Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров'я.
Мета: розширювати знання учнів про їжу як джерело енергії і росту; ознайомитись з групами вітамінів (А, В, С, Д) їх вміст в продуктах харчування; розвивати увагу, мислення, вміння робити висновки, працювати у групах; сприяти вихованню культури харчування.
Ключові компетентності:
Соціальна компетентність: проектувати власну діяльність, приймати рішення, проявляти самостійність та ініціативу.
Здоров'язберігаюча компетентність: вчити дітей вибирати корисні продукти харчування; виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної їжі.
Життєтворча компетентність: розвивати вміння працювати в групі, зв'язне мовлення.
Інформаційна компетентність: здібність учнів орієнтуватися в інформаційному середовищі, знаходити потрібну інформацію та оперувати нею.
Обладнання: таблиці, предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи, картки для групової роботи, підручник
Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров'я.
Мета: розширювати знання учнів про їжу як джерело енергії і росту; ознайомитись з групами вітамінів (А, В, С, Д) їх вміст в продуктах харчування; розвивати увагу, мислення, вміння робити висновки, працювати у групах; сприяти вихованню культури харчування.
Ключові компетентності:
Соціальна компетентність: проектувати власну діяльність, приймати рішення, проявляти самостійність та ініціативу.
Здоров’язберігаюча компетентність: вчити дітей вибирати корисні продукти харчування; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної їжі.
Життєтворча компетентність: розвивати вміння працювати в групі, зв’язне мовлення.
Інформаційна компетентність: здібність учнів орієнтуватися в інформаційному середовищі, знаходити потрібну інформацію та оперувати нею.
Обладнання: таблиці, предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи, картки для групової роботи, підручник
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Емоційне налаштування учнів.
Посміхніться один одному.
Привітайтесь з нашими гостями.
Гра «Так чи ні».
Клас готовий працювати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вміло в групах працювати? (Так)
Молодці діти! Я дуже рада, бо почула від вас усі позитивні відповіді. Я впевнена, що всі завдання ми успішно виконаємо.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Проведемо «Мозковий штурм», під час якого з’ясуємо від чого залежить здоров’я людини?
Можливі відповіді: від спадковості, стану навколишнього середовища, способу життя людини, медичного обслуговування, правильного повноцінного харчування.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Повідомлення теми уроку Гра «Розсипанка»
Давайте поглянемо на дошку і відновимо деформоване словосполучення.
Здорове харчування (відкрити на дошці)
В другому класі ми з вами вже знайомились з поняттям здорове харчування. Давайте пригадаємо, про що ми говорили розгадайте ребус
ЇЖА (відкрити на дошці)
-А яка буває їжа? (корисна і шкідлива) (відрити на дошці)
- До корисної їжі ми віднесемо? (яблука, каша,….)
- А шкідлива їжа? (чіпси, гамбургери, кока-кола…)
- Пригадайте що дає їжа людям, навіщо людина їсть? (відповіді дітей)
Гра «Розсипанка»
Так правильно подивіться на екран і складіть речення зі слів .
слайд 2
слайд 3
Їжа – наше тепло, енергія, ріст і здоров’я.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя.
- Чи може машина або літак зрушити з місця без палива ? (ні)
-Так само і людина. Щоб зростати, працювати, гратися, необхідна енергія
( сила )
- Звідки вона береться ? (з їжі)
- Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життя, відновлюється лише за рахунок їжі.
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо знайомитись із здоровим харчуванням і поговоримо про Вітаміни і мікроелементи (на дошці кріпимо)слайд 4
слайд 5 слайд 6
слайд 7
Відкриваємо підручник ст. 38 уважно читаємо. Читаємо текст підручника уважно і ви мені скажете що ж таке вітаміни і мікроелементи. (читають учні по черзі)
- Що ж таке вітаміни? (прочитайте)
слайд 8 (вітаміни на дошку)
- Що відносить до мікроелементів? (прочитайте)
слайд 9
слайд 10
І група Відшукає в підручнику в яких продуктах найбільше вітаміну А. І чим він корисний організму?
(Масло, яйце, молоко, морква, петрушка, персик, абрикос. Сприяє росту.)
ІІ група Відшукає в підручнику в яких продуктах найбільше вітаміну В. І чим він корисний організму?
(Горох, капуста, житній хліб, каші, м'ясо, печінка. Сприяє засвоєнню поживних речовин)
ІІІ група Відшукає в підручнику в яких продуктах найбільше вітаміну С. І чим він корисний організму?
(Лимон, гранат, цибуля, перець, аґрус, смородина, цибуля, помідор, апельсин, шипшина. Сприяє захисту від застуди, загоюванню)
ІV група Знайдіть, що відноситься до мікроелементів. В яких продуктах?
(кальцій, фосфор, залізо, натрій, калій та інші)
V група Відшукає в інтернеті в яких підручниках міститься вітамін D
(Різновиди печінки, м’яса, вершкове масло, жовток, твердий сир та риба, риб’ячий жир. В невеликій кількості він міститься у селері, авокадо та грибах.
Попереджає розвиток рахіту у дітей. Регулює обмін фосфору та кальцію)
1 представник з групи представляє результат роботи ( біля дошки. Їх відповіді чіпляємо біля потрібного вітаміну).
Попрацювали гарно, давайте відпочинемо.
Відпочили , тож працюємо далі. Давайте переглянемо відео «Корисні та смачні» і скажемо яку ж їжу треба вживати?
|
|
Ви були дуже уважні, молодці. Тепер попрацюємо в парах.
У запропонованих картках з різними літерами необхідно відшукати слова – назви корисних харчових продуктів
й |
к |
а |
ш |
а |
р |
т |
з |
х |
є |
р |
и |
б |
а |
м |
о |
л |
о |
к |
о |
т |
я |
ф |
ч |
і |
п |
с |
и |
о |
в |
о |
ч |
і |
ж |
щ |
п |
о |
х |
л |
і |
б |
к |
о |
л |
і |
я |
к |
м |
б |
г |
м |
і |
в |
і |
н |
а |
о |
в |
о |
ч |
і |
п |
ш |
м |
е |
д |
ф |
х |
с |
о |
ф |
р |
у |
к |
т |
и |
к |
п |
л |
о |
м |
б |
і |
р |
м |
о |
л |
о |
к |
о |
з |
р |
к |
т |
п |
і |
ц |
а |
р |
и |
б |
а |
ж |
п |
д |
а |
б |
мʼ |
я |
с |
о |
к |
2 учні зачитують, які ж корисні продукти знайшли.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
В групах і в парах ви працювали дуже гарно, тепер на закріплення сьогоднішнього матеріалу пограємо в Гру «Чи правильним є твердження?»
Спочатку у вас 3 хвилина ви відповідаєте самостійно, перед вами картки із запитаннями та Qr-кодом, в кого є можливість відповідає скориставшись кодом, інші на картках.
«Чи правильним є твердження?»
1. Вся їжа корисна ( так \ ні )
2. Вітамін А сприяє захисту від застуди, загоюваню ран ( так \ ні )
3. Вітамін А сприяє росту ( так \ ні )
4. Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин ( так \ ні )
5. Мікроелементи - це вітаміни А,В, С ( так \ ні )
6.Мікроелементи це кальцій, фосфор, залізо та інші ( так \ ні )
7. Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку ( так \ ні )
8. Вітамін А міститься в молоці, моркві, петрушці, персику, маслі, абрикосах ( так \ ні )
9. Вітамін В корисний для крові, нервів, шкіри ( так \ ні )
А тепер 1 учень до комп’ютера вправа learningapps. Учні сигналізують картками червона –ні, зелена – так, як вони відповіли.
VI. Підсумок уроку
Літературна вікторина «Які продукти є в казці?», який вітамін знаходиться в даному продукти модна користуватись підказками з дошки
1.Чим пригощала Лисичка свого приятеля Журавля? (каша – вітамін В)
2.Без чого борщ не сядеш їсти? (без хліба – вітамін В)
3.Що так старанно тягли із землі дід, баба, внучка, собака, кіт, мишка? (ріпку – вітамін С
4.Що приготувала Машенька для того, щоб потрапити додому? (пиріжки – вітамін В)
5.Яка улюблена страва Карлсона? (варення – вітамін С)
6. Що полюбляє кіт Матроскін? (молоко – вітамін А)
7. Скажіть, в якій казці всі герої – овочі і фрукти? («Пригоди Цибуліно» - всі вітаміни)
8. Що знесла курочка Ряба? (яйце вітамін А)
9. Що Лисичка скидала з воза? (рибу – мікроелементи (калій, фтор))
Притча про крамницю бажань
Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: « Тут здійснюються всі ваші мрії»
Заходить жінка до крамниці, а за прилавком - сам Господь Бог.
Жінка запитала:
Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю ?
Звичайно!
Тоді я хочу здоров’я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достатку…
Бог простягнув жінці малесеньку торбинку.
Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька ? Невже все це там помістилось ?
Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте - залежить лише від тебе.
На уроках ми даємо вам знання, а як ви їх будете застосовувати залежить від вас.
Вітамін Д. У риб'ячому жирі,
Яйцях, молоці
Д вітаміни містяться оці.
Їх дорослим й дітям треба споживати,
Вони зубки і кістки будуть доглядати.
Всі ці продукти споживайте,
Здоров'я добре й гарне майте.
Вітамін Д зміцнює кістки, запобігає рахітові.
Найважливішим для людського організму є вітамін Д. Утворюється він в шкірі під впливом сонячного світла, поступово накопичується і витрачається в міру необхідності. Вітамін відіграє важливу роль, сприяючи всмоктуванню кальцію, нормальному росту і розвитку кісток, попереджаючи розвиток таких захворювань, як рахіт і остеопороз.
Вітамін Д міститься в продуктах кисломолочних, в сирі і сирі, вершковому і рослинному маслі, яєчних жовтках. Досить велике його вміст у морських продуктах, печінці риб (особливо тріски і палтуса); міститься він також в риб'ячому жирі.
Вітамін Д потрібен організму в будь-якому віці. Його основним завданням є допомога організму в засвоєнні кальцію, який потрібен для формування та здоров'я зубів і кісток. Від вмісту вітаміну Д залежить міцність нашого скелета і правильна форма кісток.
«Чи правильним є твердження?»
1. Вся їжа корисна ( так \ ні )
2. Вітамін А сприяє захисту від застуди, загоюваню ран ( так \ ні )
3. Вітамін А сприяє росту ( так \ ні )
4. Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин ( так \ ні )
5. Мікроелементи - це вітаміни А,В, С ( так \ ні )
6.Мікроелементи це кальцій, фосфор, залізо та інші ( так \ ні )
7. Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку ( так \ ні )
8. Вітамін А міститься в молоці, моркві, петрушці, персику, маслі, абрикосах ( так \ ні )
9. Вітамін В корисний для крові, нервів, шкіри ( так \ ні )
«Чи правильним є твердження?»
1. Вся їжа корисна ( так \ ні )
2. Вітамін А сприяє захисту від застуди, загоюваню ран ( так \ ні )
3. Вітамін А сприяє росту ( так \ ні )
4. Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин ( так \ ні )
5. Мікроелементи - це вітаміни А,В, С ( так \ ні )
6.Мікроелементи це кальцій, фосфор, залізо та інші ( так \ ні )
7. Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку ( так \ ні )
8. Вітамін А міститься в молоці, моркві, петрушці, персику, маслі, абрикосах ( так \ ні )
9. Вітамін В корисний для крові, нервів, шкіри ( так \ ні )
«Чи правильним є твердження?»
1. Вся їжа корисна ( так \ ні )
2. Вітамін А сприяє захисту від застуди, загоюваню ран ( так \ ні )
3. Вітамін А сприяє росту ( так \ ні )
4. Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин ( так \ ні )
5. Мікроелементи - це вітаміни А,В, С ( так \ ні )
6.Мікроелементи це кальцій, фосфор, залізо та інші ( так \ ні )
7. Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку ( так \ ні )
8. Вітамін А міститься в молоці, моркві, петрушці, персику, маслі, абрикосах ( так \ ні )
9. Вітамін В корисний для крові, нервів, шкіри ( так \ ні )
Я – великий і бокастий,
Жовтогрудий і смугастий.
Я чудовий дар осінній,
З гарним та смачним насінням.
Хто їсть кашу цю чудову,
Буде сильним і здоровим. (Гарбуз).
Кожен знає, ця дівиця
На городі – мов цариця.
Коси довгі, кучеряві,
Та ще й платтячко яскраве.
Я смачна і вітамінна,
І не гірше апельсина.
Той, хто мене поважає,
До ста років доживає. (Морква).
Ой, розхвалилася, дивіться!
Ти не схожа на царицю!
Я від тебе красивіший:
Червоніший і товстіший.
Український борщ чудовий
По усіх краях відомий.
У борщі я головний,
Борщ без мене не смачний! (Буряк).
Я – смачний, кругленький,
Маю щічки червоненькі.
До смаку я в кожній страві.
Роблять соки і приправи.
Соус, борщик і салат
Люди з радістю їдять. (Помідор).
Маленьке, кругленьке із горщика впало.
Нема таких ковалів, щоб його скували.
(Яйце.)
Мене полюбляє кожна сім’я.
Щоб спокійно зимувати.
Садять всі мене багато.
Люблять вранці й на обід,
Так і кажуть: другий хліб. (Картопля).
Народився із землі,
Зарум’янивсь на вогні,
І з’явився на столі
До борщу тобі й мені. (Хліб)
Наче сонечко, жовтеньке,
А розтане - то м’якеньке.
Молочко у ньому є,
Смак до каші додає. (Масло)
Без дірочки, без денця Повна бочечка винця. (Яйце)
Рідке, а не вода, біле, а не сніг. (Молоко)
Переплутав ноги, переплутав вуса.
Ліг біля дороги для нашої спокуси.
І тяжко обминути, щоб не скубонути. (Горох)
Не стелюсь я спати долі,
А деруся все угору.
Бо я...(квасоля).
Кругле, соковите,
Сонцем налите.
З гілочки котиться –
У ротик проситься... (яблуко).
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (калина).
На городі молода
Пишні коси розплела
У зелені хустинки
Золоті хова зернинки.
(Кукурудза)