Урок № 26 "Квартет. Урок узагальнення знань" в режимі дистанційного навчання

Про матеріал
Музичне мистецтво для 6 класу за підручником Л.Кондратова, Урок № 26 "Квартет. Урок узагальнення знань" в режимі дистанційного навчання: теоретичний матеріал, тетси, кросворд, криптограма, посилання на відео та пісні. Користуюся веб-сервісом Google Classroom.
Перегляд файлу

УРОК 26

 

Тема УРОКУ. Квартет. Урок узагальнення знань.

Пригадаймо, як залежить назва виконавців будь-якого музичного твору відповідно до кількості музикантів-виконавців.

Ви вже знаєте, шо ансамбль із двох виконавців (вокалістів або інструменталістів». — це дует, троє виконавців утворюють тріо, а четверо — квартет. Камерний ансамбль із п’яти виконавців традиційно називають квінтетом, із шести — секстетом, із семи — септетом, з восьми — октетом Такі самі назви мають і музичні твори, написані для відповідної кількості виконавців.

Оскільки щойно ми слухали квартет, розглянемо його як музичний твір для чотирьох інструментів детальніше.

Серед жанрів камерних ансамблів переважає струнний квартет, що у другій половині XVIII ст. замінив пануючу тоді тріо-сонату. Видатні твори цього жанру написали віденські класики — Й. Гайдн, В.А. Моцарт, Л. ван Бетховен. Їхні квартети створені у формі сонатного циклу яка згодом стала традиційною. У романтичну епоху слід особливо відзначити квартети Ф. Шуберта.

У кінці XIX — на початку XX ст. у струнних квартетах використовують лейтмотивний принцип (одна тема є головною у творі), важливого значення надають барвистості, образності, колористичній гармонії (П. Чайковський, С. Танеев, Е. Ґріг, К. Дебюссі). Глибокий психологізм, напружена експресія, вияв нових можливостей інструментів та їхніх поєднань властиві квартетам Д. Шостаковича та Б. Бартока.

Жанр фортепіанного квартету був найпопулярнішим у класичну епоху (В.А. Моцарт), пізніше композитори зверталися до цього жанру рідко.

В українській музиці найвідоміші твори цього жанру належать Б. Лятошинському (п’ять квартетів), В. Сильвестрову («квартет-пікколо»), Ю. Іщенку.

 

Український композитор, диригент і педагог, один із основоположників модерного напрямку в українській музиці. Неодноразовий член журі міжнародних конкурсів та активний учасник керівних органів Спілки композиторів України і Київської консерваторії. Автор опер, творів для хору з оркестром, творів для симфонічного оркестру п’єс для духового оркестру, фортепіано з оркестром тощо.

 

Музичний словничок

Квартет — музичний твір для чотирьох інструментів або вокальних голосів, зазвичай написаний у сонатній формі.

 

 

 

Слухання музики за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=4vBe6YOTI-E

Б. Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта і віолончелі, тв. 4, 4. Allegro molto.

Аналіз музичного твору.

  •       Розкажіть про особливості звучання квартету. Опишіть характер музики.
  •       У виконанні яких музичних інструментів прозвучав твір?
  •       Назвіть тип квартету як ансамблю виконавців.
  •       Які засоби виразності твору вам вдалося розпізнати?
  •       Розкажіть про свої враження від твору.

Тестові питання до теми «Жанри камерно-інструментальної музики» ( 6 балів)

1. Вид музичного мистецтва, створений для виконання на інструментах сольно або невеликим складом виконавців:

А. камерно-інструментальна

Б. вокально-інструментальна

В. симфонічна

2. Поширена назва музичних композицій, переважно інструментальних, зміст яких пов’язаний з художніми образами ночі:

А. ноктюрн

Б. романс

В. рапсодія

3. Музичний твір циклічної форми (зазвичай із трьох або чотирьох частин) для одного або кількох інструментів має назву:

А. соната

Б. етюд

В. скерцо

4. Твір - вправа для розвитку виконавської (переважно інструментальної) техніки:

А. скерцо

Б. етюд

В. рондо

5. Частина симфонії, сонати, квартету чи самостійна музична п’єса в стрімкому темпі грайливого характеру:

А. скерцо

Б. рондо

В. етюд

6. Невеликий вступ імпровізаційного характеру перед основним викладом музичного твору,невелика інструментальна п’єса:

А. скерцо

Б. прелюдія

В. етюд

Розгадайте загадку-плутанку прізвищ композиторів (2 бали)

1

Х

Б

А

2

Р

Г

Г

І

3

О

Ш

Е

П

Н

4

А

Ц

М

О

Т

Р

 

 

5

Й

А

Г

Д

Н

 

 

6

Б

Е

О

Т

Х

Н

В

Е

 

 

 

Знайдіть пару «Композитор – його твір» ( 2 бали)

1

Шопен

1

Місячна соната

2

Паганіні

2

Квартет №2

3

Бах

3

Каприс №24

4

Бетховен

4

Рондо в турецькому стилі

5

Лятошинський

5

Прелюдія до мінор

6

Моцарт

6

Ноктюрн

 

Відгадайте зашифровані в криптограмі назви пісень, використовуючи ключ ( 2 бали)

  1. ключ

0

7

4

2

5

1

9

3

6

 

ч

в

т

н

р

е

о

а

у

 

0

1

5

7

9

2

3

5

6

4

3

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

 

  1. ключ

4

6

7

0

9

3

2

1

5

в

и

н

б

р

о

ц

ч

і

 

1

3

9

7

3

0

9

6

4

2

5

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

 

Домашнє завдання: Опрацювати тему уроку. В домашній роботі виконати тестові запитання (можна не переписувати питання та відповідь, наприклад 1.А), розгадати загадку-плутанку прізвищ композиторів, відтворити пари «Композитор-твір» (можна тільки цифри, наприклад 1 – 6), використовуючи ключ криптограми розшифрувати назви пісень, які ми вчили.

 

 

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
3463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку