урок 4. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера. Архітектура комп’ютера. Конфігурація

Про матеріал
рок 4. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера. Архітектура комп’ютера. Конфігурація. Розробка четвертого уроку з інформатики. Тема "Кодування даних". Для учнів 8 класу за чинною програмою з інформатики (2018 р.).
Перегляд файлу

урок № 4

Тема: Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера. Архітектура комп’ютера. Конфігурація.

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям архітектури комп’ютера, типовим складом пристроїв персонального комп’ютера, основними характеристиками запам’ятовуючих пристроїв, функціональним призначенням, основними складовими частинами та характеристиками процесорів, призначення принтерів та моніторів, їх основних характеристик, призначення та основні характеристики пристроїв мультимедіа;

Завдання уроку:

Навчальні:

Учні повинні знати:

  • пристрої введення, виведення, опрацювання та зберігання даних;

Учні повинні вміти:

  • класифікувати. процесори, пристрої введення та виведення даних, запам’ятовуючих пристроїв, сучасних комп’ютерів, добирати значення характеристик складових персонального комп’ютера залежно від його призначення;

Розвивальні:

  • розвиток уважності, пам’яті, логічного та самостійного мислення;
  • розвиток пізнавальної діяльності та самостійності учнів;
  • розвиток уміння робити висновки та узагальнювати.

Виховні:

  • формування інтересу до вивчення інформаційних технологій;

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами, наочностями, технологічні картки.

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • наводить приклади пристрої введення та виведення даних, запам’ятовуючих пристроїв;
  • порівнює характеристики основних пристроїв комп’ютерів, ;
  • підбирати архітектуру комп’ютера під потребу;
  • обґрунтовує власну думку про правильність підібраної конфігурації.

Структура уроку.

І. Організація учнів класу.      3 хв.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку    2 хв.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.    2 хв.

V. Вивчення нового матеріалу.      10 хв.

VІ. Правила ТБ.        1 хв.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу.   11 хв.

ІХ. Вправи для очей       2 хв.

Х. Підведення підсумків уроку.     2 хв.

ХІ. Рефлексія.        2 хв.

ХІІ. Домашнє завдання      2 хв.

Хід уроку

І. Організація учнів класу (1 хв.)

Мета:

  •   створити сприятливий психологічний клімат на уроці.

Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку. Організує групування учнів по три для використання методу «Ротаційні трійки»

Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку, групуються по три учні, розсаджуються на відповідним чином розмішені меблі в класі (по колу) .

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)

Мета:

  •   забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.

Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.

Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.

ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Мета:

  •   сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до теми, що обговорюється.

Діяльність учителя. Пропонує учням відповісти на запитання. «Уявіть, що батьки вирішили купити вам новий комп’ютер і ви прийшли до магазину. Яке питання має задати менеджер з продажу? Чому саме такі питання він задає?»

Діяльність учнів. Відповідають на запитання, висувають припущення, обґрунтовують свою думку.

V. Актуалізація опорних знань

Діяльність вчителя. Пропонує пригадати основні пристрої комп’ютера, назвати пристрої введення та виведення даних. Пристрій обробки даних та запам’ятовуючі пристрої.

VІ. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)

Мета:

  •   надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час;
  •   проаналізувати інформацію та визначити її розуміння учнями;
  •   пояснити зміст опрацьованого, порівняти реальні результати з очікуваними.

Діяльність учителя. Роздає учням технологічні картки із запитаннями, пояснює принцип роботи в ротаційних трійках, правила і час відведений на кожне запитання

Діяльність учнів. Знаходять відповідь у тексті підручника, презентації учителя в блозі до уроку https://yulia-inf-8.blogspot.com/p/4.html, заповнюють таблиці технологічних карток, завантажених за посиланням з блогу https://docs.google.com/document/d/19zWqAC79jQK0k2wEcShuYBIgdv9cD6BVUCSp05eKZbQ/edit?usp=sharing.

VІ. Правила ТБ. (1 хв.)

Мета етапу:

  •   забезпечити знання й виконання правил ТБ при роботі на комп'ютері.

Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.

Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)

Мета:

  •   забезпечити засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.

Діяльність учителя. Повідомляє завдання учням для індивідуального виконання, вказує посилання на сторінці блогу для виконання вправ 1-3, коректує роботу учнів за комп’ютером

Вправа 1. Завдання 2. Робота з блогом https://yulia-inf-8.blogspot.com/p/4.html

Вправа 2. Завдання 3. Робота з блогом https://yulia-inf-8.blogspot.com/p/4.html

Вправа 3. Завдання 4. - впр. 7, с.38

 Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, відкривають блог, індивідуально виконують завдання, самостійно оцінюють свою роботу за допомогою інтерактивних вправ.

ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)

Мета:

  •   профілактика стомлюваності очей і перенапруги в процесі уроку.

Діяльність учителя. Читає текст для вправ.

Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.

ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)

Мета:

  •   закріпити та скорегувати засвоєне;
  •   встановити зв’язки між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому.             

Діяльність учителя. Пропонує висловити думки щодо важливості вивченої  теми в інформаційному суспільстві, в суспільстві, де техніка розвивається семимильними кроками.

Діяльність учнів. Висловлюють свої думки, висувають припущення.

Х. Домашнє завдання (2 хв.)

Мета:

  •   розвивати самостійність та творче мислення;
  •   удосконалювати методи самостійної роботи.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

Домашнє завдання - п.2.1-2.2 - опрацювати, виконати вправи 2, с.30, вправа 4, с.37

Додаткове завдання* - написати твір-роздум на тему «Чи зникне флеш-накопичувач?»

(розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/4.html)

 Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.

ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)

Мета:

  •   вираження почуттів, що виникли в учнів на уроці, стосовно успіху;
  •   усвідомлення отриманих результатів.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

Закодувати свій настрій за допомогою смайлу та занести його в зошит.

Діяльність учнів. Заносять відповідний смайл в зошит.

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку