Урок 1 клас. "Ознайомлення з термінами "доданок", "сума".

Про матеріал
Учити пов'язувати практичну дію об'єднання елементів двох множин з арифметичною дією додавання, практичну дію вилучення частини елементів множини з арифметичною дією віднімання; користуватися знаками додавання і віднімання, поняттями вираз, значення виразу. Ознайомити з назвами чисел при додаванні, вчити користуватися термінами перший доданок, другий доданок, значення суми; ознайомити з назвою математичного виразу «сума», визначити його істотну ознаку. Закріпити склад чисел 2-10; учити подавати числа у вигляді суми двох доданків. Розвивати мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; учити логічно міркувати.
Перегляд файлу

Тема. Ознайомлення з термінами «доданок» і «сума». Додавання за допомогою числового відрізка. Складання прикладів на додавання

Мета: учити пов'язувати практичну дію об'єднання елементів двох множин з арифметичною дією додавання, практичну дію вилучення частини елементів множини з арифметичною дією віднімання; користуватися знаками додавання і віднімання, поняттями вираз, значення виразу. Ознайомити з назвами чисел при додаванні, вчити користуватися термінами перший доданок, другий доданок, значення суми; ознайомити з назвою математичного виразу «сума», визначити його істотну ознаку. Закріпити склад чисел 2-10; учити подавати числа у вигляді суми двох доданків. Розвивати мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; учити логічно міркувати.

Хід уроку

I. Організаційний момент

— Скажіть, діти, для того, щоб наш сьогоднішній урок вийшов цікавим і корисним, що потрібно робити? (Відповіді дітей.)

1. Налаштування на роботу

Очі дивляться – (діти) та все бачать

Вуха слухають – (діти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок (діти) – цікавим!

Які у мене діти? – (діти) найкращі.

— Тоді девізом уроку буде.

Хочу все знати

 

Буду старанним і уважним

 

Буду активним і кмітливим

— Нехай мої та ваші надії здійсняться.

— Тому будемо міркувати, рахувати, свій розум розвивати.

II. Повторення вивченого матеріалу

1) Гра «Яке число загубилося?»

6 + ? = 10 6 + ? = 8 5 + ? = 10 5 + ? = 8 8 + ? = 8

5+? = 7 4+ ? = 9 3+ ? = 10 6+ ? = 10 9+ ? = 9

(Учні з високим рівнем розв’язують нерівності біля дошки)

2) Гра «Мікрофон»

  • Продовжить 1,2,3….., 10,9,8…., 7,6,5…..,4,5,6…..
  • напишіть носом числа 5; 9; головою 1; 8.
  • назвіть число, наступне для числа 5;
  • назвіть число, яке передує числу 4;
  • назвіть «сусідів» числа 8;
  • назвіть число, яке стоїть між числами 6 і 8;
  • назвіть число, що складається з 2 і 3
  • назвіть число, що складається 6 і 2
  • назвіть два однакових числа, з яких можна скласти число 2, 4, 6, 8, 10
  • назвіть число, що складається 7 і 3

Перевіряємо виконання завдання на дошці.

3) Веселі задачі

— А тепер уважно послухайте та розв’яжіть веселі задачі.    

• Три сороки прилетіли,       3  2

Скрекотіли, скрекотіли...

Глянь! Он дві іще летять,

Скрекотух вже стало....        ?     Всього

— А це — завдання для дуже уважних дітей.

— Яка схема підходить до нашого виразу?

— Чому друга схема нам не підходить?

— Число і цифра п’ять. Пригадаємо, що ми знаємо про це число. (Непарне, натуральне, одноцифрове, належить до 1 десятку, має сусідів (демонстрація), склад числа - підлеглі).

4) Гра «Криг Венна»

— Порівняємо, знайдемо спільне, відменнє в сусідів числа 5.

+ Парні, належать 1 десятку, натуральні, одноцифлові,

 

- Знаходяться ліворуч, праворуч, більше, менше, пишуться по різному.

        

 

 

 

 

 

 

 

5) Робота в зошиті

— Запишіть нашу королеву до зошита.

C:\Users\acer\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\394C395F.tmp— Запишіть рядок натуральних чисел. Чому він називається натуральним? (Тому, що використовуємо при лічбі об’єктів)

III. Ознайомлення з новим матеріалом

1) Гра «Чарівні цеглинки» (робота в  парах)

Попрацюйте в парі, домовтеся, хто із вас візьме 4 й 2 цеглинки.

— Скільки всього цеглинок (6)

— Як дістали число 6? (4 + 2 = 6)

Ми виконали дію додавання та в результаті додавання одержали суму. Сума додавання дорівнює 6.

На дошці з’являється картка СУМА , вона кріпиться під цифрою 6.

Які два числа ми додали? (4 і 2)

Вони теж мають свої імена. Числа, які складали, називають доданками. Назвіть перший доданок. (4). Назвіть другий доданок. (2)

На дошці з’являються відповідні записи: 1-Й ДОДАНОК, 2-Й ДОДАНОК

— Ліворуч теж записана сума. Це сума-вираз. А праворуч сума – результат, значення виразу.

Над виразом — запис: СУМА

— Запис можна прочитати так: сума чисел 4 і 2 дорівнює 6.

— Ще раз назвіть перший доданок.

— Назвіть другий доданок.

— Назвіть суму. Прочитайте приклад по-новому.

— Яка ж тема сьогоднішнього уроку?

— Спробуйте помінятися цеглинками, сума змінилася. Чому?

— Який секретик ми знаємо. Закон математики. Переставний закон додавання.

2) Робота в зошиті.

— Запишіть вираз. Тепер другий вираз.

— Давайте утворимо два приклади на віднімання.

3) Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=rPXBmY6DJc4

https://www.youtube.com/watch?v=PeMWpKpfBTs

На зарядку сонечко піднімає нас.

Піднімаємо руки ми по команді «раз».

А над нами весело шелестить листя.

Опускаємо руки ми по команді «два».

Зберемо в кошики ягоди, гриби —

Дружно нахиляємося по команді «три».

На «чотири» і на «п’ять»

Будемо дружно ми скакати.

Ну, а по команді «шість»

Усім за парти тихо сісти!

4) Первинне закріплення. Складання, читання й запис прикладів на додавання за предметними малюнками (робота в  парах). Конверт.

— На дошці з’являється предметний малюнок.

D:\Не удалять\Математика 1 класс\уроки\картинки джпег\2\2-30 Яблоко.jpgD:\Не удалять\Математика 1 класс\уроки\картинки джпег\2\2-30 Яблоко.jpgD:\Не удалять\Математика 1 класс\уроки\картинки джпег\2\2-30 Яблоко.jpgD:\Не удалять\Математика 1 класс\уроки\картинки джпег\2\2-22 Заец.jpgD:\Не удалять\Математика 1 класс\уроки\картинки джпег\2\2-22 Заец.jpgD:\Не удалять\Математика 1 класс\уроки\картинки джпег\2\2-22 Заец.jpgD:\Не удалять\Математика 1 класс\уроки\картинки джпег\2\2-22 Заец.jpg

— Потрібно вибрати потрібну кісточку доміно.

 

 

 

      

(робота в  парах)

 

 

 

— Назви перший доданок, другий доданок.

— Чому дорівнює сума?

— Складіть два вирази на додавання, два приклади на віднімання.

— Про який закон математики нагадують нам вирази. (Переставний). Нагадайте, як він звучить.

— Пригадайте, як знайти невідомий доданок?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1) Пальчикова гімнастика

Ми писали, ми писали, наші пальчики втомились.

Ви скачіть пальчики, як сонячні зайчики.

Стриб-скок, стриб-скок, прискакали на лужок.

Вітер травицю качає, вліво, вправо нахиляє.

Ви не бійтеся вітру, пальчики,

Скачіть весело, як сонячні зайчики.

2) Колективна робота учнів (робота в групах)

— Діти, перш, ніж ми почнемо працювати в групах, я прагну, щоб ви запам’ятали правила дружної роботи.

На дошці з’являється плакат:

• Уважно слухай однокласника.

6

1

5

2

4

3

я

с

ц

и

и

н

(синиця)

• Говори напівголосно.

6

1

5

2

4

3

а

в

н

о

о

р

(ворона)

• Виправляй однокласника так, щоб не скривдити.

• Бережи кожну хвилину.

Кожна група одержує картки із завданнями, у яких необхідно розставити числа в порядку

зростання й відгадати зашифроване слово.

6

1

5

2

4

3

а

с

к

о

о

р

(сорока)

6

1

5

2

4

3

я

л

ц

и

и

с

(лисиця)

 

— До якої природи належить ці тіла? Доведіть. (Народжується, дихає, розмножується, вмирає)

— Яке слово зайве? Чому? (Діти доводять свою думку.)

 Про які царства ми пригадаємо?

— Чим вони відрізняються один від одного?

6 + 3 = ?  3 + 7 = ?  6 + 4 = ?  4 + 5 = ?

(Під кожною картинкою приклад. Потрібно показати, назвати доданки, по різному прочитати вирази)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

А тепер підіб’ємо підсумок нашого сьогоднішнього уроку.

• Сьогодні на уроці я був невпевнений…Червона цеглинка.

• Сьогодні на уроці мені сподобалося…   Зелена цеглинка.

— Молодці! Я гадаю, що все те нове, про що ви сьогодні дізналися на уроці, вам дуже знадобиться у вашому подальшому навчанні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки вороны для детей (37 картинок) | Приколист 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ворона

Картина за номерами Радісна лисичка - купити за найкращою ціною в Києві від  компанії "Дитячий інтернет-магазин "Детишка"" - 1217278504 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лисиця

Сорока: стоковые векторные изображения, иллюстрации | Depositphotos 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сорока

Синичка акварель: стоковые векторные изображения, иллюстрации |  Depositphotos 

 

 

 

 

 

Синиця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
4155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку