова  наука» ?      (  Олена  Пчілка )

7. Скільки  дійових  осіб  у байці   Котова  наука» ? ( Дві дійові  особи .)

8. Як  звали  хлопчика  у  байці  «Котова  наука» ?   ( Петрусь )

ІУ.  Підсумок   вікторини .

    -  Ось  і закінчилась  наша  вікторина . За  п’ятий  тур  команда  “Читайки»  отримала ___  балів , загальна  кількість ____ балів ; команда  «Розумники» - ____ балів , загальна  кількість ____ балів ; команда «Всезнайки» отримала  за  5  тур  ___ балів, загальна  кількість ____ балів ;  команда « Ерудит» - ___ балів , загальна  кількість ___  балів .

     За  підсумками  журі  переможцем  у  вікторині  є  команда  __________  , яка  набрала   найбільшу  кількість  балів .

     Я  вітаю  членів  команди  з  перемогою ! Гарно  попрацювали , молодці !

( Вчитель  вручає  диплом  команді – переможцю . )

     Дякую  всім  учням  за  участь   у  вікторині    і  журі ,  члени  якого  вели  підрахунок  турів   і  всієї  вікторини . Ще  раз  дякую  всім ! Ви – молодці !

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
1505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку