Урок 26Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла

Про матеріал
Учні сформують знання про явище заломлення світла на межі поділу двох середовищ, про закони заломлення світла,розвинуть логічне, самостійне, творче мислення, дослідницькі навички, здатність до самостійного творчого пошуку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 26 Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла

Номер слайду 2

Як розповсюджується світло в однорідному середовищі? що називають світловим променем? Який кут називають кутом падіння? Який кут називають кутом відбивання? Сформулюйте закони відбивання світла. Актуалізація опорних знань.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Я налив у чашку чаю, Ложку з цукром опустив – І зненацька помічаю: Хтось її переломив. Хто цей злодій? Де сховався? Ложку з жалем вийняв я І безмежно здивувався: Ціла ложечка моя. Та лише у чай проникне – Знов ламається вона. Що це? Може, чарівник я? Може, ложка чарівна? Чарівна ложка

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Заломлення світла

Номер слайду 8

Заломлення світла

Номер слайду 9

Заломлення світла

Номер слайду 10

Заломлення світла

Номер слайду 11

Заломлення світла Кут γ, утворений заломленим променем і перпендикуляром до межі поділу двох середовищ, проведеним із точки падіння променя, називають кутом заломлення. Зі збільшенням кута падіння, кут заломлення збільшується, із зменшенням – теж зменшується. В разі зменшення кута падіння (α1<α2) кут заломлення теж зменшується (γ1<γ2), при цьому

Номер слайду 12

Закони заломлення світла 1. Промінь падаючий, промінь заломлений і перпендикуляр до межі поділу середовищ, встановлений із точки падіння променя, лежать в одній площині. 2. Відношення синуса кута падіння до синуса кута заломлення для двох даних середовищ є незмінною величиною: n – показник заломлення середовища 2 (середовище, в якому світло поширюється після заломлення) відносно середовища 1 (середовище, із якого падає світло).

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Причина заломлення світла Швидкість поширення світла у вакуумі с = 300000 км/с. У будь-якому іншому середовищі швидкість світла є меншою, ніж у вакуумі. Зміна швидкості поширення світла в разі переходу з одного прозорого середовища в інше є причиною заломлення світла. Оптична густина середовища: Чим менша швидкість світла в середовищі, тим більшою є його оптична густина.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Фізичний зміст показника заломлення Показник заломлення n показує, у скільки разів швидкість поширення світла в першому середовищі (v1) більша (або менша), ніж швидкість поширення світла в другому середовищі (v2): Із закону заломлення світла:

Номер слайду 18

Абсолютний показник заломлення де с = 3·108 м/с

Номер слайду 19

Абсолютний показник заломлення Абсолютний показник заломлення світла завжди більший за одиницю.

Номер слайду 20

Абсолютний показник заломлення

Номер слайду 21

Явище повного внутрішнього відбивання світла Якщо світло падає зі скла (оптично більш густе середовище) в повітря (оптично менш густе середовище), в разі збільшення кута падіння заломлений промінь наближаються до межі поділу, а його яскравість зменшується. В певний момент збільшення кута падіння заломлений пучок зникне, а падаючий пучок цілком повернеться в перше середовище – світло повністю відіб'ється.

Номер слайду 22

Явище повного внутрішнього відбивання світла Явище, за якого заломлення світла відсутнє, тобто світло повністю відбивається від середовища з меншою оптичною густиною, називають повним внутрішнім відбиванням світла. Спостерігачеві, який перебуває під водою, поверхня води здається блискучою, мов дзеркало.

Номер слайду 23

Використання явища повного внутрішнього відбивання світла Ювелірна справа (огранка коштовних каменів) Оптична техніка (зміна поширення світла за допомогою призми повного відбивання) Волоконна оптика (медицина, техніка, освітлення, декоративні освітлювальні прилади, кабелі для передачі інформації тощо).

Номер слайду 24

Волоконна оптика Світловод – скляна нитка-трубка, в якій світло багаторазово відбивається від її стінок і виходить з іншого її кінця незалежно від того, якою буде трубка – вигнутою чи прямою).

Номер слайду 25

Волоконна оптика

Номер слайду 26

Волоконна оптика Мал. Призми є складовими елементами більш складних оптичних систем, зокрема: а)біноклів, б) перископів.

Номер слайду 27

Ми бачимо Сонце й зорі трохи вище від їхнього реального положення

Номер слайду 28

Існують організми (наприклад, перистоусий комар), яких у воді не видно через їх прозорість. Але очі в цих істотах добре помітні у вигляді чорних крапок. Чому цих істот не видно у воді? Чому очі у них непрозорі? Чи залишаться вони невидимими в повітрі?

Номер слайду 29

Показник заломлення тіла комахи  близький до показника заломлення  води, а показник заломлення очей відмінний. Через прозорі очі світло проходило б не  формуючи зображення.  У повітрі ці організми видно.

Номер слайду 30

Для чого скло автомобільних фар  роблять не гладким, а рифленим, що складається ніби з маленьких тригранних призм? Набір призмочок, з яких  складається скло, збирає світло лампи і відхиляє його вниз на  дорогу.

Номер слайду 31

Чому виникають міражі? Міраж – оптичне явище в атмосфері, завдяки якому з’являються зображення предметів, які зазвичай не видно.

Номер слайду 32

Стародавні єгиптяни вірили, що міраж - це примара країни, якої більше немає на світі.

Номер слайду 33

Як стверджують вчені, атмосфера являє собою,  як би листковий, повітряний пиріг, який  складається з шарів з різною температурою.  І чим більший перепад температури,  тим сильніше викривляється хід променя світла.

Номер слайду 34

Схема виникнення верхнього міражу «Летючий голландець»

Номер слайду 35

Верхній міраж «Летючий голландець»

Номер слайду 36

Верхній міраж

Номер слайду 37

Коли нижні шари повітря добре нагріті,  спостерігач бачить  нижній міраж  уявне  і перевернуте зображення предметів Схема виникнення нижнього міражу

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Домашнє завдання: 1.Опрацювати § 12 2. Вправа 12 (1,3)

Номер слайду 42

Дякую за увагу!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kachmar artem
    дуже допомогло, цікаво, дякую за роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
5 листопада 2020
Переглядів
2632
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку