урок № 3
Тема: Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.
Мета уроку: ознайомити учнів з принципами двійкового кодування, поняттям довжини двійкового коду повідомлення, алгоритмом визначення довжини двійкового коду повідомлення, її одиницями вимірювання, навчити переводити одні одиниці вимірювання довжини двійкового коду в інші.
Завдання уроку:
Навчальні:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Розвивальні:
Виховні:
Тип уроку: комбінований.
Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами.
Очікувані результати:
Учень/учениця:
Структура уроку.
І. Організація учнів класу. 1 хв.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. 10 хв.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку 2 хв.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. 2 хв.
V. Вивчення нового матеріалу. 10 хв.
VІ. Правила ТБ. 1 хв.
VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу. 11 хв.
ІХ. Вправи для очей 2 хв.
Х. Підведення підсумків уроку. 2 хв.
ХІ. Рефлексія. 2 хв.
ХІІ. Домашнє завдання 2 хв.
Хід уроку
І. Організація учнів класу (1 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку, роздає логотипи до уроку.
Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання (10 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Пропонує учням прочитати повідомлення, записане в зошиті за домашньої вправою 2.
Діяльність учнів. За записами в зошиті вголос читають розкодоване повідомлення. Демонструють роботу в зошиті.
Сьогодні з ранку . Синоптики обіцяють. Збираючись у, не забудьте взяти з собою.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.
Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.
ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Повідомте, будь-ласка, який об’єм жорсткого диску у вас вдома. Що означає, що об’єм вінчестера складає 1 Тб. Що таке Тб, Гб, Кб? А що таке мега, кіло?
Сьогодні ми з’ясуємо, які одиниці вимірювання інформації існують і як же кодуються дані в комп’ютері. Що ви знаєте про азбуку Морзе? Що азбука має для кодування всього 2 сигнали - які? Як же відокремлюють на телеграфі при передачі повідомлень один знак від іншого?
Діяльність учнів. Відповідають на запитання вчителя.
V. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. У формі проблемної бесіди пропонує учням навести приклади повідомлень, які можуть бути закодовані лише двома символами. Ставить запитання щодо кількості символів у таблиці кодів Windows-1251. Наводить означення біту та байту. Дає означення довжини двійкового коду повідомлення, пропонує визначити довжину двійкового коду повідомлення «Інформатика – цікавий предмет!». Пропонує учням пригадати значення префіксів «кіло», «мега», «гіга», «тера». За підручником (с. 18) пояснює трактовку цих префіксів в інформатиці для пояснення одиниць вимірювання довжини двійкового коду повідомлення.
Діяльність учнів. Відповідають на питання вчителя, записують означення в зошит, визначають довжину двійкового коду наведеного повідомлення.
VІ. Правила ТБ. (1 хв.)
Мета етапу:
Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.
Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.
VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)
Мета:
Вправа 1. Первинне відпрацювання ЗУНів – робота з підручником
Діяльність учителя. Пропонує учням виконати відповісти на запитання 9 (с. 20 підручника)
Діяльність учнів. Відповідають на запитання підручника.
Вправа 2. Впр 3 а), 5 с.21.
Діяльність учителя. Повідомляє завдання учням для індивідуального виконання.
Діяльність учнів. Виконують вправу 3 а),5 перевіряють свою роботу за ключем в блозі – презентація «Виконайте вправи» - http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/3.html
Вправа 3. Індивідуальна робота учнів.
Завдання 1. – робота з формою в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/3.html
Завдання – практична робота (с. 21-22 підручника)
ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Читає текст для вправ.
Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.
ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Пропонує висловити думку про необхідність у житті отриманих на уроці знань.
Діяльність учнів. Висловлюють думки.
Х. Домашнє завдання (2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Формулює завдання:
(розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/3.html)
Або за підручником – п.1.3, вправи 4, 6 (с. 21)
Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.
ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)
Мета:
Діяльність учителя. Формулює завдання:
Символи «Чемодан, корзина, м’ясорубка»
Чемодан – я готовий щось взяти для себе і використовувати в своїй діяльності
М’ясорубка – мені потрібно це додумати, переосмислити, доопрацювати
Смітник – я поки що неготовий до застосування цього в майбутньому житті
Пропонує учням прикріпити логотип уроку до відповідної позначки на дошці за допомогою магнітів.
Діяльність учнів. Прикріплюють логотип до дошки відповідно обраного символу.