Урок 3. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.

Про матеріал
Урок 3. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Розробка третього уроку з інформатики. Тема "Кодування даних". Для учнів 8 класу за чинною програмою з інформатики (2018 р.).
Перегляд файлу

урок № 3

Тема: Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.

Мета уроку: ознайомити учнів з принципами двійкового кодування, поняттям довжини двійкового коду повідомлення, алгоритмом визначення довжини двійкового коду повідомлення, її одиницями вимірювання, навчити переводити одні одиниці вимірювання довжини двійкового коду в інші.

Завдання уроку:

Навчальні:

Учні повинні знати:

  • поняття довжини двійкового коду повідомлення;
  • одиниці вимірювання довжини двійкового коду повідомлення

Учні повинні вміти:

  • знаходити довжину двійкового коду повідомлення;
  • переводити одні одиниці вимірювання довжини в ішні.

Розвивальні:

  • розвиток уважності, пам’яті, логічного та самостійного мислення;
  • розвиток пізнавальної діяльності та самостійності учнів;
  • розвиток уміння робити висновки та узагальнювати.

Виховні:

  • формування інтересу до вивчення інформаційних технологій;

Тип уроку: комбінований.

Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами.

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • описує поняття довжини двійкового коду повідомлення;
  • порівнює довжини двійкових кодів повідомлення, представлених різними одиницями вимірювання;
  • переводить одні одиниці вимірювання в інші;
  • висловлює власну думку про необхідність наявного вміння переводити одиниці вимірювання довжини двійкового коду повідомлення з однієї в іншу.

Структура уроку.

І. Організація учнів класу.      1 хв.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.     10 хв.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку    2 хв.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.    2 хв.

V. Вивчення нового матеріалу.      10 хв.

VІ. Правила ТБ.        1 хв.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу.   11 хв.

ІХ. Вправи для очей       2 хв.

Х. Підведення підсумків уроку.     2 хв.

ХІ. Рефлексія.        2 хв.

ХІІ. Домашнє завдання      2 хв.

Хід уроку

І. Організація учнів класу (1 хв.)

Мета:

  •   створити сприятливий психологічний клімат на уроці.

Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку, роздає логотипи до уроку.

C:\Users\Лучезарная\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\Q4HAYL6K\Bit-byte-word[1].jpg

Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (10 хв.)

Мета:

  • Виявити рівень розуміння учнями матеріалу попереднього уроку, готовність для сприйняття нової теми;

Діяльність учителя. Пропонує учням прочитати повідомлення, записане в зошиті за домашньої вправою 2.

Діяльність учнів. За записами в зошиті вголос читають розкодоване повідомлення. Демонструють роботу в зошиті.

Сьогодні з ранку . Синоптики обіцяють. Збираючись у, не забудьте взяти з собою.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)

Мета:

  •   забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.

Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.

Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.

ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Мета:

  •   сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до теми, що обговорюється.

Діяльність учителя. Повідомте, будь-ласка, який об’єм жорсткого диску у вас вдома. Що означає, що об’єм вінчестера складає 1 Тб. Що таке Тб, Гб, Кб? А що таке мега, кіло?

Сьогодні ми з’ясуємо, які одиниці вимірювання інформації існують і як же кодуються дані в комп’ютері. Що ви знаєте про азбуку Морзе? Що азбука має для кодування всього 2 сигнали - які? Як же відокремлюють на телеграфі при передачі повідомлень один знак від іншого?

Діяльність учнів. Відповідають на запитання вчителя.

V. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)

Мета:

  •   надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час;
  •   проаналізувати інформацію та визначити її розуміння учнями;
  •   пояснити зміст опрацьованого, порівняти реальні результати з очікуваними.

Діяльність учителя. У формі проблемної бесіди пропонує учням навести приклади повідомлень, які можуть бути закодовані лише двома символами. Ставить запитання щодо кількості символів у таблиці кодів Windows-1251. Наводить означення біту та байту. Дає означення довжини двійкового коду повідомлення, пропонує визначити довжину двійкового коду повідомлення «Інформатика – цікавий предмет!». Пропонує учням пригадати значення префіксів «кіло», «мега», «гіга», «тера». За підручником (с. 18) пояснює трактовку цих префіксів в інформатиці для пояснення одиниць вимірювання довжини двійкового коду повідомлення.

Діяльність учнів. Відповідають на питання вчителя, записують означення в зошит, визначають довжину двійкового коду наведеного повідомлення.

VІ. Правила ТБ. (1 хв.)

Мета етапу:

  •   забезпечити знання й виконання правил ТБ при роботі на комп'ютері.

Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.

Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)

Мета:

  •   забезпечити засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.

Вправа 1. Первинне відпрацювання ЗУНів – робота з підручником

Діяльність учителя. Пропонує учням виконати відповісти на запитання 9 (с. 20 підручника)

 Діяльність учнів. Відповідають на запитання підручника.

Вправа 2. Впр 3 а), 5 с.21.

Діяльність учителя. Повідомляє завдання учням для індивідуального виконання.

Діяльність учнів. Виконують вправу 3 а),5 перевіряють свою роботу за ключем в блозі – презентація «Виконайте вправи» - http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/3.html

Вправа 3. Індивідуальна робота учнів.

Завдання 1. – робота з формою в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/3.html

Завдання – практична робота (с. 21-22 підручника)

ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)

Мета:

  •   профілактика стомлюваності очей і перенапруги в процесі уроку.

Діяльність учителя. Читає текст для вправ.

Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.

ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)

Мета:

  •   закріпити та скорегувати засвоєне;
  •   встановити зв’язки між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому.             

Діяльність учителя. Пропонує висловити думку про необхідність у житті отриманих на уроці знань.

Діяльність учнів. Висловлюють думки.

Х. Домашнє завдання (2 хв.)

Мета:

  •   розвивати самостійність та творче мислення;
  •   удосконалювати методи самостійної роботи.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

(розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/3.html)

Або за підручником – п.1.3, вправи 4, 6 (с. 21)

Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.

ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)

Мета:

  •   вираження почуттів, що виникли в учнів на уроці, стосовно успіху;
  •   усвідомлення отриманих результатів.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

Символи «Чемодан, корзина, м’ясорубка»

Чемодан – я готовий щось взяти для себе і використовувати в своїй діяльності

М’ясорубка – мені потрібно це додумати, переосмислити, доопрацювати

Смітник – я поки що неготовий до застосування цього в майбутньому житті

Пропонує учням прикріпити логотип уроку до відповідної позначки на дошці за допомогою магнітів.

Діяльність учнів. Прикріплюють логотип до дошки відповідно обраного символу.

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
26 січня 2019
Переглядів
5077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку