урок 5. Історія засобів реалізації інформаційних процесів. Види сучасних комп’ютерів

Про матеріал
Урок 5. Історія засобів реалізації інформаційних процесів. Види сучасних комп’ютерів. Тема "Кодування даних". Для учнів 8 класу за чинною програмою з інформатики (2018 р.).
Перегляд файлу

урок № 5

Тема: Історія засобів реалізації інформаційних процесів. Види сучасних комп’ютерів

Мета уроку: ознайомити учнів з етапами розвитку інформаційних процесів, історією розвитку обчислювальної техніки та відомими вченими, які відіграли значну роль в розвитку обчислювальної техніки, перевірити уміння підбирати конфігурацію комп’ютера за потребою

Завдання уроку:

Навчальні:

Учні повинні знати:

  • етапи розвитку інформаційних процесів та засоби опрацювання до кожного етапу, елементарну базу ЕОМ до кожного покоління;

Учні повинні вміти:

  • складати хронологічну таблицю розвитку інформаційних процесів та поколінь комп’ютерів за їх елементною базою, підбирати конфігурацію під потребу;’

Розвивальні:

  • розвиток уважності, пам’яті, логічного та самостійного мислення;
  • розвиток пізнавальної діяльності та самостійності учнів;
  • розвиток уміння робити висновки та узагальнювати.

Виховні:

  • формування інтересу до вивчення інформаційних технологій;

Тип уроку: комбінований.

Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, мультимедійні проектор та дошка, навчальний майданчик з інтегрованими вправами, наочностями.

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • наводить приклади засобів реалізації інформаційних процесів, описує складові універсальної машини Беббіджа;
  • знає першого програміста у світі;
  • підбирати архітектуру комп’ютера під потребу;
  • обґрунтовує вплив обраної конфігурації для певних сфер застосування.

Структура уроку.

І. Організація учнів класу.       3 хв.

ІІ. Перевірка домашнього завдання      7 хв.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку     2 хв.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.     2 хв.

V. Вивчення нового матеріалу.       10 хв.

VІ. Правила ТБ.                                                                                                                                                       1 хв.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу.    11 хв.

ІХ. Вправи для очей                                                                                                                                                      2 хв.

Х. Підведення підсумків уроку.      2 хв.

ХІ. Рефлексія.                                                                                                                                          2 хв.

ХІІ. Домашнє завдання                                                                                                                                                     2 хв.

Хід уроку

І. Організація учнів класу (1 хв.)

Мета:

  •   створити сприятливий психологічний клімат на уроці.

Діяльність учителя. Вітає учнів. Перевіряє готовність до уроку.

Діяльність учнів. Вітають учителя. Демонструють готовність до уроку, групуються по три учні, розсаджуються на відповідним чином розмішені меблі в класі (по колу) .

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку (2 хв.)

Мета:

  •   забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.

Діяльність учителя. Повідомляє тему та завдання уроку.

Діяльність учнів. За допомогою вчителя формулюють тему та завдання уроку, записують тему уроку в зошит.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Мета:

  • Виявити рівень розуміння учнями матеріалу попереднього уроку, готовність для сприйняття нової теми;

Діяльність учителя. Пропонує учням звернутися до блогу та відповісти на запитання у формі.

http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/5.html

Діяльність учнів – підсаджуються за комп’ютери та протягом 7 хвилин виконують завдання.

ІV. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Мета:

  •   сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до теми, що обговорюється.

Діяльність учителя.Пропонує учням назвати прізвища українських учених, які внесли великий внесок у розвиток обчислювальної техніки.

Діяльність учнів. Виконують спроби здогадатись.

V. Актуалізація опорних знань

Діяльність вчителя. Пропонує назвати відомі види комп’ютерів та різницю між їх використанням.

Діяльність учнів. Відповідають на запитання учителя.

VІ. Вивчення нового матеріалу (14 хв.)

Мета:

  •   надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час;
  •   проаналізувати інформацію та визначити її розуміння учнями;
  •   пояснити зміст опрацьованого, порівняти реальні результати з очікуваними.

Діяльність учителя. Пояснює новий матеріал, використовуючи глог, розміщений в блозі до урок 5.

Діяльність учнів. Складають хронологічну таблицю етапів розвитку інформаційних технологій та розвитку обчислювальної техніки

VІ. Правила ТБ. (1 хв.)

Мета етапу:

  •   забезпечити знання й виконання правил ТБ при роботі на комп'ютері.

Діяльність учителя. Пропонує учням пригадати правила ТБ і назвати їх.

Діяльність учнів. Учні фронтально виконують завдання.

VIІ. Практичне закріплення нового матеріалу (10 хв.)

Мета:

  •   забезпечити засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.

Діяльність учителя. Повідомляє завдання учням для індивідуального виконання, вказує посилання на сторінці блогу для виконання вправ 1-3, коректує роботу учнів за комп’ютером

 

Вправа 1. Робота з блогом https://yulia-inf-8.blogspot.com/p/5.html

Вправа 2. Робота з блогом https://yulia-inf-8.blogspot.com/p/5.html

Вправа 3. – практична робота, с.50 підручника

 Діяльність учнів. Підсаджуються до комп’ютерів, відкривають блог, індивідуально виконують завдання.

ІX. Гімнастика для очей (2 хв.)

Мета:

  •   профілактика стомлюваності очей і перенапруги в процесі уроку.

Діяльність учителя. Читає текст для вправ.

Діяльність учнів. Виконують вправи для очей.

ІХ. Підведення підсумків уроку (6 хв.)

Мета:

  •   закріпити та скорегувати засвоєне;
  •   встановити зв’язки між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому.             

Діяльність учителя. Пропонує продовжити  речення…

«Сьогодні на уроці я…»

«Мене найбільше вразило…»

«Мій настрій…»

Мені здається, що я тепер можу…

Діяльність учнів. Продовжують речення, підводять підсумки.

Х. Домашнє завдання (2 хв.)

Мета:

  •   розвивати самостійність та творче мислення;
  •   удосконалювати методи самостійної роботи.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

Домашнє завдання - п.2.3 - опрацювати, виконати вправи 2, с.49

 (розміщене в блозі http://yulia-inf-8.blogspot.com/p/5.html)

 Діяльність учнів. Знайомляться із завданнями.

ХІ. Рефлексія ( 2 хв.)

Мета:

  •   вираження почуттів, що виникли в учнів на уроці, стосовно успіху;
  •   усвідомлення отриманих результатів.

Діяльність учителя. Формулює завдання:

 

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
26 січня 2019
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку