Урок 2. Кодування символів

Про матеріал
Урок 2. Кодування символів Розробка другого уроку з інформатики. Тема "Кодування". Для учнів 8 класу за чинною програмою з інформатики (2018 р.).
Перегляд файлу

урок № 2

Тема: Кодування символів.

Мета уроку: ознайомити учнів з загальною структурою таблиць кодів: ASCII, Windows - 1251, Unicode, навчити користуватися програмою Таблиця символів, виконувати алгоритми кодування/декодування за допомогою таблиць кодів.

Завдання уроку:

Навчальні:

Учні повинні знати:

  • загальну структуру таблиць кодів;

Учні повинні вміти:

  • знаходити символи за кодами таблиць та кодувати/декодувати повідомлення за таблицями;

Розвивальні:

  • розвиток уважності, пам’яті, логічного та самостійного мислення;
  • розвиток пізнавальної діяльності та самостійності учнів;
  • розвиток уміння робити висновки та узагальнювати.

Виховні:

  • формування інтересу до вивчення інформаційних технологій;

Тип уроку: комбінований.

Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами, наочностями.

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • описує призначення таблиць кодів;
  • порівнює таблиці кодів;
  • кодує/декодує повідомлення за допомогою таблиць кодів;
  • вміє обирати таблицю кодів символів для тексту веб-сторінки, за якої текст стає придатним до читання;
  • висловлює власну думку про необхідність наявного вміння перекодовувати веб-сторінки для коректного відображення інформації.

Структура уроку.

І. Організація учнів класу.      1 хв.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.     10 хв.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку    2 хв.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.    2 хв.

V. Вивчення нового матеріалу.      10 хв.

VІ. Правила ТБ.        1 хв.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу.   11 хв.

ІХ. Вправи для очей       2 хв.

Х. Підведення підсумків уроку.     2 хв.

ХІ. Рефлексія.        2 хв.

ХІІ. Домашнє завдання      2 хв.

Хід уроку

І. Організація учнів класу (1 хв.)

Мета:

  •   створити сприятливий психологічний клімат на уроці.

Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку.

Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (10 хв.)

Мета:

  • Виявити рівень розуміння учнями матеріалу попереднього уроку, готовність для сприйняття нової теми;

Діяльність учителя. Повідомляє завдання та час виконання учням, оформлює оціночну форму на дошці, критерії оцінювання завдань, відміряє час. Вправи розміщені в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/2.html

  • за посиланнями:

Вправа 1. http://learningapps.org/watch?v=p27ac7e5201

Вправа 2. http://learningapps.org/watch?v=pitgip58j16

Вправа 3. http://learningapps.org/watch?v=p5cr486uj16

Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, звертаються до уроку 2 блогу, виконують вправи за відведений час. Демонструють і перевіряють роботу при вчителя, заносять в оціночну форму бали за виконання кожної вправи. Відсаджуються від комп’ютерів.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)

Мета:

  •   забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.

Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.

Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.

ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Мета:

  •   сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до теми, що обговорюється.

Діяльність учителя. Демонструє веб-сторнінку сайту, на якій розміщена важлива інформація, яка непридатна до сприйняття людиною? Пропонує учням знайти шляхи вирішення.

Діяльність учнів. Висловлюють думку щодо способів вирішення.

V. Актуалізація опорних знань

Діяльність вчителя. Пропонує пригадати означення декодування, кодування та необхідних умов для виконання цих алгоритмів.

VІ. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)

Мета:

  •   надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час;
  •   проаналізувати інформацію та визначити її розуміння учнями;
  •   пояснити зміст опрацьованого, порівняти реальні результати з очікуваними.

Діяльність учителя. Пояснює навчальний матеріал з опорою на підручник «Інформатика, 8» (Ривкінд Й.Я) с. 11-12, Таблиці 1.1, 1.2. Задає запитання «Які символи можуть бути закодовані за допомогою таблиць ASCII, Windows-1251, Unicode». Символи якої таблиці кодів залишаються незмінними для будь-яких таблиць кодів? Знайдіть і запишіть алгоритм зміни таблиці кодування веб-сторінки в браузері Google Chrome. Демонструє веб-сторінку з неправильно обраним кодуванням і виконує алгоритм на екрані.

Діяльність учнів. Знаходять відповідь у тексті підручника. Відповідають на питання вчителя, записують алгоритм в зошит.

VІ. Правила ТБ. (1 хв.)

Мета етапу:

  •   забезпечити знання й виконання правил ТБ при роботі на комп'ютері.

Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.

Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)

Мета:

  •   забезпечити засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.

Вправа 1. Первинне відпрацювання ЗУНів – робота з підручником

Діяльність учителя. Пропонує учням виконати вправу 1, с.15, скориставшись посиланням з блогу для завантаження додатку 1 Таблиці кодів за посиланням, розміщеним в блозі https://drive.google.com/drive/folders/0B4UFnhD6Y5P8Y1V5aXZ5UWpYOFk

 Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, відкривають додаток, скориставшись посиланням, виконують вправу, перевіряють з учителем.

Вправа 2. Впр 4, 5 с.15.

Діяльність учителя. Повідомляє завдання учням для індивідуального виконання, вказує посилання на сторінці блогу для виконання завдання 4, коректує роботу учнів за комп’ютером

Діяльність учнів. Виконують алгоритм перетворення кодування веб-сторінки. Використовують програму Таблицю символів для додавання символів у текстовий документ.

ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)

Мета:

  •   профілактика стомлюваності очей і перенапруги в процесі уроку.

Діяльність учителя. Читає текст для вправ.

Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.

ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)

Мета:

  •   закріпити та скорегувати засвоєне;
  •   встановити зв’язки між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому.             

«Визначити істинність висловлювань»

Діяльність учителя. Пропонує учням визначити правдивість наступних висловлювань і записати умовний код, позначивши 1 – істинне висловлювання, 0 - хибне:

  • Сьогодні на уроці я дізнався про кодування текстової інформації в комп’ютері (1);
  • Першою була розроблена таблиця Windows-1251 (0)
  • Всі таблиці кодування містять символи таблиці ASCII (1).
  • Закодувати кирилицю можна за допомогою таблиці кодів символів ASCII (0)

Діяльність учнів. Визначають правдивість висловлювань та записують відповідний код в зошит.

Х. Домашнє завдання (2 хв.)

Мета:

  •   розвивати самостійність та творче мислення;
  •   удосконалювати методи самостійної роботи.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

(розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/2.html)

  1.      (2 б.) Прочитайте п.1.2 підручника «Інформатика, 8», - Ривкінд Й.Я.
  2. (2 б.) Перегляньте електронний урок за посиланням http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/2.html.
  3. (2 б.) Виконайте вправу 3 (с.15)
  4. (3 б.) Виконайте вправу 6 (с.16)
  5. (3 б.) Виконайте вправу 7 (с.16)

Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.

ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)

Мета:

  •   вираження почуттів, що виникли в учнів на уроці, стосовно успіху;
  •   усвідомлення отриманих результатів.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

Закодувати свій настрій за допомогою смайлу та занести його в зошит.

Діяльність учнів. Заносять відповідний смайл в зошит.

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
26 січня 2019
Переглядів
2298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку