Дохристиянське походження писанок, історія виникнення
народна творчість, декоративне мистецтво, синкретизм, вид мистецтва.
Обладнання:
вироби з глини, металу, скла, дерева, лози, соломки, писанки, витинанки, рушники
План уроку.
1. ДПМ, як вид образотворчого мистецтва.
2. Походження народного декоративно - ужиткового мистецтва та його вплив на сучасне ДПМ
З. Значення обереговот символјки в народному декоративно - прикладному мистецтв[
4. Трактування символу та знаку, та розмежування ними.
5. музею (у позаурочний час).
«Л4и не дуже цгк•ави.мося тим цгнни.м, що .•пститься в .нину.то.ну. Досягнення „минулога лише безду,ино рес.струються,
ЗбуДити наш гнтемек•т ми 7.11 не дозво,тяс.ио. [Це менш МИ CXlt.TbHi до (х
Альберт Швейцар
Структура уроку. Основний 3Micm i методи роботи:
частина
опорних знань та начально\
У важливу роль декоративне мистецтво — широка галузь мистецтва, яка художньо — естетично формуе середовище, створене людиною.
Декоративно — прикладне мистецтво - предметно — духовний CBiT людини включае в себе види художньо\ практики. Це i ткання, розпис i вишивка, писанкарство тощо. види — kepaMika, обробка i каменю, — виникли на 30Pi людськоТ — мереживо, вироби з 6icepy, витинанки з паперу. fM заледве
З друго} половини XIX ст. етнографи, мистецтва та все значення надають вивченню народних i ремесел, складовим галуззям декоративно — прикладного мистецтва.
Формування теми i мети заняття.
III. Пояснення нового
До декоративного мистецтва належать Taki види: декоративно — прикладне, монументально — декоративне, оформлювальне, театрально — тощо.
Декоративно — прикладне мистецтво на багато названими видами декоративного мистецтва TiCHi взаемозв'язки та взаемовпливи. Народне декоративно — прикладне мистецтво зародилось у коли людина жила в умовах родового ладу, а засоби для добувала знаряддями. Народне мистецтво створювалось у .c4)epi колективного домашнього виробництва. Г!ам'ятки кожноТ конкретноТ епохи показують, як люди вчились працювати з природними i що з них виготовляти, яку силу надавати Тм за допомогою — 3HakiB(opHaMeHTY) i що робило побутового призначення творами мистецтва . Народне декоративно — прикладне мистецтво живе на ocH0Bi i розвиваеться в як колективна художня промисли — одна з зумовлених форм народного декоративно — прикладного мистецтва.
Декоративне мистецтво(естетичне освоення життевого середовища) складаеться i3 монументально — декоративного, театрально — декоративно — прикладного та художнього конструювання. Декоративно прикладне мистецтво охоплюе сферу знань, погляди, смаки, звича€во — аспекти, переконання тощо. декоративно — прикладне мистецтво охоплюе i розглядаеться як важлива художня що виконуе функцй — естетичну та iH.
УкраТнське народне i декоративно — прикладне мистещгво набуло широкого визнання в kpaiHi та за кордоном. У його перед образах формах i мотивах орнаменту символи втаемниченоТ, природи, перепетит нашоТ iCTOPii, побуту, доброта i украТнського народу. Життя що декоративно — прикладне мистецтво збагачуеться новими аспектами — естетичного звучання, зростае його художньо — культурна kpiM ужитково? пов'язаноТ i3 використанням TBOPiB декоративно — прикладне мистецтво, у них образноТ 0cH0BHi HOCii елементи форми твору — знак, символ.
грец. symbolon — знак, прикмета, ознака) у намальованого елемента, знака або предмета об'емно — просторовоТ форми, використовуеться для збереження та естетичних явищ, а позначае Тх умовно без жодного натяку на чи до У pi3Hi епохи символи свое значення. Наприклад, вуж у часи мав охоронне значення, а у та став символом зла, обману.
символ семантичних 3ac06iB, зокрема художнього знака. Якщо перший то другий мае переважно одне основне значення. У знака i «власний» 3MiCT, тобто
TBip декоративно — прикладного мистецтва може як знак завдяки «власного» i «невласного» Вживання знаку або 3HakiB надае творам та узагальненоТ структури образам.
lV. Узагальнення знань Перехресне опитування з метою виявлення теми, засвоення V. уроку. Vl. Домашне завдання.
про традицй, з Великоднем.