Тема: Кодування символів.
Мета уроку: ознайомити учнів з загальною структурою таблиць кодів: ASCII, Windows - 1251, Unicode, навчити користуватися програмою Таблиця символів, виконувати алгоритми кодування/декодування за допомогою таблиць кодів.
Завдання уроку:
Навчальні:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Розвивальні:
Виховні:
Тип уроку: комбінований.
Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами, наочностями.
Очікувані результати:
Учень/учениця:
Структура уроку.
І. Організація учнів класу. 1 хв.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. 10 хв.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку 2 хв.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. 2 хв.
V. Вивчення нового матеріалу. 10 хв.
VІ. Правила ТБ. 1 хв.
VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу. 11 хв.
ІХ. Вправи для очей 2 хв.
Х. Підведення підсумків уроку. 2 хв.
ХІ. Рефлексія. 2 хв.
ХІІ. Домашнє завдання 2 хв.
Хід уроку
І. Організація учнів класу (1 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку.
Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання (10 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Повідомляє завдання та час виконання учням, оформлює оціночну форму на дошці, критерії оцінювання завдань, відміряє час. Вправи розміщені в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/2.html
Вправа 1. http://learningapps.org/watch?v=p27ac7e5201
Вправа 2. http://learningapps.org/watch?v=pitgip58j16
Вправа 3. http://learningapps.org/watch?v=p5cr486uj16
Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, звертаються до уроку 2 блогу, виконують вправи за відведений час. Демонструють і перевіряють роботу при вчителя, заносять в оціночну форму бали за виконання кожної вправи. Відсаджуються від комп’ютерів.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.
Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.
ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Демонструє веб-сторнінку сайту, на якій розміщена важлива інформація, яка непридатна до сприйняття людиною? Пропонує учням знайти шляхи вирішення.
Діяльність учнів. Висловлюють думку щодо способів вирішення.
V. Актуалізація опорних знань
Діяльність вчителя. Пропонує пригадати означення декодування, кодування та необхідних умов для виконання цих алгоритмів.
VІ. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Пояснює навчальний матеріал з опорою на підручник «Інформатика, 8» (Ривкінд Й.Я) с. 11-12, Таблиці 1.1, 1.2. Задає запитання «Які символи можуть бути закодовані за допомогою таблиць ASCII, Windows-1251, Unicode». Символи якої таблиці кодів залишаються незмінними для будь-яких таблиць кодів? Знайдіть і запишіть алгоритм зміни таблиці кодування веб-сторінки в браузері Google Chrome. Демонструє веб-сторінку з неправильно обраним кодуванням і виконує алгоритм на екрані.
Діяльність учнів. Знаходять відповідь у тексті підручника. Відповідають на питання вчителя, записують алгоритм в зошит.
VІ. Правила ТБ. (1 хв.)
Мета етапу:
Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.
Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.
VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)
Мета:
Вправа 1. Первинне відпрацювання ЗУНів – робота з підручником
Діяльність учителя. Пропонує учням виконати вправу 1, с.15, скориставшись посиланням з блогу для завантаження додатку 1 Таблиці кодів за посиланням, розміщеним в блозі https://drive.google.com/drive/folders/0B4UFnhD6Y5P8Y1V5aXZ5UWpYOFk
Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, відкривають додаток, скориставшись посиланням, виконують вправу, перевіряють з учителем.
Вправа 2. Впр 4, 5 с.15.
Діяльність учителя. Повідомляє завдання учням для індивідуального виконання, вказує посилання на сторінці блогу для виконання завдання 4, коректує роботу учнів за комп’ютером
Діяльність учнів. Виконують алгоритм перетворення кодування веб-сторінки. Використовують програму Таблицю символів для додавання символів у текстовий документ.
ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Читає текст для вправ.
Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.
ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)
Мета:
«Визначити істинність висловлювань»
Діяльність учителя. Пропонує учням визначити правдивість наступних висловлювань і записати умовний код, позначивши 1 – істинне висловлювання, 0 - хибне:
Діяльність учнів. Визначають правдивість висловлювань та записують відповідний код в зошит.
Х. Домашнє завдання (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Формулює завдання:
(розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/2.html)
Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.
ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Формулює завдання:
Закодувати свій настрій за допомогою смайлу та занести його в зошит.
Діяльність учнів. Заносять відповідний смайл в зошит.