​Урок 6 в 5 класі «Апаратна і програмна складові інформаційної системи» (за програмою 2017 р.)

Про матеріал

Урок 6

ТЕМА. АПАРАТНА І ПРОГРАМНА СКЛАДОВІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ.

Навчальна мета: ознайомити учнів із залежністю між операційною системою та пакетом програм для неї; закріпити вміння роботи з Головним меню, робочим столом, Панеллю завдань, Провідником.

Розвивальна мета: розвивати уміння працювати самостійно та робити умовиводи.

Виховна мета: виховувати наочно-логічне мислення учнів та комунікативні навички.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: завдання квесту, пам'ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті», ПЗ «Скарбниця знань ІІ».

Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.

Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

Перегляд файлу

Урок 6

ТЕМА. АПАРАТНА І ПРОГРАМНА СКЛАДОВІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ.

Автор: вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Шпітко Вікторія Володимирівна

 

Навчальна мета: ознайомити учнів із залежністю між операційною системою та пакетом програм для неї; закріпити вміння роботи з Головним меню, робочим столом, Панеллю завдань, Провідником.

Розвивальна мета: розвивати уміння працювати самостійно та робити умовиводи.

Виховна мета: виховувати наочно-логічне мислення учнів та комунікативні навички.

 

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

 

Обладнання: завдання квесту, пам’ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті», ПЗ «Скарбниця знань ІІ».

 

Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.

Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (1 хв)

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (4хв)

  1. Які пристрої знаходяться в системному блоці?
  2. Яка буває пам’ять комп’ютера?
  3. Для чого потрібен процесор?
  4. Як інформаційна система (на прикладі комп’ютера) працює з даними?
  5. Для чого потрібен двійковий запис даних?

Обговорення відповідей у РЗ  (ст.313, ст.32 №6)

 

ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (5 хв)

Учні виступають з повідомленнями про «Розумний будинок». Дискусія з питання, які позитивні та негативні наслідки використання такої системи житла.

 

ІІІ.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (5 хв)

2. Розглянь на ст.32 малюнки та обговори з товаришами, які прикладні програми співпрацюють з якими операційними системами

3. Порівняй, проаналізуй, зроби висновки за поданими малюнками на стор. 33-34.

IV. ОСМИСЛЕННЯ ЗВ'ЯЗКІВ І ЗАЛЕЖНОСТЕЙ МІЖ ЕЛЕМЕНТАМИ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ  (10 хв)

Учні об’єднуються в групи, вільно пересуваються по класу, заповнюють виданий їм аркуш своїми відповідями. Відповіді можна малювати.

Квест

1. Головне меню – що це таке? Способи його запуску (мишею натиснути кнопку Пуск або клавіша на клавіатурі).

2. Пригадайте, що називають Робочим столом, Панель завдань, Контекстне меню.

Попрацюйте в команді та дайте відповіді на наступні питання.

3. Які команди контекстного меню Робочого столу?

4. Які команди контекстного меню папки чи файлу?

5. Чиє різниця в таких термінах: піктограма, іконка, ярлик.

6. Яке призначення ярлика?

7. Для чого програма Провідник?

 

Учні озвучують свої відповіді. Учитель корегує їх. Обговорюємо функції програми Провідник.

 

V. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА (5 хв)

Повторення правил поведінки в комп'ютерному кабінеті

Робота за ПК «Скарбниця знань ІІ» - «Апаратне та програмне забезпечення комп’ютера»

 

VІ. ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕСІЯ. (3 хв)

Учні говорять.

Сьогодні я на уроці… Тепер я знаю, що… Тепер я вмію … Своїм рідним я розповім про… Я хочу дізнатися про …

 

Учитель дякує учням за активність на уроці.

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (2 хв)

П: ст.35-36, англ.слова

РЗ: ст.35 №3, ст.39 №8

Пройди тест 5tema1.itknyga.co.ua

 

 

Перегляд файлу

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ ЗА ІНСТРУКЦІЄЮ (10 хв)

  1. Створити папку, ім’я якої ваше прізвище, у вказаному вчителем місці.
  2. Відкрити надану вчителем папку в іншому вікні. (+, +)
  3. Скопіювати до власної папки малюнки пристроїв, що входять до системного блоку.
  4. Відсортувати малюки за розміром.
  5. Створити ярлик для найменшого файлу.
  6. Створити текстовий документ, у якому записати розмір найбільшого малюнку. А назву йому дати таку ж саму як і малюнок.

 

 

Перегляд файлу

КВЕСТ «В ПОШУКАХ ПРОВІДНИКА»

Команда _____________________________________________________

Учні ________________________________________________________

  1. Головне меню – що це таке?

_____________________________________________________________

  1. Як його запустити?

_____________________________________________________________

  1. Що називають Робочим столом?

_____________________________________________________________

  1. Де знаходиться Панель завдань?

_____________________________________________________________

  1. Як викликати Контекстне меню?

_____________________________________________________________

  1. Які команди контекстного меню Робочого столу?

_____________________________________________________________

  1. Які команди контекстного меню папки чи файлу?

_____________________________________________________________

  1. Чиє різниця в таких термінах: піктограма, іконка, ярлик?

_____________________________________________________________

  1. Яке призначення ярлика?

_____________________________________________________________

  1. Як запустити програма Провідник?

_____________________________________________________________

  1. Для чого програма Провідник?

_____________________________________________________________

КВЕСТ «В ПОШУКАХ ПРОВІДНИКА»

Команда _____________________________________________________

Учні ________________________________________________________

  1. Головне меню – що це таке?

_____________________________________________________________

  1. Як його запустити?

_____________________________________________________________

  1. Що називають Робочим столом?

_____________________________________________________________

  1. Де знаходиться Панель завдань?

_____________________________________________________________

  1. Як викликати Контекстне меню?

_____________________________________________________________

  1. Які команди контекстного меню Робочого столу?

_____________________________________________________________

  1. Які команди контекстного меню папки чи файлу?

_____________________________________________________________

  1. Чиє різниця в таких термінах: піктограма, іконка, ярлик?

_____________________________________________________________

  1. Яке призначення ярлика?

_____________________________________________________________

  1. Як запустити програма Провідник?

_____________________________________________________________

  1. Для чого програма Провідник?

_____________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семикіна Дар'я Юріївна
    Дуже добра розробка. Велике дякую!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
31 липня 2018
Переглядів
4959
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку