1 клас Урок 6.
Наш Батьківщина-рідна Україна
Мета:
навчальна: Розширити знання дітей про українську культуру, через сприймання українських народних танців: «Козачок» та «Гопак».
розвивальна: розвивати відчуття ритму, музичний слух, вміння розрізняти народні танці.
виховна: виховувати в дітей патріотичні почуття, та з повагою ставитись до традицій українського народу,
Музичний матеріал: українські народні танці «Козачок» та «Гопак», розучування пісні А.Філіпенка, В.Панченка «Ой заграйте дударики».
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ТЗН, ноти, роздатковий матеріал, ілюстрації, підручники.
ХІД УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Музичне вітання.
Вчитель співає – «Добрий день вам діти»
Діти відповідають співаючи – «Добрий день»
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Діти, а як називається країна в якій ми з вами живемо?
(Відповіді дітей)
А чому ми називаємо її рідною?
(Відповіді дітей)
А що таке Батьківщина?
(Відповіді дітей)
Повідомлення теми, мети уроку.
Тема сьогоднішнього уроку «Наша Батьківщина – рідна Україна»
Наша Батьківщина - це земля де народились ми наші батьки, наші дідусі та бабусі також продідусі і прабабусі.
3. ОСНОВНА ЧАСТИНА
На сьогоднішньому уроці ми познайомимось з невід”ємною частиною нашої української культури, це українськими народними танцями.
А для цього нам потрібно завітати в гості до короля Ритму який вже нас зачекався у королівстві танцювальних ритмів.
А чи знаєте ви що таке танець?
Танець – це ритмічні рухи під музику, або музичний твір під який танцюють.
А ритмічний це як ?
Ритмічний від слова ритм.
Ритм – це чергування коротких і довгих рухів.
«Топ-топ каблучок, затанцюєм гопачок»
А зараз переглянемо український народний танець «Гопак»
Перегляд відео танцю «Гопак»
Діти ви можете також підтанцьовувати ніжками, або плескати ручками в ритм музики. Будьте уважні при слуханні, щоб зрозуміти який характер танцю.
Чи сподобався вам танець?
А який характер танцю?
(Відповіді дітей)
Гопак був улюбленим танцем козаків, спчатку гопак називали бойовим і його виконували лише чоловіки, відточували свою бойову майстернісь, а пізніше поялись і жіночі партії і танець став ще яскравіший.
А тепер настав час познайомитись ще з одним українським танцем «Козачком»
Перегляд відео танцю Козачок»
Ви також можете підтанцьовувати ніжками або плескати долоньками.
Чи сподобався вам цей танець?
(Відповіді дітей)
А якого характеру цей танець?
(Відповіді дітей)
Так, цей танець веселий, запальний, його також придумали козаки, тому він і має таку назву. Музика в цьому танці дуже жвава тому виконавці повинні бути дуже вправними.
Діти допоможіть пану ритму вибрами правильні слова які характеризують цей танець
(Діти обирають)
Гра «Повтори, проплескай»
Діти діляться на групи і повторюють за вчителем плескаючи в долоні ритмічні вправи.
4. ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА
Поплескали ручками, а тепер порухаєм ніжками фізкультхвилина «Туп-туп чобіток»
5.Вокально-хорова робота
Розспівування
Розспівка на голосні «о», «а», «у».
Розспівка «Стук-стук , стукочу»
Розучування пісні «Ой заграйте дударики»
І ось настав час в нас для розучуваня пісні.
Демонстрація пісні вчителем.
Робота з текстом.
Розучвання пісні.
Робота з складними моментами в пісні
6.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Гра « Мікрофон»
(Вчитель по черзі підходить до дітей та завдає запитання, діти відповідаьть у мікрофон)
Діти , а що таке танець?
З якими танцями ми сьогодні познайомились на уроці?
Який танець запам”ятався найбільше?
8. ПІДСУМОК УРОКУ
На сьогоднішньому уроці ми з вами говорили про нашу Батьківщину нашу Україну, познайомились з українськими народними танцями «Гопак» та «Козачок», та вивчили нову пісню «Ой заграйте дударики». На домашнє завдання вам буде підібрати танцювальні рухи під вивчену пісню.