Дохристиянське походження писанок, історія виникнення
народна творчість, декоративне мистецтво, синкретизм, вид мистецтва.
![]() |
Обладнання:
вироби з глини, металу, скла, дерева,
лози, соломки, писанки, витинанки, рушники
План уроку.
1. ДПМ, як вид образотворчого мистецтва.
2.
Походження
народного декоративно - ужиткового мистецтва та його вплив на сучасне ДПМ
З. Значення обереговот символјки в народному декоративно - прикладному мистецтв[
4.
Трактування
символу та знаку, та розмежування ними.
5.
музею (у позаурочний час).
«Л4и не дуже
цгк•ави.мося тим цгнни.м, що .•пститься в .нину.то.ну. Досягнення
„минулога лише безду,ино рес.струються,
ЗбуДити наш гнтемек•т ми 7.11 не дозво,тяс.ио. [Це менш МИ CXlt.TbHi до (х
Альберт Швейцар
Структура уроку. Основний 3Micm i методи роботи:
частина
опорних знань та начально\
У
важливу
роль декоративне мистецтво — широка галузь мистецтва, яка художньо —
естетично формуе
середовище, створене людиною.
Декоративно — прикладне мистецтво -
предметно — духовний CBiT людини включае в себе види художньо\ практики. Це
i ткання, розпис i вишивка, писанкарство тощо. види — kepaMika, обробка i
каменю, — виникли на 30Pi людськоТ — мереживо, вироби з 6icepy, витинанки з
паперу. fM заледве
![]() |
З друго} половини XIX ст. етнографи, мистецтва та все значення надають вивченню народних i ремесел, складовим галуззям декоративно — прикладного мистецтва.
Формування теми i мети заняття.
III.
Пояснення нового
До декоративного мистецтва належать
Taki види: декоративно — прикладне, монументально — декоративне, оформлювальне,
театрально — тощо.
Декоративно
— прикладне мистецтво на багато названими видами
декоративного мистецтва TiCHi взаемозв'язки та взаемовпливи. Народне
декоративно — прикладне мистецтво зародилось у коли людина жила в умовах
родового ладу, а засоби для добувала знаряддями. Народне мистецтво
створювалось у .c4)epi колективного домашнього виробництва. Г!ам'ятки
кожноТ конкретноТ епохи показують, як люди вчились працювати з природними i що
з них виготовляти, яку силу надавати Тм за допомогою — 3HakiB(opHaMeHTY) i що
робило побутового призначення творами мистецтва . Народне декоративно —
прикладне мистецтво живе на ocH0Bi i розвиваеться в як колективна художня
промисли — одна з
зумовлених форм народного декоративно —
прикладного мистецтва.
Декоративне
мистецтво(естетичне освоення життевого середовища) складаеться i3 монументально
— декоративного, театрально —
декоративно — прикладного та художнього
конструювання. Декоративно
прикладне мистецтво охоплюе сферу знань,
погляди, смаки, звича€во —
аспекти, переконання тощо. декоративно
— прикладне мистецтво охоплюе i розглядаеться як важлива художня
що
виконуе
функцй — естетичну та iH.
УкраТнське
народне i декоративно — прикладне мистещгво набуло широкого визнання в kpaiHi
та за кордоном. У його перед образах формах i мотивах орнаменту
символи втаемниченоТ, природи, перепетит нашоТ iCTOPii, побуту,
доброта i украТнського народу. Життя що декоративно — прикладне
мистецтво збагачуеться новими аспектами — естетичного звучання, зростае
його художньо — культурна kpiM ужитково? пов'язаноТ i3 використанням
TBOPiB декоративно — прикладне мистецтво, у них образноТ 0cH0BHi HOCii
елементи форми твору — знак, символ.
грец.
symbolon — знак, прикмета, ознака) у намальованого елемента, знака або
предмета об'емно — просторовоТ форми, використовуеться для збереження та естетичних
явищ,
а позначае Тх умовно без жодного натяку на чи до У pi3Hi
епохи символи
свое значення. Наприклад, вуж у часи
мав охоронне значення, а у та став символом зла, обману.
символ семантичних 3ac06iB, зокрема художнього
знака. Якщо перший то другий мае переважно одне основне значення. У знака i
«власний» 3MiCT, тобто
TBip
декоративно — прикладного мистецтва може як знак завдяки «власного» i
«невласного» Вживання знаку або 3HakiB надае творам
та узагальненоТ структури образам.
lV.
Узагальнення знань Перехресне опитування з метою виявлення теми,
засвоення V. уроку. Vl. Домашне завдання.
про традицй,
з
Великоднем.