Урок 1 клас музичне мистецтво "Краса і здоров’я"

Про матеріал

Метою розробки конспекту уроку для 1 класу, було визначення особливості взаємодії музичного мистецтва і фізичної культури, та формування в учнів цілісного поняття «здоров'я».

Перегляд файлу

Урок №25 /мистецтво музичне/

1 клас

за програмою Савченко

Епіграф до уроку:

Музика запалює весь світ, окриляє душу, сприяє лету уяви.

Платон

 

Тема. Краса і здоров’я.

Мета:

  • визначити особливості взаємодії музичного мистецтва та фізичної культури з метою формування в учнів цілісного поняття «здоров’я»;
  • продемонструвати на практиці : зв'язок музики з життям, взаємодію; єдність свідомого та емоційного; духовного та матеріального; діалектичну єдність всіх факторів «здоров’я»;
  • збагачення емоційно – духовного досвіду учнів та універсальних якостей творчої особистості;
  • вчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я;
  • формувати здоров’язбережувальну компетентність як ключову;
  • мотивувати розвиток практичних навичок здорового способу життя;
  • формувати ціннісне ставлення до всебічного особистісного розвитку;
  • мотивування учнів до здорового способу життя;
  • формування морально – вольових якостей та позитивного ставлення до оточуючої дійсності;
  • формування в учнів вмінь і навичок, які вони можуть використовувати під час активного відпочинку;
  • розвивати вокально – хорові навички та вміння спостерігати за розвитком музичних образів;
  • виховувати розуміння класичної музики, чуття краси;
  • виховання ціннісного ставлення до свого здоров’я, життя, самоцінності та самобутності.

 

Музичний матеріал:

  • Слухання: Ф. Шуберт. Вечірня серенада. Ж. Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен». 
  • Виконання : О. Янушкевич  «Пісня про зарядку».

Тип уроку: урок поглиблення теми «Загадки художніх мов».

Обладнання: музичний інструмент/ синтезатор/, мультимедійний проектор, колонка портативна /мр3/, робочий зошит «Мистецтво», підручник «Мистецтво» 1 клас Л.М. Масол.

 

 

ХІД УРОКУ

1.Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу під звучання  пісні Н. Мієдінової « А ти просто повір у себе» / музичний матеріал на розсуд учителя/.

Музичне вітання «Ми сьогодні збираємо разом » Н.Мієдінової.

 

2.Актуалізація музичних вражень .

     Бесіда про вплив різнохарактерної музики на настрій людини.

  • Яка мелодія дарує вам гарний настрій?
  • Чи помічали ви, що коли людина танцює під улюблену мелодію , то в неї поліпшується настрій?
  • А чи полюбляєте ви займатись фізичною культурою, наприклад, під бадьору музику?

 

3.Мотивація навчальної діяльності учнів.

Діти, скажіть будь-ласка, а що спільного між музикою і фізичною культурою? Це, звичайно, життя. Повноцінне життя людини, яке наповнюється красою, радістю, щастям. Ось про красу нашої душі /внутрішню/, так і про зовнішню красу людини ми сьогодні і будемо говорити.

З давніх-давен відомо, що музика впливає на духовний розвиток і естетичне виховання людини. Сьогодні навіть відомо про цілющі властивості музики - вона впливає на фізичний і психічний стан людини. Існує такий напрямок в медицині, як музикотерапія. Лікувальні властивості музики були відомі ще в Стародавній Греції. Наука вже довела, що музика здатна не тільки допомагати душі, а й лікувати тіло.

 

4.Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми розглянемо, як взаємодіють музичне мистецтво та фізична культура. У чому ж полягає особливість музичного мистецтва, його вплив на наш настрій, самопочуття? Сьогодні ми навчимося впливати на свій настрій за допомогою фізичних вправ та музики: пісень та музичного супроводу

Музика – це яскравий, швидкоплинний, мінливий світ чарівних звуків… Слово «музика» прийшло до нас із Стародавньої Греції. У грецьких міфах розповідається про Орфея – уславлений співець. Своїм чудовим співом та грою на золотій арфі /продемонструвати зображення музичного інструменту/ він зачаровував не тільки богів і людей, звірів, дерева, скелі, а й приборкував дикі сили природи.

Навчившись розуміти  мову музики й розмовляти нею, ми зможемо не лише висловлюватися про те, що нас хвилює та турбує, але й розкривати свої думки, бачити чарівний світ мистецтва. У результаті прослуховування ліричної музики відбувається не тільки глибоке розслаблення, але й оздоровлення тіла, людина відчуває приплив сил і можливостей, стабілізується емоційна сфера, підвищується ефективність мислення, розвивається творче сприйняття світу. Що ж, гадаю прийшов час перевірити, чи дійсно це так. Слухання фрагменту ліричної мелодії / на розсуд вчителя/.

