Урок №1."Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі"

Про матеріал
Описані ключові компетентності та різні форми роботи з учнями на уроці. Такі як гра "Світлофор", "Доповни правило". Також є робота з навчальними сервісами - LearningApps.org, та сервісом для створення ребусів
Перегляд файлу

Урок №  1    Клас________      Дата________   Вчитель_______________________

 

Тема уроку: Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в компютерному класі

Мета уроку:

Розвивати ключові компетентності:

  •                   Предметна компетенція: знання правил безпечного користування компютером;
  •                   Вільне володіння державною мовою - уміння сприймати, розуміти іфнормацію державною мовою; висловлювати думки;
  •                   Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій - розуміння впливу комп’ютерної техніки на фізичний стан користувача; уміння ведення діалогу «людина-технічна система»;
  •                   Навчання впродовж життя - уміння використовувати раніше набуті знання в подальшому користуванні ПК;
  •                   Екологічна компетентність - розуміння необхідності дотримуватися основ здорового способу життя, свідоме дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями;
  •                   Громадянська та соціальна компетентність - розуміння принципів інформаційної безпеки, дотримання правил безпечної роботи в Інтернеті.

Очікувані результати: учні розуміють поняття апаратна складова ПК, програмне забезпечення, інформаційні процеси.

Основні поняття: апаратна складова ПК, програмне забезпечення ПК, інформаційні процеси.

Обладнання та інформаційні ресурси: ПК, навчальна презентація, підручник, завдання на флеш-картках, ребуси, тести LearningApps.org.

Дидактичне забезпечення: сервіс для створення флеш-карток Flashcard Exchange, сервіс LearningApps.org, сервіс SpiderScribe.net, сервіс для створення ребусів Rebus1.com.ua

Тип уроку: формування умінь і навичок.

 

 

МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ

МЕТОДИ

ФОРМИ

ПРИЙОМИ

1.Інформаційно-

рецептивний

інструктаж

 

Виклад інформації, пояснення,

робота

з додатковим матеріалом

2.Репродуктивний

практичні методи

самоконтроль,

конкретизація і закріплення вже набутих знань

3.Навчально –

дослідницький

самостійна творча (дослід-ницька)робота учнів на

здобуття та розширення

знань

здобуття нових знань у процесі самостійної роботи учнів,

формування висновків, пізнання закономірності

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Знайомство з класом, уточнення складу учнівських груп, зясування технічних можливостей учнів (наявність ПК, планшетів, мобільних пристроїв, мають доступ до мережі Інтернет).

Розяснення змісту і структури курсу Інформатика-10 класу та обговорення необхідних приладів для роботи на уроках (зошити,підручники, реєстрація на просторі _____, тощо).

 

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Повторення і систематизація раніше вивченого матеріалу, створюючи ментальну карту.

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Роздача флеш-карток із зображеннями програмної частини ПК.

Розгадування ребусів по апаратній частині ПК.

Процесор

Монітор

Миша

Модем

 

Гра «Доповни правило»

Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті

  1.               Заходьте до комп’ютерного кабінету тільки з дозволу вчителя(не поспішаючи, не торкаючись обладнання)
  2.               Невмикайте та не… (вимикайте комп’ютери без дозволу вчителя).
  3.               Під час роботи не торкайтеся… (екрана й тильної сторони монітора).
  4.               Не піднімайтеся зі своїх місць… (коли до кабінету входить відвідувач).
  5.               Робоче місце… (має бути чистим).
  6.               Не торкайтеся з’єднувальних… (проводів та проводів живлення).
  7.               Ніколи не намагайтесь самостійно усунути… (несправності комп’ютера. У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків негайно повідомте про це вчителя)

Правильна постава

  1.               Сидіть прямо, на відстані від екрана що найменше 40– 80 см. Лінія зору має бути спрямована до центра екрана.
  2.               Працюйте на клавіатурі чистими сухими руками, не натискаючи на клавіші без потреби чи навмання.
  3.               Запам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.
  4.               Працюйте за комп’ютером не більше ніж 15 хвилин поспіль. Робіть перерви для відпочинку.
  5.               У разі появи різання в очах, різкого погіршення зору, болю в пальцях та кистях рук, посилення серцебиття сповістіть учителя про свій стан і за потреби зверніться до лікаря.
  6.               Після закінчення роботи закрийте всі активні програми та коректно вимкніть комп’ютер. Приберіть робоче місце.

Вправа в LearningApps.org «Включення, виключення та перезавантаження компютера»

ІV. Заключний етап

Рефлексія

Повторення правил техніки безпеки. Гра «Світлофор»

Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи в гру «Світлофор». Я буду читати правило, і якщо воно підходить – ви показуєте зелену картку, якщо ні – то червону: (картки покладені ще до початку уроку перед кожним з учнів)

  1.               Входячи до комп’ютерного кабінету, прослідкуй, щоб твоє взуття було чистим, а речі – в порядку. (Так)
  2.               Верхній одяг, щоб не заважав, можна покласти на комп’ютерний стіл або системний блок. (Ні)
  3.               Якщо ти не встиг доїсти бутерброд – не хвилюйся: просто поклади його за монітор, а в кінці уроку дожуєш. (Ні)
  4.               У комп’ютерному класі забороняється ударяти по клавіатурі, безцільно натискувати клавіші. (Так)
  5.               Якщо з комп’ютером сталось щось неладне, чи він просто перестав працювати – потрібно посмикати за задній шнур, або разок добряче стукнути системний блок. (Ні)
  6.               Якщо хочеш, щоб урок був цікавим – дотримуйся тиші та виконуй вимоги вчителя. (Так)З авдання додому та інструктаж про виконання

 

doc
Додано
26 грудня 2019
Переглядів
5307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку