Клоуз-тест - прийом, це специфічний тип завдання відкритої форми, який передбачає відновлення в зв'язному тексті пропущених слів. Завдання підбираються таким чином, щоб можна було перевірити глибину і уважність прочитання твору ( увага звертається на дрібні деталі, прізвища, цитати тощо) . Оцінюється відповідь на кожне запитання в 1 бал
Сиве волосся до чогось зобов'язує. Старечі ноги йдуть уже просто до могили. Багате ..... життя лежить передімною, як рельєфна мапа моєї Республіки. Скільки-то води .... з того дня, колия, молодий, зелений ...., окунувся в життя! Зараз мені — за сімдесят, менетермосить іноді ломота, .... дрижать, і на очі набігає ... . Тоді я наказуюрозтопити кану, кладу на підставку ноги і стежу вогники над деревом. Це такийархаїзм тепер — топити дровами, але не нарікайте на мене — я .... свою давнююність. Дивлюся, як перебігає прекрасний ...., символ вічного переходуенергії й розкладу матерії, простягаю до нього руки, і він гріє мої ..., наяких лінія .... доходить уже до краю. Старість до чогось ..... Сьогодні я бачивнашу надзвичайну "Білу Пустелю". Молодий кінорежисер із повагою ....мені руку й ... подивився в вічі. "Він не може висловити всієїрадості з того факту, що бачить мене. Він радий, що бачить мене здоровим, ізапрошує до себе в ательє. Він за моїми ... вивчав кінематографію. Вінперекаже товаришам по роботі, що велика людина (це я) ущасливить їх візитом". Аж утомив компліментами. Я ще раз потиснув йому руку й лишився .... . Зразок. Уривок з роману "Майстер корабля". Відновіть пропуски
Сиве волосся до чогось зобов'язує. Старечі ноги йдуть уже просто до могили. Багате досвідом життя лежить передімною, як рельєфна мапа моєї Республіки. Скільки-то води втекло з того дня, колия, молодий, зелений юнак, окунувся в життя! Зараз мені — за сімдесят, менетермосить іноді ломота, руки дрижать, і на очі набігає сльоза. Тоді я наказуюрозтопити кану, кладу на підставку ноги і стежу вогники над деревом. Це такийархаїзм тепер — топити дровами, але не нарікайте на мене — я згадую свою давнююність. Дивлюся, як перебігає прекрасний вогник, символ вічного переходуенергії й розкладу матерії, простягаю до нього руки, і він гріє мої долоні, наяких лінія життя доходить уже до краю. Старість до чогось зобов'язує. Сьогодні я бачивнашу надзвичайну "Білу Пустелю". Молодий кінорежисер із повагою потиснувмені руку й захоплено подивився в вічі. "Він не може висловити всієїрадості з того факту, що бачить мене. Він радий, що бачить мене здоровим, ізапрошує до себе в ательє. Він за моїми книжками вивчав кінематографію. Вінперекаже товаришам по роботі, що велика людина (це я) ущасливить їхвізитом". Аж утомив компліментами. Я ще раз потиснув йому руку й лишився насамоті. Зразок
Сиве волосся до чогось зобов'язує. Старечі ноги йдуть уже просто до могили. Багате досвідом життя лежить передімною, як рельєфна мапа моєї Республіки. Скільки-то води втекло з того дня, колия, молодий, зелений юнак, окунувся в життя! Зараз мені — за сімдесят, менетермосить іноді ломота, руки дрижать, і на очі набігає сльоза. Тоді я наказуюрозтопити кану, кладу на підставку ноги і стежу вогники над деревом. Це такийархаїзм тепер — топити дровами, але не нарікайте на мене — я згадую свою давнююність. Дивлюся, як перебігає прекрасний вогник, символ вічного переходуенергії й розкладу матерії, простягаю до нього руки, і він гріє мої долоні, наяких лінія життя доходить уже до краю. Старість до чогось зобов'язує. Сьогодні я бачивнашу надзвичайну "Білу Пустелю". Молодий кінорежисер із повагою потиснувмені руку й захоплено подивився в вічі. "Він не може висловити всієїрадості з того факту, що бачить мене. Він радий, що бачить мене здоровим, ізапрошує до себе в ательє. Він за моїми книжками вивчав кінематографію. Вінперекаже товаришам по роботі, що велика людина (це я) ущасливить їх візитом". Аж утомив компліментами. Я ще раз потиснув йому руку й лишився на самоті. Зразок. Авторський текст
Поснідавши ... і хлібом, він брав .... вісника й виряджався на цілий день, систематично оглядаючи всі місця, що на плані були умовно позначені й мали збоку пояснення. За три дні він одвідав .... , спустився в дальні й ближні печери, зайшов на ... могилу, занедбане тепер кладовище, і ... там на пам’ятниках імена людей, що жили колись і не лишили по собі нічого, крім табличок; сидів із книжкою над кручею, що спадає до Дніпра; був у Софії і ... соборі, дивився на ... Ворота, колись браму великого Києва, обійшов великі базари — Житній, Єврейський та ... , блукав коло вокзалу, подорожував Берестейським шосе до ... , мандрував через Деміївку в Голосіївський ліс, спочивав у .... саду й витратився не без вагання на ... копійок, щоб потрапити до Історичного музею та музею Ханенка, де захоплено любувався на прадідівську зброю, старовинні меблі, панно й фарфоровий кольоровий посуд, що найбільше спиняв на собі його ... Віднови текст, запиши пропущені слова в зошитчи в комірки menti.com - код 77675645
Поснідавши салом і хлібом, він брав книжку вісника й виряджався на цілий день, систематично оглядаючи всі місця, що на плані були умовно позначені й мали збоку пояснення. За три дні він одвідав Лавру, спустився в дальні й ближні печери, зайшов на Аскольдову могилу, занедбане тепер кладовище, і читав там на пам’ятниках імена людей, що жили колись і не лишили по собі нічого, крім табличок; сидів із книжкою над кручею, що спадає до Дніпра; був у Софії і Володимирському соборі, дивився на Золоті Ворота, колись браму великого Києва, обійшов великі базари — Житній, Єврейський та Бессарабку, блукав коло вокзалу, подорожував Берестейським шосе до політехніки, мандрував через Деміївку в Голосіївський ліс, спочивав у Ботанічному саду й витратився не без вагання на тридцять копійок, щоб потрапити до Історичного музею та музею Ханенка, де захоплено любувався на прадідівську зброю, старовинні меблі, панно й фарфоровий кольоровий посуд, що найбільше спиняв на собі його очі. Перевір та постав оцінку (за кожне правильне слово 1 б.)
Поснідавши салом і хлібом, він брав книжку вісника й виряджався на цілий день, систематично оглядаючи всі місця, що на плані були умовно позначені й мали збоку пояснення. За три дні він одвідав Лавру, спустився в дальні й ближні печери, зайшов на Аскольдову могилу, занедбане тепер кладовище, і читав там на пам’ятниках імена людей, що жили колись і не лишили по собі нічого, крім табличок; сидів із книжкою над кручею, що спадає до Дніпра; був у Софії і Володимирському соборі, дивився на Золоті Ворота, колись браму великого Києва, обійшов великі базари — Житній, Єврейський та Бессарабку, блукав коло вокзалу, подорожував Берестейським шосе до політехніки, мандрував через Деміївку в Голосіївський ліс, спочивав у Ботанічному саду й витратився не без вагання на тридцять копійок, щоб потрапити до Історичного музею та музею Ханенка, де захоплено любувався на прадідівську зброю, старовинні меблі, панно й фарфоровий кольоровий посуд, що найбільше спиняв на собі його очі. Авторський текст
Віртуальна мандрівка Києвом. А тепер запрошую прогулятися Києвом В. Підмогильного. У мережі Інтернет мапу «Київ Підмогильного» підготував журналіст Роман Романюк. Простежте на ній маршрути Степана Радченка. Якщо ви бували в Києві, знайдіть на мапі знайомі місця, поділіться враженнями від них. https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=13 Urw. YUVi. Nky7u0qlziu8 Wm. Av. JCs&ll=50.45421883144588%2 C30.528756822113852&z=13
Джерела:- текст роману Ю. Яновського «Майстер корабля» https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=54- текст роману Валер’яна Підмогильного «Місто»https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=76- мапа «Київ Підмогильного»https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=13 Urw. YUVi. Nky7u0qlziu8 Wm. Av. JCs&ll=50.45421883144588%2 C30.528756822113852&z=13 https://www.canva.com/ https://www.mentimeter.com/