Запитання учням.

  • Яке враження справила на вас музика?
  • Чи відчули ви спокій?
  • Яким кольором можна було б зобразити ваш настрій?
  • А зараз ми будемо рухатись і дізнаємось, чи зміниться наш настрій?

 

Руханка : Н. Мієдінова  «З нами разом».

 

Як бачимо, наш настрій поліпшився. А що ми відчуваємо? Ми готові поділитись з усіма своєю радістю, усмішкою, позитивом. І все це завдяки музиці та фізичним вправам. Таке в нас вийшло чарівне поєднання.

А як ви гадаєте, чи можна на уроках фізичної культури використовувати музичний супровід? Так. І не тільки на уроках, а й навіть у професійних видах спорту: художня гімнастика, фігурне катання, синхронне плавання, спортивні танці, аеробіка.

Перегляд відеоряду, або фотоілюстрацій з цих видів з цих видів спорту.

Фізична культура виникла і розвивалася одночасно з загальнолюдською культурою і є її органічною частиною. Вона задовольняє наші потреби в спілкуванні, грі і розвазі, в деяких формах самовираження .Гармонійність розвитку особистості цінувалася всіма народами і в усі часи. Діти, а як ви вважаєте, чи корисно займатись спортом, фізичними вправами? Ми вже знаємо, що фізичні вправи, рухливі ігри, загартовування, поліпшують наш настрій, дарують нам впевненість у собі, своїх силах, розвивають кмітливість. А все це і є запорука нашого здоров’я у майбутньому.

Дія музики на життя людини дуже велика, адже ритм впливає на здоров’я й психіку людини. І, більш за інші інструменти, на нас впливає спів. Саме спів здатний відновлювати роботу серця, упорядковувати кровоносну систему, що покращує фізичний і емоційний стан людини. Доведено, що в людини після півгодини співів підвищується настрій. І як ви здогадались, прийшов час поспівати й нам.

Розучування пісні « Пісні про зарядку» /музика О. Янушкевич, слова М. Ясакової/

Запитання учням.

  • Послухайте текст пісні.
  • Чому він присвячений?
  • Яким має бути характер пісні?

Слухання пісні у виконання вчителя.

  • Яке враження справила на вас музика?
  • Чи з’явилось  у вас бажання розучити її?

 

Розучування пісні по фразах. Створення виконавського плану.

Ми вже знаємо, що завдяки поєднанню музики й слова виникла музика для співу – вокальна. Цей вид музичного мистецтва призначений для виконання соло, ансамблем або хором, часто з інструментальним супроводом. Найпоширеніший жанр вокальної музики – пісня. У пісні віддзеркалюються настрої людини, її життя, її мрії.

  • А на чому наголошує « Пісня про зарядку»?
  • Який ми  зробимо висновок? Що потрібно робити нам щодня?

Звернімося до підручника «Мистецтво»  /с.99/.

Виразне виконання пісні.

Слухання музики. Фрагментів «Вечірня серенада» Ф. Шуберта, «Марш Тореадора» Ж. Бізе з опери «Кармен».

Запитання учням.

  • Чи змінився ваш настрій під час прослуховування двох музичних творів?
  • Чим вони відрізняються?
  • А які почуття нам подарував  Ф. Шуберт?
  • А який би з двох уривків  ви  би обрали для виконання ранкової гімнастики?

 

Підсумок уроку.

Запитання учням.

  • Яка музика на сьогоднішньому уроці вас вразила?
  • Якій темі вона присвячена?
  • Як можна виконувати « Пісню про зарядку»?
  • А що спільного ми знайшли з вами між музичним мистецтвом та фізичною культурою?
  • Діти, а що допомагає нам стати кращими кожного дня, розвивати свої здібності та вміння?

Так, це щоденна праця. Вчитися, працювати треба як дорослим, так і малечі. Для чого, запитаєте ви? Бо у кожної людини є якийсь талант від природи. Протягом життя їй треба знайти його у собі, щоб розвинути. Так ви знайдете себе, відкриєте таланти, певні здібності і зрозумієте, що покликані робити у своєму житті. Це дуже важливо для кожної людини. Бо всі ми приходимо у світ добра, щоб реалізувати себе, зробити щось добре.

Діти, а як ви вважаєте, чи відображена в образотворчому мистецтві тема фізичної досконалості, тема спорту? Ось про це ми і дізнаємось з вами на наступному уроці образотворчого мистецтва. 

 

Аналіз роботи учнів. Як змінилась активність, музично-творча діяльність учня. Вчитель звертає увагу окремо на кожного учня, порівнюючи саме його роботу з попередніми уроками, а не з іншими дітьми. Увага акцентується на позитивних змінах та динаміці росту.

Діти, а  вдома ви можете створити свій комплекс ранкової гімнастики, який ви будете виконувати усією родиною. І  обговорити з батьками такі питання:

  • Яка їжа корисна, а яку слід обмежувати у своєму харчуванні?
  • Чи необхідно дітям, і навіть дорослим, дотримуватися  режиму дня?

Дякую   за нашу роботу, цікаве спілкування. Гарного вам дня !

Звучить пісня Н. Мієдінової « А ти просто повір у себе»

 

 

 

 


 

Теоретичний матеріал для вчителя.

 

Духовно-моральної складова життя людини дуже різноманітна і формується  залежно від безлічі факторів. Основоположним з яких є здоров'я. Здоров'я - це складний, багатовимірний феномен, що відображає модуси людської реальності: тілесне існування і духовне буття. Здоров'я - це одночасно стан і складний динамічний процес, що включає дозрівання і зростання фізіологічних структур і роботу організму, розвиток і функціонування психіки, становлення, самовизначення і позиціонування особистості. Здоров'я доцільно розглядати як баланс чотирьох основних складових: фізичного, психічного, соціального і морального компонентів.

Багатий внутрішній світ сприяє інтелектуальному і емоційному розвитку людини. Духовно розвинена особистість здатна з набагато більшою ефективністю управляти своєю життєдіяльністю, гармонійно формувати свої розумові та фізичні якості. Формування особистості відбувається не тільки в результаті біологічного дозрівання, але і в процесі накопичення духовного багажу, за допомогою соціалізації, прилучення до культури, фізичної культури,  мистецтва, засвоєння досвіду попередніх поколінь, навчання і т.п. Саме в цьому процесі відбувається становлення людини, його сутності. Саме в цей період і закладається усвідомлене ставлення до фізичної культури, вибір здорового способу життя.

Рівень освіти багатьох розвинених країн світу підтверджує, що одним із важливих факторів, який значно впливає на показники здоров’я є фізична культура і спорт. «Культура» - це творча  діяльність людини. Основу і зміст культурно-психологічного процесу розвитку «культури» становить, насамперед, розвиток фізичних та інтелектуальних здібностей людини, його моральних і естетичних якостей. Виходячи з цього, фізична культура, є однією із складових частин загальної культури, вона виникає й розвивається одночасно і поряд з матеріальною та духовною культурою суспільства.

Саме гармонійна модель здоров'я заснована на розумінні здоров'я як стану гармонії між світом і людиною, людини з самим собою і гармонії всіх сфер життєдіяльності людини (фізичної, психологічної, соціальної, духовної). Ця модель набуває все більшого поширення в сучасній медичній культурі, причому не тільки в масовій, а й професійній. Всілякі духовні практики і психотехніки пропонують способи досягнення такого гармонійного стану здоров'я людини, яке проявляється в позитивному мисленні, впевненості в собі, спрямованості на успішність досягнення цілей та подібне. І в цьому цілі цієї моделі  здоров’я та духовного напрямку фізичної культури єдині.

 Формування культури людини, яка дозволяє їй розвиватися у суспільстві, досягати гармонії знань и дії, розуму та почуттів, фізичного та духовно-морального.

Здоровий образ життя залежить від ціннісних орієнтацій індивіда, світогляду, соціального і морального досвіду. В житті необхідно забезпечити свідомий вибір особистістю суспільних цінностей здорового способу життя і формувати на їх основі стійку, індивідуальну систему ціннісних орієнтацій, здатних забезпечити саморегуляцію особистості, мотивацію її поведінки та діяльності.

Для людини з високим рівнем розвитку особистості характерно не тільки прагнення пізнати себе, але бажання і вміння змінювати себе. Шляхом активної самозміни і формується особистістю її спосіб життя. Самосвідомість, вбираючи в себе досвід досягнень особистості в різних видах діяльності, перевіряючи фізичні і психічні якості через зовнішні види діяльності, спілкування, формує повне уявлення його про себе. Духовна культура формує не тільки світогляд, психологію, але весь лад життя, саму фізіологію життя людини і суспільства.

Оздоровчі ефекти занять фізичними вправами проявляються не в одній загально стимулюючій дії, а в різних специфічних змінах функцій організму, котрі зміцнюють здоров’я та підвищують життєздатність людини. Вони формують велику кількість різних станів організму, а зміни суб’єктивно-емоційних станів разом із життєздатністю формують здоров’я – адже воно являє собою життєздатність в її суб’єктивному сприйманні.

Найсуттєвішим результатом повноцінного використання фізичної культури є виховання готовності взяти відповідальність за свій фізичний стан та здоров’я.

Здоровий спосіб життя, заснований на принципах моралі, раціонально організований, активний, захищає  нас від несприятливих дій навколишнього середовища, дозволяє до глибокої старості зберігати моральне, психічне та фізичне здоров’я.

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
4971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку