ТЕМА. Склад числа 7. Тиждень
Мета: закріпити нумерацію чисел в межах 10, знання про число сім, розглянути всі варіанти складу числа сім; ознайомити учнів із назвами днів тижня; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, пам’ять, кмітливість, мислення; виховувати почуття дружби, доброти, старанного ставлення до навчання.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Продзвенів дзвінок, нас покликав на урок.
Тож почнемо без зупинки з математичної розминки!
ІІ. Математична розминка
- Порахуємо чітко, правильно українською мовою числа від 1 до 10, від 10 до 1.
- Молодці! Рахувати вміємо, а наш ще один учень – Ведмедко, ще ні.
- Сильний осінній вітер позривав листя з дерев і розкидав так, що числа «загубилися».
- Отож наше Ведмежа просить допомоги,
Бо поставить числа в ряд сам ніяк не може.
- Назвіть числа, які «загубилися».
ПІДСУМОК. Дійсно, всі числа мають своє місце, стоять по порядку – це утворився – натуральний ряд чисел
- Яке найменше натуральне число? Найбільше?
- МОЛОДЦІ!
- МОЛОДЦІ! Всі числа відгадали. Вам дарує Ведмедко «Веселу задачу»
По дорозі їжак біг,
Ніс сім яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (7 – 1 = 6)
- Назвіть найбільше число, яке ми вивчили. (7)
- Що ви про нього знаєте? (місце, сусідів, як утворилося)
- Ми на цьому тижні подорожуємо в минуле. Які історії про це число ви ще знаєте? Розгляньте малюнки, вони вам допоможуть.
МОЛОДЦІ! Всі числа розгадали, всі завдання розв’язали.
РАЗ, 2, 3, 4, 5,час прийшов відпочивать.
До сонечка потяглися і у боки узялися.
Вправо разом нахилились,
вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили,
й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім’яли,
Біля парт поприсідали.
10, 9, 8, 7,
Час за парти нам усім.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з числом 7. Визначимо з яких двох менших чисел можна його скласти. Дізнаємося, ще з чим у житті людини пов’язане число 7. Будемо дружно працювати, один одому допомагати.
- Звірята в Лісовій школі теж дуже дружні. Вони вирішили допомогти Ведмедкові.
- Розкажіть, як зимують ведмеді?
- Звірята, щоб був теплий барліг принесли Ведмедкові по 7 листочків. Тільки кожен двох кольорів.
- Скільки жовтих листочків принесла білочка? а червоних?
- Отже, 7 – це …(будинок і листочки на слайді)
ПІДСУМОК. СІМ – ЦЕ …(хором)
- Ці знання вам допоможуть «заселити» вирази в свої будиночки.
МОЛОДЦІ! Гарно попрацювали.
А тепер нове завдання – оченятам тренування
Фізкультхвилинка для очей
(числа 1-9)
ІV. Удосконалення і закріплення вивченого
Дуже легко нам усім упізнати цифру 7.
НАПИСАННЯ ЦИФР у зошитах
ЗАГАДКА
Сім соколят на одній постелі сплять.
Сім братів, п’ять з них працюють,
Двоє інших танцюють.
Підказка в підручнику на с.30 № 3
- Це дні тижня. Назвіть їх.
Задача.Ярмарок почався в четвер і закінчився в неділю. В які дні був ярмарок?
- Скільки робочих? Вихідних? Яких більше? Складіть нерівність.
- Запишіть.
- МОЛОДЦІ! Нерівності складати і читати вміємо. Все, що треба знати про число 7, вивчили.
V. Підсумок уроку
1. Логічне завдання. Робота в парах
- Ведмедику дуже сподобався наш урок. Він просить відгадати, який у нього тепер настрій. На листочку розфарбуйте не сумний і не серйозний смайлик, і ви дізнаєтеся про його настрій.
- Так, який смайлик ви розфарбували? Чому?МОЛОДЦІ!
1. Гра «Впіймай урок»
Скоро продзвенить дзвінок,
Підсумуємо урок.
- Сьогодні на уроці вчили склад числа 7 …
- Повторили написання цифри 7 …
- Стрибали на скакалці …
- Познайомилися з днями тижня …
- Дивилися весь час у вікно …
- Старанно і дружно працювали …МОЛОДЦІ!!!