Урок № 1 Клас________ Дата________ Вчитель_______________________
Тема уроку: Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі
Мета уроку:
Розвивати ключові компетентності:
-
Предметна компетенція: знання правил безпечного користування комп’ютером;
-
Вільне володіння державною мовою - уміння сприймати, розуміти іфнормацію державною мовою; висловлювати думки;
-
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій - розуміння впливу комп’ютерної техніки на фізичний стан користувача; уміння ведення діалогу «людина-технічна система»;
-
Навчання впродовж життя - уміння використовувати раніше набуті знання в подальшому користуванні ПК;
-
Екологічна компетентність - розуміння необхідності дотримуватися основ здорового способу життя, свідоме дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями;
-
Громадянська та соціальна компетентність - розуміння принципів інформаційної безпеки, дотримання правил безпечної роботи в Інтернеті.
Очікувані результати: учні розуміють поняття апаратна складова ПК, програмне забезпечення, інформаційні процеси.
Основні поняття: апаратна складова ПК, програмне забезпечення ПК, інформаційні процеси.
Обладнання та інформаційні ресурси: ПК, навчальна презентація, підручник, завдання на флеш-картках, ребуси, тести LearningApps.org.
Дидактичне забезпечення: сервіс для створення флеш-карток Flashcard Exchange, сервіс LearningApps.org, сервіс SpiderScribe.net, сервіс для створення ребусів Rebus1.com.ua
Тип уроку: формування умінь і навичок.
МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ
МЕТОДИ
|
ФОРМИ
|
ПРИЙОМИ
|
1.Інформаційно-
рецептивний
|
інструктаж
|
Виклад інформації, пояснення,
робота
з додатковим матеріалом
|
2.Репродуктивний
|
практичні методи
|
самоконтроль,
конкретизація і закріплення вже набутих знань
|
3.Навчально –
дослідницький
|
самостійна творча (дослід-ницька)робота учнів на
здобуття та розширення
знань
|
здобуття нових знань у процесі самостійної роботи учнів,
формування висновків, пізнання закономірності
|
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Знайомство з класом, уточнення складу учнівських груп, з’ясування технічних можливостей учнів (наявність ПК, планшетів, мобільних пристроїв, мають доступ до мережі Інтернет).
Роз’яснення змісту і структури курсу Інформатика-10 класу та обговорення необхідних приладів для роботи на уроках (зошити,підручники, реєстрація на просторі _____, тощо).
ІІ.Актуалізація опорних знань.
Повторення і систематизація раніше вивченого матеріалу, створюючи ментальну карту.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Роздача флеш-карток із зображеннями програмної частини ПК.
Розгадування ребусів по апаратній частині ПК.
Процесор
|
Монітор
|
Миша
|
Модем
|
Гра «Доповни правило»
Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті
-
Заходьте до комп’ютерного кабінету тільки з дозволу вчителя…(не поспішаючи, не торкаючись обладнання)
-
Невмикайте та не… (вимикайте комп’ютери без дозволу вчителя).
-
Під час роботи не торкайтеся… (екрана й тильної сторони монітора).
-
Не піднімайтеся зі своїх місць… (коли до кабінету входить відвідувач).
-
Робоче місце… (має бути чистим).
-
Не торкайтеся з’єднувальних… (проводів та проводів живлення).
-
Ніколи не намагайтесь самостійно усунути… (несправності комп’ютера. У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків негайно повідомте про це вчителя)
Правильна постава
-
Сидіть прямо, на відстані від екрана що найменше 40– 80 см. Лінія зору має бути спрямована до центра екрана.
-
Працюйте на клавіатурі чистими сухими руками, не натискаючи на клавіші без потреби чи навмання.
-
Запам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.
-
Працюйте за комп’ютером не більше ніж 15 хвилин поспіль. Робіть перерви для відпочинку.
-
У разі появи різання в очах, різкого погіршення зору, болю в пальцях та кистях рук, посилення серцебиття сповістіть учителя про свій стан і за потреби зверніться до лікаря.
-
Після закінчення роботи закрийте всі активні програми та коректно вимкніть комп’ютер. Приберіть робоче місце.
Вправа в LearningApps.org «Включення, виключення та перезавантаження комп’ютера»
ІV. Заключний етап
Рефлексія
Повторення правил техніки безпеки. Гра «Світлофор»
Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Світлофор». Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону: (картки покладені ще до початку уроку перед кожним з учнів)
-
Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку. (Так)
-
Верхній одяг, щоб не заважав, можна покласти на комп’ютерний стіл або системний блок. (Ні)
-
Якщо ти не встиг доїсти бутерброд – не хвилюйся: просто поклади його за монітор, а в кінці уроку дожуєш. (Ні)
-
У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно натискувати клавіші. (Так)
-
Якщо з комп’ютером сталось щось неладне, чи він просто перестав працювати – потрібно посмикати за задній шнур, або разок добряче стукнути системний блок. (Ні)
-
Якщо хочеш, щоб урок був цікавим – дотримуйся тиші та виконуй вимоги вчителя. (Так)З авдання додому та інструктаж про виконання