Урок 4 клас ЯДС Тема уроку. Людське «Я»

Про матеріал
Змістова лінія. Я – Людина Тема уроку. Людське «Я» Результати навчання Учень/учениця: – розповідає якою на його/її думку повинна бути людина, пояснює чому; – аналізує, що йому/їй вдається реалізувати, а що – ні; – розпізнає та описує свої емоції, почуття, переживання; – визначає що робить не так, аналізує як це виправити; – формулює мету та цілі своєї діяльності; планує дії, які приведуть до їх досягнення; – аналізує, які якості йому/їй потрібні для досягнення мети; – описує важливість сумлінності та моральних якостей. Освітні галузі: «Мови і літератури», «Математика», «Природознавство», «Здоров’я і фізична культура», «Технології», «Мистецтво». Обладнання уроку: підручник «Я у світі», картки «Який ти », для індивідуальної роботи, презентація. Тип уроку: комбінований урок
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ З ДИСЦИПЛІНИ «Я У СВІТІ»

 

Студентки. Цюпях Аліна Святославівна

 

Клас: 4-В

 

Змістова лінія. Я – Людина 

 

Тема уроку. Людське «Я»

 

Результати навчання

Учень/учениця:

розповідає якою на його/її думку повинна бути людина, пояснює чому;

– аналізує, що йому/їй вдається реалізувати, а що – ні;

– розпізнає та описує свої емоції, почуття, переживання; 

– визначає що робить не так, аналізує як це виправити;

– формулює мету та цілі своєї діяльності; планує дії, які приведуть до їх досягнення;

– аналізує, які якості йому/їй потрібні для досягнення мети; 

– описує важливість сумлінності та моральних якостей.

 

Освітні галузі: «Мови і літератури», «Математика», «Природознавство», «Здоров’я і фізична культура», «Технології», «Мистецтво».

 

Обладнання уроку: підручник «Я у світі», картки «Який ти »,  для індивідуальної роботи, презентація.

 

Тип уроку: комбінований урок

 

Література та джерела: 

  1. Бібік Н. М. Я у світі. 4 клас : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. Харків: Вид. група «Основа», 2015. 160 с.: іл.
  2. Володарська М. О. Я у світі. 4 клас (за підручником Н. М. Бібік). Харків: Вид. група «Основа», 2015. 120 с. (Серія «Початкова школа». Мій конспект»).
  3. Навчальні програми для початкової школи. URL: http://bit.ly/2aHsAEu. 
  4. Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти. Постанова КМУ № 462 від 20.04.11 року. URL: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/. 
  5. Тагліна О. В., Іванова Г. Ж. Я у світі. 4 клас: підруч. для загальноосвіт. навч. закл. Харків: Вид-во «Ранок», 2014. 144 с. 

 

ХІД УРОКУ

 

Кількість часу

Опис

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА УРОКУ

2 хв

1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА 

Доброго дня ! Сідайте . Сьогодні урок « Я у світі» проведу у вас я . Для того, щоб вам було зручно до мене звертатися , запамятайте,  що мене звати  Аліна Святославівна.

З  яким настроєм ви прийшли на урок?

Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці.

  1. Правило «піднятої руки».
  2. Правило «плеск в долоні».

Отож,  перш ніж ми розпочнемо нашу плідну роботу ми з вами повинні з’ясувати  наявності необхідного обладнання до уроку: підручник, робочий зошит, кольорові олівці, заготовки для анкет.

 

 

 

1 хв

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Повідомлення теми і мети уроку

Учитель підкреслює важливість теми, наголошує, що необхід-

но навчитися берегти своє добре ім’я, намагатися з різними людьми

поводитись однаково чемно, привітно, доброзичливо.

Учитель. Сьогодні на уроці ми зможемо переконатися, що

негарно бути лукавим, нещирим. Правильні висновки допоможуть

кожному стати кращим.Отож, тема нашого уроку: « Людське «Я»»

 

 

 

 

1 хв

3. СТИМУЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Гра «Який ти?»

Я вам пропоную заповнити анкету (роздаю завчасно заготовлені аркуші, на яких з одного і другого боків є такий напис)

Продовж речення.

1. У класі я ________________________________________________

2. Удома я ________________________________________________

3. Серед друзів я ___________________________________________

Вам  потрібно продовжити речення, даючи власну характеристику. Наприклад, удома я слухняний, з друзями —забіяка, у класі — ні з ким не ділюся. Важливо бути чесним у відповідях.

Після того як ви заповните  анкету переверніть  аркуші із записами.  Наприкінці уроку на іншому боці анкети ви  знову виконаєте це завдання після опрацювання теми, щоб пересвідчитися, як змінилася ваша  думка про себе або ж не змінилась .

 

 

3 хв

4. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

–Що означає бути   людиною ?

–Що потрібно робити, щоб бути Людиною?

–Якою, на вашу думку повинна бути людина?

Отож, ми з вами можемо зробити такий висновок, що кожен з нас розуміє це значення по різному. І, більшою мірою, саме це значення впливає на дії і вчинки, а іноді, і на хід самого життя.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

23 хв

5. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

– Кожна людина – це особистість, зі своїми думками, інтересами, здібностями.

Отож,зараз ми з вами трішки попрацюємо з підручником розгорніть підручник на сторінці 16 та уважно мовчки прочитайте текст «Дбай про своє добре ім’я»

Питання: «Мікрофон»

А зараз ми з вами перевіремо хто уважно читав.

Я буду задавати вам питання відповіді на які ви знайдете у прочитаному вами тексті. (даючи  на  відповіді на запитання діти будуть говорити у іграшковий мікрофон)

 —То від  яких назв утворилось дуже багато імен знайдіть у тексті та зачитайте «риб, птахів, звірів,комах (Жук, Заєць, Гусак)»

 —З якими частками за часів Київської Русі існували почесні імена для княжих дітей знайдіть у тексті та зачитайте «-слав, –мир, –волод, –полк, –зар, -мисл: Ярослав, Володимир, Всеволод, Ярополк, Світозар, Добромисл. »

 —Знайдіть в  останньому абзаці чому  наші діди-прадіди дуже дбали про честь власного імені: «…щоб не знеславити свій рід поганими вчинками. Бо людина

залишається жити у своєму доброму імені»;

Цікавий факт

• На одному з Гавайських островів існує жіноче ім’я із 65 лі-

тер. Його вільний переклад такий: «Мій любий вінок із чудового

сплетеного лісового листя плине поміж хмарами вранішнього неба

і розливає солодкі пахощі».

 

 А зараз вам потрібно буде відгадати загадку

 

Нас не було — воно було,

Нас не буде — воно буде,

Ніхто ні в кого його не бачив,

А в кожного є.

(Учні відповідають: «Ім’я».)

Тому ми можемо зробити такий  висновок, що важливо дбати про своє

добре ім’я — це значить проявляти себе в добрих вчинках, пове-

дінці, прагненні бути корисним.

Фізкультхвилинка «Імена»

Щось ми з вами засиділись на одному місці час розім’ятись свайте біля парт. Коли я називатиму жіноче ім’я —усі присідають, коли чоловіче — стрибають, коли слово не означає імені — плещуть у долоні.

Текст

Рухи

Ірина

Присісти

Данило

Стрибати

Конвалія

Плескати в долоні

Тарс

Стрибати

Катя

Присісти

Яблуко

Плескати в долоні

 

Первинне закріплення вивченого

—У нас на дошці є казкове дерево. Чого на ньму браку? (Листочків)

—Ці листочки поки що у нас на партах. Вони теж чарівні. Щоб листочки потрапили на дерево, потрібно дописати речення .

Я неповторний

Бо у мене… характер

Бо у мене важкий характер

Я цікавлюсь…

Я цікавлюсь технікою

Гарно вмію…

Гарно вмію вишивати

 

Самостійна робота учнів

Створення казкового дерева ( Діти прикрашають дерево листочками і розповідають про себе)

—Подивіться на наше дерево.Чим схожі листочки, а чим різняться?(Відповіді учнів.)

—Отже, ви вісі схожі за віком, кольром волосся, кольором очей, зростом, але всі— різні, і кожен —  індивідуальний і неповторний.

Відео перегляд

А зараз ми звами переглянемо притчу  « людські стосунки» (перегляд відео)

 

 

Питання: «Мікрофон»

  • Якою була багата жінка? (Злою, жадібною,нетовариською)
  • А якою вона стала? (Доброзичливою, дружелюбною, доброю)
  • Як повела себе вдова коли грабіжники пограбували багату жінку(Милосердно)
  • Якби ви були б вдовою виб допомогли б багатій жінці? Чому?

 

 

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

6 хв

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

А зараз ми з вами повернемось до гри «Який ти?» яку ми розпочали на початку уроку

Учні заповнюють анкету на зворотному боці аркуша:

1. У класі я _______________________________________________

2. Удома я ________________________________________________

3. Серед друзів я __________________________________________

 

Перевернувши аркуш на той бік, що заповнювали на початку уроку, кожен має змогу переконатися, чи не змінилася в нього думка про себе після опрацювання теми.Важливо вислухати міркування тих учнів, у записах яких

є розходження.

 

4 хв

7. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Кожен учень отримує стікер  на якому у стовпчик має написати своє ім’я, літери. Треба вибрати зі словничка слова, що описують риси характеру, і записати їх.

Наприклад:

А — активна

Л — лагідна

І — інтелігентна

Н — ніжна

А — активна

 

Словничок :охайна(ний),  лагідна(ний),  активна(ний),  добра(рий),

Інтелігентна(ний),  ніжна(ний),  розумна(ний), ввічлива(вий), чесна(ний), працелюбна(ний), наполеглива(ви), смілива(вий), відповідальна(ний), впевнена(ний), сильна(ний), спритна(ний), стримана(ний), толерантна(ний), терпима(мий),мужній(ня), хоробрий(ра), привітний(на), ініціативний(на), , надійний(на), жвавий(ва), бадьорий(ра), кмітливий(ва).

 

Закінчіть речення.

  • Щоб бути людиною, потрібно мати такі риси характеру …
  • Я прагну стати такою людиною як …

 

– Діти, я вам бажаю бути людьми та виховувати в собі високі моральні якості.

– Урок завершено. До побачення. 

 

docx
Додав(-ла)
Голян Аліна
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку