Урок №1 в 5 класі "Інструктаж з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. Повторення вивченого у початковій школі." (програма 2017 р.)

Про матеріал

Урок №1 в 5 класі "Інструктаж з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп'ютерному класі. Повторення вивченого у початковій школі." (згідно програми 2017 р.).

Використовуюється: Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018. Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

Навчальна мета: повторити та перевірити правила поведінки під час роботи в комп'ютерному класі, доповнити та узагальнити відомості про середовище описання та виконання алгоритмів Скретч.

Розвивальна мета: розвивати уміння робити умовиводи та чітко будувати свою відповідь.

Виховна мета: формувати навички здорового способу життя, виховувати, виховувати комунікативну компетентність.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань і вмінь

Обладнання: пам'ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті», ПЗ «Сходинки до інформатики», ПЗ «Scratch» або онлайн версія https://scratch.mit.edu/

Перегляд файлу

Урок 1

ТЕМА. ІНСТРУКТАЖ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС РОБОТИ В КОМП’ЮТЕРНОМУ КЛАСІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ.

Автор: вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Шпітко Вікторія Володимирівна

 

Навчальна мета: повторити та перевірити правила поведінки під час роботи в комп’ютерному класі, доповнити та узагальнити відомості про середовище описання та виконання алгоритмів Скретч.

Розвивальна мета: розвивати уміння робити умовиводи  та чітко будувати свою відповідь.

Виховна мета: формувати навички здорового способу життя, виховувати, виховувати комунікативну компетентність.

 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань і вмінь

 

Обладнання: пам’ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті»,  ПЗ  «Сходинки до інформатики», ПЗ «Scratch» або онлайн версія https://scratch.mit.edu/

 

Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.

Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (2 хв)

Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.

 

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (10 хв)

Вступна бесіда

Учитель. Робота з комп’ютером досить цікава, і ви, мабуть, це вже знаєте. Завдяки комп’ютерам ви відкриваєте для себе не тільки нові ігри, розваги, але й вікно у величезний світ інтернету, у світ створення комп’ютерних зображень, текстів, різноманітних математичних обчислень. Також ви повинні розуміти, що комп’ютер — це не тільки цікава гра, а й необхідний інструмент працівника багатьох професій: наприклад, секретаря, діловода, бібліотекара, видавця, модельєра, лікаря, продавця, дизайнера тощо. У наш час майже кожна професія потребує володіння комп’ютером. Вам, мабуть, хочеться швидше сісти за комп’ютери? Треба трішки зачекати. Комп’ютер — це не іграшка, а серйозний інструмент. Спочатку треба навчитися ним користуватися, щоб не

завдати шкоди ні собі, ні комп’ютеру.

Про те, як навчити комп’ютер працювати для вас, ми і будемо дізнаватись протягом вивчення цього предмета в школі.

Але спершу повторимо правила безпечного поводження з комп’ютером та правила поведінки в комп’ютерному класі.

 

РЗ: ст.4-6 Завдання 1. Обговоріть  в групі подані ситуації щодо поведінки в комп’ютерному класі.

На партах роздруковані пам’ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті». Учні самостійно ознайомлюються з ними

 

Пам'ятка

Техніка безпеки та правила поведінки в комп'ютерному

кабінеті

♦ Заходьте до комп’ютерного кабінету тільки з дозволу вчителя, не поспішаючи, не торкаючись обладнання.

♦ Не вмикайте та не вимикайте комп’ютери без дозволу вчителя. Перш ніж розпочати роботу, розмістіть зошит, ручку, підручник так, щоб вони не лежали на клавіатурі чи моніторі, а також не заважали працювати на комп’ютері.

♦ Під час роботи будьте дуже уважні.

♦ Сидіть прямо, на відстані від екрана щонайменше 50-60 см. Лінія зору має бути спрямована до центра екрана.

♦ Працюйте на клавіатурі чистими сухими руками, не натискаючи на клавіші без потреби чи навмання.

♦ Під час роботи не торкайтеся екрана й тильної сторони монітора.

♦ Не піднімайтеся зі своїх місць, коли до кабінету входить відвідувач.

♦ Робоче місце має бути чистим.

♦ Не торкайтеся з’єднувальних проводів та проводів живлення.

♦ Ніколи не намагайтесь самостійно усунути несправності комп’ютера. У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків негайно повідомити про це вчителя.

Запам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

♦ Працюйте за комп’ютером не більше ніж 15 хвилин поспіль. Робіть перерви для відпочинку.

♦ У разі появи різання в очах, різкого погіршення зору, болю в пальцях та кистях рук, посилення серцебиття сповістіть учителя про свій стан і за потреби зверніться до лікаря.

♦ Після закінчення роботи закрийте всі активні програми та коректно вимкніть комп’ютер. Приберіть робоче місце.

 

IІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В КОМП'ЮТЕРНОМУ КАБІНЕТІ

Робота за ПК (5 хв)

«Сходинки до інформатики» - «Як поводитись з ПК: тестування»

 

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового та зорового напруження (2 хв)

 

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ВІДОМОСТЕЙ ПРО СЕРЕДОВИЩЕ ОПИСАННЯ ТА ВИКОНАННЯ АЛГОРИТМІВ СКРЕТЧ (5 хв)

 

Учитель.

В попередніх класах ви вивчали Скретч, складали алгоритми для виконавців і знаєте, що в цьому допомагали вам команди. Давайте пригадаємо, які блоки команд ви використовували.

Перегляньте в РЗ стор.8-9.

Скільки є блоків команд? Які ви використовували найчастіше? Які блоки викликають у вас цікавість? Що називають сценою, спрайтом? Як змінити мову середовища?

Робота за ПК – Scratch (10 хв)

  1. Перейменуй спрайт кота.
  2. Вибери фон для сцени.
  3. Додай новий спрайт, вкажи йому ім’я.
  4. Додатково. Придумай поведінку кожному персонажу.

Покажи сусіду свої досягнення.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ (4 хв)

Часто комп’ютерні програми мають надписи англійською мовою, тому слід знати їх переклади, щоб розуміти ваші можливості. Перегляньте укр-англ. словничок в РЗ на стор.6.

Учні промовляють слова вголос по черзі.

 

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕСІЯ. (4 хв)

Учні говорять.

Сьогодні я на уроці… Я знав, що… Я забув, але пригадав… Найбільше мене вразило… Своїм рідним я розповім про…

Учитель дякує учням за активність на уроці.

 

VІI ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (2 хв)

РЗ: ст.7 Завдання 2, вивчи англ.слова на ст.6

Переглянути мультфільм: «Алло, я вас слышу!» (https://youtu.be/jL5ZXDmJ3iM)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лапа Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
3246
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку