​Урок 5 в 5 класі «Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини» (за програмою 2017 р.)

Про матеріал

Урок 5

ТЕМА. РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЖИТТІ СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ.

Навчальна мета: ознайомити учнів з роллю інформаційних технологій в житті сучасної людини.

Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.

Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, розуміння важливості знань з галузі інформатики.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам'ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп'ютерному кабінеті», ПЗ «Scratch».

Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.

Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

Перегляд файлу

Урок 5

ТЕМА. РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЖИТТІ СУЧАСНОЇ ЛЮДИНИ.

Автор: вчитель математики та інформатики Криворізької гімназії №127 Шпітко Вікторія Володимирівна

 

Навчальна мета: ознайомити учнів з роллю інформаційних технологій в житті сучасної людини.

Розвивальна мета: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес.

Виховна мета: виховувати інтерес до вивчення інформатики, розуміння важливості  знань з галузі інформатики.

 

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

 

Обладнання: ключові слова з магнітом для дошки, пам’ятки «Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті», ПЗ «Scratch».

 

Підручник (П): Підручник з інформатики. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти/ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2018.

Робочий зошит (РЗ): Зошит-конспект з інформатики. 5 клас: навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Коршунова, І.О.Завадський. – К.: ВД «Освіта», 2016. – 112 с.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (1 хв)

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (7 хв)

  1. Які пристрої знаходяться в системному блоці?
  2. Яка буває пам’ять комп’ютера?
  3. Для чого потрібен процесор?
  4. Які пристрої є обов’язковими для стаціонарного комп’ютера?
  5. Які пристрої відносяться до пристроїв введення?
  6. Які пристрої відносяться до пристрої виведення?
  7. Які пристрої відносяться до пристрої збереження?
  8. Які пристрої відносяться до пристрої опрацювання даних?

Обговорення відповідей у РЗ  (ст.22 №1, 6, 7)

 

Гра «Інфолото»

Установіть відповідність між назвами компонентів системного блоку та їх призначенням. Для цього складіть обидві частини кожної картки.

 

Системна (материнська) плата

На неї встановлюють основні компоненти комп’ютера

Оперативна пам’ять

Зберігає дані програм під час їх виконання

Вінчестер

Пристрій для зберігання інформації

DVD-привід

Пристрій для роботи з оптичними дисками

Процесор

Керує пристроями комп’ютера, виконує арифметичні операції

Відеокарта

Пристрій, призначений для обробляння зображення з подальшим його виведенням на екран

Звукова карта

Пристрій, що дозволяє працювати зі звуком на комп’ютері

 

ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (1 хв)

Розглянь діяльність людей ХХ та ХХІ століття. Що ти помітив? (підручник ст.24-25)

 

ІІІ.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (7 хв)

Робота з підручником

  1. Яку роль відіграє інформація в твоєму житті?
  2. Які пристрої допомагають зараз працювати з інформацією?
  3. Назви позитивні моменти у використанні цих пристроїв.
  4. А що негативне в них у нашому житті? (ст.26-27).

Технології майбутнього, які зароджуються вже сьогодні:

  • Квантовий комп’ютер
  • Штучний інтелект
  • Криптовалюти
  • Інтернет речей

Обговорення разом з вчителем, який пояснює ці поняття(ст. 28-30).

 

IV. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (7 хв)

Робота в РЗ.

Доповни схему роботи комп’ютера (ст.23)

  1. Розглянь малюнки та поясни, як ти їх розумієш (ст.30 №1)
  2. У яких сферах життя можна використовувати комп’ютери? Доповни схему. (ст.31 №2)
  3. Склади розповідь про будь-яку подію у твоєму житті, використовуючи подані слова. Попрацюй в групі. (ст.32 №4)
  4. Подумай та обговори з однокласниками, як інформаційні технології прискорюють виконання кожного поданого завдання (ст.32 №5)

 

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового та зорового напруження (2 хв)

 

V. ТВОРЧА ВПРАВА (15 хв)

Повторення правил поведінки в комп'ютерному кабінеті

Робота за ПК.

Сайт learningapps.org. Виконання вправ

Історія розвитку ОТ – 1725723.

Сучасні комп'ютери – 1725757.

 

Склади скретч-проект згідно завдання в зошиті на ст.21 №13

 

VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕСІЯ. (3 хв)

Учні говорять.

Сьогодні я на уроці… Тепер я знаю, що… Найбільше мене вразило… Своїм рідним я розповім про… Я хочу дізнатися про …

 

Учитель дякує учням за активність на уроці.

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (2 хв)

П: ст.28-30. Підготувати розповідь «Можливості розумного будинку» http://smarthouse.ua

РЗ: ст.313, ст.32 №6

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
2747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку