Тема уроку: Логічні вирази. Оператор розгалуження
Мета:
Д: ввести поняття логічного виразу і навчити з’ясовувати значення логічного виразу, відрізняти логічні вирази від висловлюваних форм, дати означення і розуміння понять «кон’юнкція», «диз’юнкція», «заперечення», навчити складати таблиці істинності даних логічних операцій, доводити тотожності
Р: розвивати логічне мислення
В: виховувати уважність, послідовність , акуратність
Тип уроку: комбінований
Обладнання: файл-заготовка «Снимок», інтерактивна дошка, комп’ютери
Хід уроку
Давайте пригадаємо, з якими типами алгоритмів ми з вами працювали.
Так, це алгоритми, в яких вказівки виконавцю даються одна за одною і які виконуються один раз. Такі алгоритми мають назву лінійні. Пригадайте, з якими типами даних ми зустрічались? (real, integer, string). Які процедури призначені для перетворення типів даних з рядкового на цілий? З цілого на рядковий? З рядкового на дійсний? Навіщо необхідно виконувати перетворення цих типів.
А тепер уявіть, що виконавцю необхідно виконати дії, якщо деякі дані відповідають певній умові. Якщо ці дані не відповідають такій умові, команди не виконуються або виконуються інші команди. Виконання алгоритму, в якому є така перевірка деякої умови назвати лінійним неможна. Тож, сьогодні ми з вами розглянемо ще один тип алгоритму, на якому тримається вся алгоритмізація (програмування).
Я вам пропоную самостійно дізнатися тему уроку, об’єднавшись в дві групи, ваша задача зібрати паззл, який дозволить дізнатися назву теми уроку. Одна група збирає паззл на інтерактивній дошці, інша – на папері. Посилання на ресурс.
Пояснення нового матеріалу з використання вбудованої в блог презентації «Логічні вирази» до уроку 36
Виконання вправ в блозі