21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Добре тому жити, хто вміє дружити

Про матеріал
У виховному заході розкривається значення дружби в житті кожної людини. Цей захід сприяє формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Вчить правильно обирати собі друзів, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку. Виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\B886E172-AED7-4A4D-B8C5-B8DC80B55FDA.jpeg

ТЕМА: «Добре тому жити, хто вміє дружити»

                                                                                                                                 

Мета. Розкрити значення дружби в житті кожної людини. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Вчити правильно обирати собі друзів, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку.

Виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.

Очікувані результати:

  •                   розуміти, з чого починається дружба;
  •                   знати, кого називати другом;
  •                   вміти знаходити шляхи примирення.

                                             Хід  уроку

І. Організаційна частина

Дзвоник дзвенить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

Гей, до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

Добрий день, вам добрі люди!

Хай вам щастя й доля буде

не на день і не на рік,

А на довгий – довгий вік!

Добрий день, мої любі діти!

Я щаслива зустріти вас.

Хай вам радісно сонечко світить.

Й будемо вчитися… В добрий час!

 Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!»

Усміхнися квіточці, хай вона цвіте!

Усміхнися дощику: «Лий, мов із відра!»

Друзям усміхнися, побажай добра!

- Створення позитивного настрою

- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.

- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.

- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.

- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.

- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, підніміть руки вгору.

- Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.

ІІ. Вступна бесіда

Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Любі діти, я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.

 Пролунав перший дзвінок нового навчального року. Він запросив усіх дітей України за шкільні парти. Сьогодні у нас буде перший урок незвичайний. Ми відправимося у подорож до міста, у якому, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як називається це місто, ви дізнаєтесь, коли виконаєте цікаве завдання.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Про що ж ми сьогодні будемо з вами розмовляти? Я пропоную вам пройти по лабіринту і дізнатися тему сьогоднішнього уроку.

(Додаток 1)

«Добре тому жити, хто вміє дружити». (Додаток 2)

       Вправа «Асоціативний кущ»

090520162055- Що таке, на вашу думку, дружба? Сплетемо «павутинку» до цього слова

 

 

 

           ДРУЖБА 

                      

Щирість, доброта, жадібність, довіра, злість, грубість, турбота, щедрість, повага, чуйність, байдужість, чесність, жорстокість, надійність.

IY.  Основна частина

Сьогодні, діти, я пропоную вам посадити і виростити дерево доброти і дружби. Ось воно. Стовбур та гілочки в нього вже є, а от не вистачає чого? (Коріння) (Додаток 3)

  • Як же почуває себе дерево, у якого немає або мало коріння. Так само себе почуває людина, в якої немає друзів.

 Тому сьогодні ми поділимося роздумами, що таке дружба, з чого вона починається, кого називати другом, яким повинен бути справжній друг, спробуємо визначити правила дружби. Як тільки ми розвʼяжемо ці питання, наше дерево зросте і зміцніє.

  1.              Гра-розминка «Це мій кращий друг i я!»
  • Якщо відповідь  про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це мій кращий друг i я»

Якшо нi-то мовчимо i тихенько сидимо.

А тепер давайте грати - треба вам відповідати.

Рано - вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий i бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім i клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

Хто yмiє берегти ручки, зошити й книжки ?

А хто граючи в футбол у вікно заб'є нам гол?

Хто веселу вдачу має i yciм допомагає?

  •        Віповідали ви чудово, отже, продовжуємо працювати.
  1. Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву « Якщо ти добрий друг, то повинен…»

Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви підніміть руки вгору i потрясітъ ними, а якщо нi, то нічого не робіть.

Обманювати своїх друзів

Не брехати друзям

Говорити брехню поза очі

Допомагати друзям у складних ситуаціях

Підтримувати один одного

Насміхатися над друзями

Не залишати друзів у біді

Заступатися за друзів

Говорити друзям правду

Ображати друзів

Піклуватися про друзів.

  •                  Молодці, діти. Добре виконали завдання

І на нашому дереві  з'являється корінець  «близькі стосунки»

3 .Розв’язування проблемних завдань

                 Учитель: Говорити про поведінку інших легко, а як би ви вчинили в таких ситуаціях?

                 Ситуація 1. Дівчинка обурено скаржилась мамі: «У нас у дворі є такий поганий хлопчик – увесь час мене називає Валькою». «А ти як його називаєш?» - запитала мама – «Я його взагалі ніяк не називаю. Я йому просто кричу: «Ей,ти!»

  •                            Чи правильно вчинила дівчинка? (Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені , показуючи йому приклад.)

 Ситуація 2 . У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель вона несла в голій руці.

- Рука в мене замерзла страшенно! - поскаржилась Оленка подружці.

Наталка відповіла:

-А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

 - Що можна сказати про Наталку?

 - Як потрібно було їй зробити?

Ситуація 3.  Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи.  Дорога була погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчата обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці в той день - ногам тепло і на душі радісно!

  - Чому дівчинці було радісно?

  - А ваш друг приходить вам на допомогу?

  - А ви йому

Слова вчителя.

  •                            Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим.  І навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопочуття людини, її долі – засуджуються дорослими та однолітками.

Отже, будьте,діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці!

Корінь «Турботливе ставлення»

4.Фізкультхвилинка

Гра «Хвиля»

Ваше завдання: сісти в одне коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всім разом, не створюючи хвілю. (виконати 2 – 3 рази)

А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш

про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете

добирати самі в риму.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

Це корінь «Спільні інтереси, смаки, погляди»

Кожен друг – неповторний, найкращий. Йому можна довірити свої таємниці, він завжди прийде на допомогу, ніколи не залишить у біді. Це і є справжній друг.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити.

Тож без друга не прожити!

Дивіться, яке велике дерево росте у парку! Це чарівне дерево дружби. Та на ньому немає жодного листочка, жодної квіточки. Давайте «оживемо» його.

5.Гра «Оживи дерево добра».

  • У кожної групи на столах лежать листочки, квіточки. Завдання: пригадати і записати зі зворотної сторони  листочка (квіточки).  Яким має бути справжній друг? Що робить дружбу міцною?
  •  (Справжній друг завжди чесний, надійний, вірний, доброзичливий, готовий прийти на допомогу. Міцна дружба здатна об'єднати людей на довгі роки, а іноді і на все життя. Важливо вміти берегти і цінувати дружбу)

( добрі вчинки ваших друзів по відношенню до вас, до інших людей, добрі вчинки, які ви робили разом з друзями.)

(Прикріплюють листочки до дерева.)

Яка краса! Наше дерево замайоріло красою квітів та зелені, а наше життя збагатилося, красою добрих вчинків. Вдома самостійно створіть  своє «дерево добрих справ і постійно поповнюйте  його.

6. Інтерактивна вправа «Хмаринка слів».

Піднімемося вище дерева.  Але щоб це зробити , треба пригадати прислівя, які склав  український народ про добро та добрих людей.

Кожна група отримує конверт. У ньому знаходяться слова, з яких діти утворюють прислівя.

1 група : Де є добро, там зникає зло.

2 група: Добро не лихо, ходить по світу тихо.

  1. група: Не одяг красить людину, а добрі діла.
  2. група: Добре діло роби сміло.

5 група: Не роби комусь, що тобі не мило.

        6 група: Добре ім'я краще багатства.

-   Намагайтеся жити у мирі та злагоді з оточуючим світом, з навколишніми.  Робіть добро не за дякую, а від щирого серця. В народі говорять:

 « Хто людям добра бажає, той і собі має.»

Ви подивіться на небі з’явилася райдуга.  

7. Поетична  хвилинка.

Представники кожної групи зачитують вірш про добро

1. У злому світі жити погано,

Свариться тато, свариться мама.

Зраджують друзі – це так жахливо.

З сірого неба падає злива.

Як добре жити в доброму світі!

Сонце всміхається в ясній блакиті.

Люди веселі, мама і тато.

Дома і в школі друзів багато!

                                                          (Г. Манів

2.Що таке доброта? Чи забули ви, люди?
Це, як мир на землі, тихо й гарно повсюди.
Це як посмішка враз зацвіла на лиці,
Як дитини рука в теплій тата руці.
Це як мамина ласка пригорне дитину,
Це, як злагода й ніжність гуртує родину.

                                                 (Н. Красоткіна

3. «Треба бути чемним, сину,

   Люблять всі такі дитину.

  Якщо ти когось вітаєш,

  Ти йому добра бажаєш!»

  Мама так мені казала,

  Коли в школу проводжала.

  Доброго  усім вам дня!

  Хочу я усіх вітати,

  Хочу всім добра бажати.

  Щоб для тих, кого вітав,  

  День насправді добрим став .( Г. Манів) 

4. Сказав  мудрець:

    - Живи, добро звершай!

    Та нагород за це не вимагай.

    Лише в  добро і вищу правду віра

    Людину відрізня від мавпи і від звіра.

    Хай оживає істина стара:

    - Людина починається з добра!

                                                         (Л. Забашта)

5. На доброті існує світ.

    Із добротою пахне хліб.

    І мирне небо в школу йти

    Це також вияв доброти.

    І до людей любов свята –

    Це чистота і доброта!

                                          (Д. Павличко)

6. Доброта — це просто милі вчинки:
Місце уступити залюбки.
Це розмови гарної хвилинки,
Це слова приємні і думки…
Це подати руку допомоги,
Коли хтось спіткнувся на путі.
І розвіяти усі тривоги,
Усміхнутись сонечком в житті.

                                          ( Н. Красоткіна)

8.Будинок доброзичливих людей

Чудовий будинок знаходиться поруч з деревом. Не будинок, а справжній казковий палац! Прочитайте його назву. (ДРУЖБА)

- Як ви вважаєте, хто живе у цьому палаці?

- Дійсно, у цьому будинку поселилися добрі казкові герої.

Гра « Посели героїв у будинок».

Завдання: серед поданих героїв казок, мультфільмів обрати лише тих, хто є доброзичливим, хто має добре серце.

Попелюшка, Кіт Леопольд, мачуха, Крокодил Гена, Чебурашка, Шапокляк, миші, Баба Яга, Дюймовочка, Добра фея, Котигорошко, Лунтик, Снігова Королева, Дракон, Вупсінь та Пупсінь, зла чаклунка,Шрек.

У казках завжди добро перемагає зло, тому добрих героїв більше.  Нехай же і на вашому життєвому шляху зустрічаються тільки добрі люди.

9. Вікторина «Хто з ким дружить?»  ( Додаток  3 )

  - Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

-Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

4305849.jpgЗелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

  • Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(  « Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» )

 - Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?

- Придумайте продовження казки  «Лисичка та Журавель – друзі»

 10. Знайомство з мирилками

  •                  Отже, мир і злагода, перш за все, починається в колективі.
  •                  А якщо друзі посварилися, що треба робити7
  •                  А як миряться діти?

Мирилка летіла

 На плече сіла,

Сказала тихенько:

- Миріться швиденько!

11. Гра-змагання  «Утвори вірш»

Сьогодні на урок я підібрала вірш про доброту, але в ньому зникли деякі букви. Яка група першою відтворить вірш.

Як д…бр…  ж…т…  в  д…бр…м…  св…т..!

С…нц…  всм…х...ється в ясн…й    бл…киті.

Люд…  в…с…л… , м…м…   і    т…т… .

Д…м…  і   в   шк…л…  др…з… в     б…г…т…!

  Отже, хочеш мати друга – будь ним. Це мудре старе правило. Потрудися душею для людини, що знаходиться поруч , сприйми її радощі й негаразди як свої власні, подумай про те, як зробити її життя щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу   можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами.  Вам ще доведеться крокувати з класу в клас  пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою

6. Супутники дружби.

    Діти  створюють правила дружби .

Правила  дружби .

  • Бути щирим, відвертим.
  • Не обманювати друзів.
  • Завжди підтримувати друга.
  • Завжди поступатися одне одному.
  • Завжди чинити по справедливості.
  • Не видавати ваших секретів іншим.
  • Ділитися з друзями (другом).
  • Не залишати  друзів у біді.
  • Не кривдити та не ображати друзів.
  • Ні до кого не чіплятися, грати чесно, не дражнитися.
  • Бути вірним другові.
  • Не боятися попросити пробачення.

Отже, якими повинні бути стосунки між друзями? Якими повинні бути їх душі?

ІІІ. Підсумок уроку.

  - Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя.

 Запам'ятайте закони  дружби (на дошці).

- Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе.

- Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.

- Не бійся в друга попросити вибачення, і сам старайся якомога швидше забути свою образу.

Постарайтесь їх пам’ятати і виконувати. Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її, щоб  проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

1.Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»

-Чого ти сьогодні навчився?

-Про що ти хотів би дізнатися більше?

-Які виникли запитання з даної теми?

-Що б ти порадив людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?

-Що потрібно зробити, аби вберегти дружбу?

-Як ти використовуватимеш те, що вивчив?

2. Заключне слово вчителя

- Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь – дружба. Будьте тактовні, ввічливі. Стримуйте свій гнів у будь-яких ситуаціях.   Цінуйте справжню дружбу.

3. Виконання  «Пісеньки про дружбу»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку