Урок 112 для учнів 5 класу (ОСП) "Мішані числа. Порівняння мішаних чисел"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 5 класу. Тема: "Мішані числа. Порівняння мішаних чисел"
Перегляд файлу

Урок №112

Тема уроку. Мішані числа. Порівняння мішаних чисел

Мета уроку. Сформувати у школярів:

- поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»;

- алгоритм виділення цілої частини з неправильного дробу та запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу;

- вміння виконувати додавання і від­німання мішаних чисел і розв'язувати завдання, в яких передбачено ви­користання цих дій.

     Навчити учнів застосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ.

Розвивати розумову діяльність, логічне мислення;

     Виховувати інтерес до предмету та науки, історії математики, використовуючи інформаційні та здоров’язберігаючі технології.

 

Обладнання: підручник, зошит, таблиця, картки з завданнями до перевірки домашнього завдання(2 картки), наочні малюнки.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

                                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент

Мотивація здобувачів освіти. Організація уваги учнів.

Знання лише тоді знання, коли вони здобуті

зусиллями своєї думки, а не тільки пам’яттю.

 Л. Толстой

 ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Як записати частку 17 : 4 у вигляді дробу?
  • Які із заданих дробів:  ; ;;  ;  ;   правильні?  Чому?
  • Які із наведених вище дробів неправильні? Чому?
  • Що означає дробова риска у записі дробу?

Який із наведених вище дробів дорівнює натуральному числу?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Оглядово перевірка виконання домашнього завдання. Пояснення проблемних моментів, які виникли при виконанні домашньої роботи.

Математичний диктант

Варіант 1 [2]

  1. Запишіть неправильний дріб у вигляді мішаного числа .
  2. Запишіть частку у вигляді дробу і виділіть з отриманого дробу цілу і дробову частину від ділення 25 : 8 [7 : 2].
  3. Запишіть число у вигляді неправильного дробу 9.
  4. Запишіть число 3 [5] у вигляді дробу із знаменником 7 [4].
  5. Яке найбільше натуральне число задовольняє нерівність ?

IV. Засвоєння знань

  1. На прилавку лежить 3 головки сиру і по­руч 2 такі ж. Скільки сиру на прилавку?
    Розв'язання. Зрозуміло, що треба додати 3 і 2 (рис.1)

Знайдемо кількість цілих головок сиру: 3 + 2 = 5. Потім до цього числа додамо головки: 5 + = 5. Отже, 3 + 2 = 5.

 

  1. На прилавку лежить 3 головки сиру і поруч ще 2 головки. Скільки сиру лежить на при­лавку? (Рис.2).

Розв'язання. Для розв'язання задачі додамо 3 до 2. Спочатку знайдемо кількість цілих го­ловок: 3 + 2 = 5.

Потім додамо , склавши . Отже,

.

Тобто, щоб додати два мішаних числа, треба окремо додати їх цілі та дробові частини.

На закріплення бажано розглянути приклади.

  1. Виконайте додавання:

1) 8 + ; 2) 5 + 3; 3) +; 4) 5+3; 5) 5+ 3.

(У прикладі 4) подайте розгорнутий запис перетворень:

, бо . )

  1. Перевірте додаванням правильність виконання віднімання:
    1) ; 2) ; 3) ; 4) .

Розв'язання. 1) правильно, бо ;

2) правильно, бо ;

3) правильно, бо ;

4) правильно, бо .

 

V. Закріплення знань та формування вмінь

Розв'язування вправ №№ 1032, 1035. 

Додаткова задача

З чисел 2; 8; 1; 5; 3; 4 виберіть такі, щоб їх сума була натуральним числом. Чи буде сума усіх шести доданків натуральним числом?

 

VІ. Підсумок уроку

- Як перетворити неправильний дріб у мішане число?

- А мішане число як перетворити у неправильний дріб?

- Чи сподобався вам цей урок

 

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §31, Виконати вправи № 1034, 1036, 1044.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 квітня 2022
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку