Дата __________ Номер уроку ___________ Фізкультура 1 клас
Тема тижня. Наш клас
Тема дня. Загальнорозвивальні вправи (ЗРВ) без предмета. Різновиди бігу.
Ознайомлення з правилами рухливих ігор
Мета:
1. Ознайомити учнів з правилами безпеки на уроках фізичної культури.
2. Навчити різновидів бігу
3. ознайомити з правилами рухливих ігор
4. Розвивати координацію рухливими іграми
5. Формувати правильну поставу
6. Розвивати командну роботу з-за допомогою рухливої гри.
7. Виховувати здоровий спосіб життя
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння команд, терміноголічного апарату предмета; спілкування під час рухливих ігор;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом формування здорового способу життя та інтересу до спорту.
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом розуміння важливості фізичних вправ для організму.
Очікувані результати:
Обладнання: свисток, спортивний інвентар, ілюстративний та роздатковий
матеріал.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Хід уроку
Частини уроку |
Зміст уроку |
Дозува-ння |
Організаційно-методичні вказівки |
Для творчості учителя |
Підготовча частина (10 хв) |
Організаційний момент Шикування в одну шеренгу, перешикування |
15 с |
Перевірка спортивної форми |
|
Мотивація навчальної діяльності.
Ознайомлення із завданнями уроку. |
||||
Проведення інструктажу з техніки безпеки |
||||
Правила безпеки на уроках фізичної культури. Заходити до спортивної зали тільки з дозволу вчителя і тільки в години, передбачені навчальним розкладом, у спортивній формі. У спортивній і тренувальній залах учням заборонено користуватися спортивним обладнанням, гімнастичними снарядами та іншим спортивним інвентарем без дозволу вчителя. На робочому місці (спортивна зала, тренажерна зала, спортивний майданчик на відкритому повітрі) не повинно бути предметів, що не пов’язані з виконанням відповідної роботи. |
||||
Розподіл по порядку. Розподіл на 1—2 Вимірювання ЧСС |
1 хв |
|
|
|
Комплекс ранкової гімнастики |
||||
Ходьба з переходом на біг |
1,5— 2 хв |
Стежити за диханням |
|
|
Ходьба з виконанням на кожен крок рухів руками: 1 — уперед; 2 — уверх; 3 — у сторони; 4 — униз |
6—8 р. |
Дотримувати безпечної дистанції |
|
|
Ходьба з випадами і рухами руками 1 — випад правою, праву руку назад, ліву дугою вперед — уверх, ривок обома назад; 2 — випад лівою, дугами вперед змінити положення рук |
8—12 р. |
Середня інтенсивність виконання вправ |
|
|
В. п.— широка стійка обличчям до центра. 1—3 — пружні нахили вперед, поступово збільшуючи амплітуду рухів і торкаючись долонями землі; 4 — випрямитися з поворотом кругом на правій у в. п. спиною до центра; 5—8 — те саме і, випрямляючись, поворот кругом на лівій нозі |
8—10 р. |
Коліна не згинати |
|
|
Ходьба в повільному темпі, виконуючи однойменні повороти тулуба ліворуч і з вільними маховими рухами рук убік повороту |
16— 20 р. |
Дотримувати безпечної дистанції |
|
|
Почергові стрибки з ноги на ногу, високо піднімаючи стегно, з просуванням уперед, руки на пояс Вправи на відновлення дихання. |
3—4 серії по 10—12 р. |
Стрибки чергувати з ходьбою |
|
|
Основна частина (20 хв) |
Різновиди бігу. Ознайомлення з правилами рухливих ігор. Рухлива гра «Миші та кіт» |
18 хв |
Стежити за технікою виконання |
|
Вправи на відновлення дихання. |
2 хв |
|
|
|
Заключна частина (5 хв) |
Комплекс вправ для формування правильної постави 1. В. п.— стоячи, стопи паралельні на ширині плечей, руки на поясі. Перекат з п’яти на носок. 2. В. п.— о. с. Напівприсідання і присідання на носках, руки в сторони, уверх, уперед. 3. В. п.— стоячи, ноги на ширині плечей, ліву руку підняти вгору, праву відвести якомога далі назад — у сторону. Згинаючи ноги в колінах, нібито виконуючи напівприсід, схрестити руки попереду. Повторити вправу, піднявши вгору праву руку і відвівши назад, убік ліву Вимірювання ЧСС |
4 хв |
Дихання вільне, рівномірне. Не сутулитися, усі вправи виконувати в спокійному темпі, без затримань дихання. Кожну вправу виконують 4—5 р., згодом кількість повторень поступово збільшувати до 10—12 р. |
|
Підбиття підсумків |
1 хв |
|
|
Умовні скорочення: ЗРВ — загальнорозвивальні вправи; ЗСЖ — здоровий спосіб життя; СМГ — спеціальна медична група; в. п.— вихідне положення; о. с.— основна стійка. ЧСС – частота серцевих скорочень.
Які бувають види бігу? Відповідаючи на це питання, в першу чергу згадується те, що біг підрозділяється на аматорський і спортивний. У чому ж різниця?
У багатьох парках і просто на вулицях можна побачити людей, які займаються ранковими або вечірніми пробіжками. Такі пробіжки називаються аматорськими. Вони здатні оздоровити організм, завдяки їм жінки і чоловіки тримають себе в тонусі.
оздоровчий біг — це активне проведення часу, до того ж дуже популярне в наш час за рахунок простоти і відсутності необхідності в дорогих аксесуарах для занять.
Повною протилежністю аматорського бігу можна назвати спортивний біг, для якого потрібно володіти силою, витривалістю і швидкістю. У спортивному бігу велике значення має результат.
Які види бігу існують? Тепер про кожен вид трохи докладніше.
Любительський біг
Основні види аматорського бігу:
легкий біг
легкий біг — це оздоровча техніка, яка підходить для людей різного віку і неоднакового статури. Легким бігом можуть займатися люди похилого віку, а також ті, хто зіткнувся з проблемою ожиріння, оскільки низька швидкість гарантує мінімальне навантаження на суглоби.
середній біг
Середній біг є найпопулярнішим серед непрофесіоналів. Часто, коли люди думають, що практикують біг підтюпцем, насправді займаються середнім бігом.
Біг підтюпцем
Біг підтюпцем має більший вплив на організм. Збільшується навантаження на серце, легені, а також суглоби. Це відбувається через більш високій швидкості. Даний вид бігу не придатний для літніх людей і протипоказаний для хворих на ожиріння.
Спортивний біг
Види спортивного бігу:
гладкий біг
Для проведення гладкого бігу використовується рівний майданчик або доріжка. Це є необхідною умовою для того, щоб спортсмен зміг опанувати правильну техніку. Атлет повинен проявити швидкість і витривалість.
Бар'єрний біг
При бар'єрному бігу спортсмен повинен долати легкоатлетичні бар'єри, які розставлені на певній відстані один від одного. Атлет повинен бути добре підготовлений технічно і фізично.
Біг з перешкодами
При бігу з перешкодами виконуються деякі елементи, такі, як біг між перешкодами і проходження самих перешкод. Перешкоди можуть бути у вигляді бар'єрів і ям з водою. Складність полягає в грамотному розподілі сил на дистанції.
Естафетний бегЕстафетний біг носить командний характер. Естафети проходять на емоціях і часто саме ними закінчуються різні змагання. Існує безліч видів естафетного бігу. Естафетний біг проводиться не тільки на біговій доріжці стадіону або манежу, але і на міських вулицях і навіть між містами. В естафетах важливо як подолання дистанції за короткий час, так і правильна передача естафетної палички.
Основні технічні помилки спортсменів під час передачі естафетної палички:
1. Втрата палички;
2. Передача за рамками дозволеного коридору;
3. Створення перешкод для команди-суперника.
кросовий біг
В сучасний час місце проведення змагань з кросовому бігу — це пересічена місцевість з пагорбами. Початок кроссового сезону припадає на осінь, а кінець — на весну. Забіги проводять незалежно від того, які спостерігаються погодні умови. Це означає, що спортсмени можуть бігти і коли бруд і дощі, і коли на вулиці сніг і лід.
Можливо, в цьому і полягає відмінність кросових змагань від інших популярних змагань «на виживання». Спортсмени намагаються прибігти до фінішу першими, щоб захистити честь своїх клубів, а не тільки заради подолання дистанції.
Мета: учити бігати у різних напрямках, не наштовхуючись одне на одного; виховувати увагу та вміння виконувати рухи за сигналом.
Діти сидять на стільчиках або лаві з одного боку зали (майданчика). Це «миші» сидять у «нірках». На протилежному боці — «кіт»; роль якого спочатку виконує вихователь або старша дитина. «Кіт» засинає, а «миші» бігають по залі (майданчику), стрибають.
Вчитель
Ох і любить спать на сонці
Котик наш муркотик,
Цілий день він на віконці
Гріє свій животик.
Та як мишка зашкребоче,
Котик вже пильнує,
Не заплющить доти очі,
Поки не вполює.
«Кіт» прокидається, промовляє: «Няв-няв» і починає ловити «мишей». Вони швидко тікають у свої «нірки» (сідають на стільці або лаву).
Вихователь стежить, щоб усі діти бігали якомога далі від «нірок». Перед «нірками» можна накреслити риску, за якою поставити стільчики або лаву, де сидять «мишки». За риску «кіт» не заходить, і діти можуть спокійно займати свої місця. Бажано використати іграшку (кота), яку вихователь тримає в руці.
1