Урок 29. САМООЦІНКА ХАРАКТЕРУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИЗНАЧЕННЯ РИС ВЛАСНОГО ХАРАКТЕРУ

Про матеріал
Мета: навчати учнів визначати риси свого характеру; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру.
Перегляд файлу

Урок 29. САМООЦІНКА ХАРАКТЕРУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

ВИЗНАЧЕННЯ РИС ВЛАСНОГО ХАРАКТЕРУ

Мета: навчати учнів визначати риси свого характеру; розвивати вміння порівнювати,

аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Назвіть позитивні та негативні риси характеру людини. Які з них є у вас, а які ви хочете виховати в себе?

— Які риси характеру ви найбільше цінуєте у людях? Чому?

— Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину.

— Неосяжний і різноманітний світ, у якому ми живемо. Він ставить перед людиною безліч загадок. Найбільшу загадку сформулювали ще давні греки, написавши на одному зі своїх храмів: «Пізнай самого себе». І людина пізнає.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви зможете більше дізнатися про себе як особистість.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 121–123)

1) Читання оповідання Іллі Бутмана «Боягуз».

— Хто з хлопчиків уважав себе хоробрим?

— А кого з них ви вважаєте хоробрим?

— Чи правильно оцінювали себе Ромчик і Дмитрик? Доведіть свою думку.

2) Самооцінка.

— Що таке самооцінка?

— Що таке занижена самооцінка?

— Що таке завищена самооцінка?

— Що таке реалістична самооцінка?

Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 123)

1) Практична робота.

— За допомогою таблиці на с. 12 потренуйся оцінювати свій характер. Наприклад, постав собі 0 балів, якщо вважаєш себе дуже неохайною людиною;

5 балів, якщо інколи буваєш охайним, а інколи — неохайним; 9 балів, якщо вважаєш себе найохайнішою дитиною у світі.

2) Робота в групах.

Уявіть магазин, де ви можете обміняти одну рису свого характеру на іншу. По черзі скажіть, що ви хотіли б віддати, а що замість цього придбати в такому магазині.

Запам’ятайте! Виховуйте у собі риси характеру, які зміцнюють здоров’я: працьовитість, чуйність, щирість, чесність.

2. Рольова гра «Чарівний стілець»

Учні називають риси характеру дитини, що сидить на «чарівному стільці». «Чарівний стілець» не має висвітлювати негативні якості.

3. Вправа «Мій портрет у променях сонця»

На аркушах паперу намалюйте сонце. У центрі сонячного кола напишіть своє ім’я. Потім уздовж променів напишіть власні позитивні риси характеру (наприклад, скромність, турботливість, наполегливість, доброзичливість, відповідальність тощо). Визначте риси, які б ви хотіли удосконалювати в собі самому. Поміркуйте, яким шляхом це можна зробити.

4. Вправа «Риси характеру»

Протягом 5 хв напишіть якнайбільше рис характеру, що, на вашу думку, необхідні успішній людині (писати краще у стовпчик). Після закінчення часу кожен учасник по черзі (по колу) називає одну з рис. Після того, як була названа риса, учасники відзначають, чи записана вона в кого-небудь.

Якщо так, позначають цю рису у своїх записах певним значком, аби не повторювати інших. Після перерахування всіх рис у ході спільного обговорення визначають найбільш важливі риси характеру успішної людини.

— Визначте риси, які б ви хотіли вдосконалювати у собі самому. Поміркуйте, яким шляхом це можна зробити.

5. Вправа «Самооцінка»

— Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні, у становленні характеру. Людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру.

Я пропоную вам вправу, яка, можливо, допоможе стати вам кращими. Аркуш розділіть на 2 стовпчики. Лівий: яких рис характеру я хотів би позбутися? Правий: яких хотів би набути? За 1 хв напишіть якомога більше рис (не менше 3). До якостей з лівого стовпчика доберіть антонім, впишіть його в правий стовпчик, а з лівого — викресліть. Оберіть найважливіші із них та уявіть себе таким.

6. Вправа «Кошик для сміття»

Напишіть на аркуші паперу рису характеру, якої б ви хотіли позбутися.

Підійдіть до торбинки для сміття, зіжмакайте папірець і викиньте його в торбинку. Можете назвати вголос рису, яка вам заважає.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Як ви розумієте прислів’я «Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь»?

— Чи можна вдосконалити характер?

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку