Додаток до листа МОН від 30.08.2024 1.1/15776-24
7.1. Питання громадянської освіти, які можна інтегрувати в курс історії України / інтегрований курс історії
«Громадянська освіта. 6 клас»
Розділ І. Економічна та культурна сфера
(автори: О. Бурлака, О. Желіба)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
1 |
|
Вступ. Людина та середовище її існування. Природне та суспільне середовище існування людини. Потреби людини як рушійна сила її діяльності. Групи потреб людини. |
|
|
|
Тема 1. Людина і світ матеріальних речей
|
|
2 3 |
|
Суспільне виробництво і задоволення потреб людей. Матеріальне і нематеріальне виробництво. Людина і природа у процесі виробництва. |
|
4
|
|
Історичний розвиток форм господарювання. Привласнювальне і відтворювальне господарювання. Натуральне і товарне господарство. |
|
5 6 |
|
Історичні етапи розвитку економічних систем. Поняття «економічна система». Доіндустріальне (аграрне), індустріальне, постіндустріальне суспільство та їх матеріальна культура. |
|
7 8 |
|
Сучасні економічні системи. Ринкова, адміністративна(планова, командна), змішана економіки.
|
|
9 10 |
|
Торгівля, гроші і банки у світі матеріальних речей. Торгівля і торгівельні шляхи. Етапи розвитку грошей протягом історії. Фінансова грамотність у житті сучасної людини.
|
|
11 12 |
|
Ресурси і технології суспільного виробництва протягом історії. Матеріали і технології. Проблема вичерпності ресурсів. Знаряддя праці. Робоча сила. Роль науково-технічних винаходів. Екологічні аспекти господарської діяльності людини. |
|
13 14 |
|
Рівень життя людей та глобальні цілі сталого розвитку. Проблема соціальноекономічної нерівності. Економічні та соціальні права людини. Обов’язки громадян у сфері економіки та екології. Глобальні цілі сталого розвитку (відповідно до визначених ООН у 2015р)
|
|
15 |
|
Узагальнення
|
|
16 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Тема 2. Людина і світ уявлень та ідей
|
|
17 18 |
|
Світогляд як форма самосвідомості людини. Складові світогляду. Розвиток уявлень про світ протягом історії людства. Багатоманіття світоглядів: міфологічний, релігійний, науковий; мистецький і філософський світогляди; побутовий світогляд.
|
|
19 20 |
|
Духовні потреби людини. Цінності. Цінності як основа цивілізації, еволюція системи цінностей цивілізацій. Духовні цінності. Соціальні цінності. Моральні цінності як життєві орієнтири.
|
|
21 22
|
|
Релігія, віра, церква в житті суспільства і людини. Види віровчень. Роль релігії, віри в історії та сьогоденні
|
|
23 24
|
|
Право на свободу віросповідання. Сутність свободи віросповідання. Дискримінація за релігійною ознакою в історії людства. Віротерпимість. Атеїзм. Релігійна різноманітність сучасної України. Поліконфесійність
|
|
25 26
|
|
Матеріальна й духовна культура людства. Співвідношення науки, мистецтва, філософії та релігії в духовній культурі людства.
|
|
27 28 29 |
|
Національна культура. Культурна багатоманітність світу. Соціокультурні практики різних спільнот. Культурно-національні особливостей людей, які живуть в Україні.
|
|
30 31 |
|
Самоідентифікація людини. Сенс життя. Ідеал в житті людини. Самопізнання. Самореалізація. Самооцінка. Планування майбутнього. Саморозвиток
|
|
32 |
|
Узагальнення
|
|
33 |
|
Тематичний контроль
|
|
34 35 |
|
Узагальнення до курсу
|
|