Урок №2 в 5 класі "Повідомлення, дані, інформація." (програма 2017 р.)
Використовуюється: Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018. Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.
Навчальна мета: ознайомити учнів з поняттями повідомлення, дані, інформація та навести їхні приклади з навколишнього середовища.
Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.
Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, потяг до наукової творчості.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам'ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті», ПЗ «Скарбниця знань ІІ».
Урок 2
ТЕМА. ПОВІДОМЛЕННЯ, ДАНІ, ІНФОРМАЦІЯ.
Автор: вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Шпітко Вікторія Володимирівна
Навчальна мета: ознайомити учнів з поняттями повідомлення, дані, інформація та навести їхні приклади з навколишнього середовища.
Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.
Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, потяг до наукової творчості.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам’ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті», ПЗ «Скарбниця знань ІІ».
Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.
Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (3 хв)
Перевірка домашнього завдання.
ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (3 хв)
Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь
Обговорення переглянутого м/ф «Алло, я вас слышу!»
Як люди передають повідомлення, а тварини? Що допомагає прискоренню передачі повідомлення. Чи можна передати повідомлення, якщо ти не бачиш співрозмовника? Де сьогодні можна знайти відповіді на свої питання?
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (10 хв)
Робота з підручником.
Розглянь, обміркуй та обговори з товаришами (в парі, в групі) ситуації на ст.6. про те, як людина отримує повідомлення.
Далі учні самостійно опрацьовують стор.7 та пояснюють, за допомогою чого можна отримати повідомлення з навколишнього світу, та наводять приклади, яку інформацію можна отримати кожним органом чуття.
Учитель постійно слідкує за правильністю міркувань над ситуаціями та виправляє учнів щодо грамотності мовлення. Дякує дітям за відповіді, спонукає сміливіше висловлюватися.
Учитель пояснює та наводить приклади, які повідомлення є інформацією, які є шумом і що можна віднести до даних (див. підручник на стор. 11-12).
Учень пояснює, як він розуміє повідомлення, та вказує тип даних в ситуаціях, що наведені на стор.8-9 підручника.
Отже, зробимо висновки:
IV. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (10 хв)
Застосування учнями знань у стандартних ситуаціях. Виконання завдань 1-4 у робочому зошиті зі стор.14-16.
Часто комп’ютерні програми мають надписи англійською мовою, тому слід знати їх переклади, щоб розуміти ваші можливості. Перегляньте укр-англ. словничок в РЗ на стор.16.
Учні промовляють слова вголос по черзі.
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового та зорового напруження (2 хв)
V. ТВОРЧІ ВПРАВИ (10 хв)
Повторення правил поведінки в комп'ютерному кабінеті
Робота за ПК «Скарбниця знань ІІ» - «Людина у світі інформації»
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕСІЯ. (5 хв)
Учні говорять.
Сьогодні я на уроці… Я знав, що… Інформація – це таке повідомлення… Дані можуть бути подані такими видами:… Найбільше мене вразило… Своїм рідним я розповім про…
Учитель дякує учням за активність на уроці.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (2 хв)
П: ст.11-12
РЗ: ст.17 Завдання 5, вивчи англ.слова на ст.16