Автор
КАЗАКУ ТЕТЯНА ВАВИЛІВНА
Вчитель французької мови вищої категорії
КЗ "Гімназія зі структурним підрозділом початкової школи №20" м. Маріуполь
_____________________________________________________________________________
Пропонується цикл уроків французької мови з метою підвищення інтересу школярів до вивчення іноземної мови і залучення їх до самостійної творчості.
Використання інноваційних технологій на уроках (ситуативне моделювання, дискусії, рольові ігри та інше) забезпечує доступність змісту навчальному матеріалу, а запропоновані лексичні одиниці та мовленнєві зразки дають змогу збагатити активний лексичний запас учнів, наблизити їх мовлення до «живої» французької, якою говорять їхні однолітки. Це має позитивний вплив на бажання вивчати мову.
Поряд з традиційними завданнями використані і популярні серед учнів середньої школи форми: сюжетно-рольові ігри; інсценування діалогів, розмовних ситуацій, які допоможуть організувати індивідуальну роботу, колективну і в парах.
Зважаючи на сучасний стан міжнародних зв’язків України, вихід її до європейського та світового простору, іноземна мова розглядається як важливий засіб міжкультурного спілкування.
За концепцією Нової української школи, основна мета навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, базою для якої є комунікативні вміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.
Оновлення змісту навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах пов’язується, насамперед, із деякими змінами в стратегічних напрямках розвитку сучасної шкільної освіти – спрямуванням навчальної діяльності на вироблення в учнів необхідних життєвих компетентностей, що у майбутньому давали би можливість випускникам школи комфортно почуватися в сучасному світовому мультинаціональному просторі.
Моя задача – засобами французької мови популяризувати українську та французьку мови, культуру обох країн, їх традиції. Зважаючи на активний розвиток українськофранцузьких відносин останнім часом, зокрема, проведення Днів Франції в Маріуполі та регулярне відвідування міста Надзвичайним і Повноважним Послом Франції в Україні панею Ізабель Дюмон, інтерес учнів до вивчення французької мови зростає.
Пропонується цикл уроків з французької мови з теми «Подорож до Парижа» до підручника французької мови для 7 класу (автор: Клименко Ю.М.) з метою підвищення інтересу школярів до вивчення іноземної мови і залучення їх до самостійної творчості.
Актуальність роботи полягає в необхідності ґрунтовного вивчення французької мови, сприяння умов для досягнення високого рівня комунікативної компетентності при вивченні французької мови, розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів на уроках.
Планета Париж
Мета: Розвиток екологічного мислення під час опрацювання теми, текстів, комунікативних ситуацій.
Завдання:
• Закріплення знань учнів про культуру, історію та традиції столиці Франції.
• Практикування учнів у монологічному та діалогічному мовленні в рамках вивченої теми і згідно з комунікативним завданням.
Обладнання:
Магнітофонний запис тексту, картки із завданням, презентація «Париж – свято, яке завжди з тобою», контрольні запитання, текстові завдання.
І. Організаційний момент
ІІ. Початок уроку
1. Sujet et but: Повідомлення теми та мети уроку
Prof.: Aujourd’hui nous continuons à apprendre les monuments de Paris. Nous allons parler:
ª Paris des parcs et des forêts
ª Paris à vélo
2. Introduction. Мовна розминка
Бесіда з учнями за текстом «По Парижу на велосипеді» (дивись додаток до уроку).
3. Актуалізація опорних знань
Робота з текстовим матеріалом.
Учні читають самостійно текст «Une découverte» (с.13) та виконують завдання за текстом.
4. Contrôle:Перевірка рівня знань, умінь і навичок
Учні розповідають напам’ять вірш. Конкурс на кращого читача віршів про Париж (за вибором).
IІI. Основна частина уроку
1. Vocabulaire. Les moyens de transport. Utilisez les mots de la liste pour répondre.
(Засоби пересування)
1 |
Pour faire le rallye Paris-Dakar? |
en auto (bus) |
en train |
2 |
Pour aller de Paris à New-York en 8 heures? |
en avion |
à vélo |
3 |
Pour faire une cruasière en Mediteranée? |
à cheval |
en voiture |
4 |
Pour faire une promenade au fôret? |
à moto |
|
5 |
Pour traverser Paris? |
à pied |
|
6 |
Pour aller de Paris à Orléans? |
en taxi |
|
2. Аудіювання.
Подання тексту для аудіювання «Pour visiter Paris».
Незнайомі слова з перекладом записані на дошці.
Учні слухають текст «Pour visiter Paris»
POUR VISITER PARIS
Il y a plusieurs façon de visiter Paris à pied, à bicyclette, en taxi, en autobus, en autocar et même en métro:
La capitale à vos pieds!
C’est le gros titre qu’on a pu lire dans la journal «Le Matin» (дивись додаток до циклу уроків «Подорож до Парижа») Voir Paris d’hélicoptère.
3 circuits aux choix: la Défense, Versailles, tour complet de Paris. Heliport de Paris ouvert toute l’année.
Les jardins, les bassins de Versaille et le château vus d’un seul regard: un grand tableau symétrique avec du vert, du gris et du jaune.
Que la capitale est belle, au soleil couchant, vue à 600 métres d’altitude.
Une autre façon de visiter Paris, tout aussi extraordinaire: en patache «eautobus». Au lieu de vous élever dans les airs, vous glisser sur l’eau. Cela ressemble un peu aux promenades en bateau-mouches. Mais le
bateau est différent et le chemin suivi est tout autre. Le bateau est une «patache» – mot ancien – un bateau plat de 12 métres de long sur 4 métres de large. Le chemin, dans sa première partie, suit le canal Saint-Martin depuis le Bassin de la Villette jusqu’a la Bastille et au Bassin de l’Arsenal.
Paris vous attend! Avec son hélicoptère prêt à décoller, avec sa patache prête à glisser sur l’eau. Que choisissez-vous?
3. Перевірка розуміння тексту (зразок карток).
Est-ce vrai ou faux? |
vrai |
faux |
1.Il y a plusieurs façon de visiter Paris? |
|
|
2. Il y a 3circuits au choix: la Défence, Fontainebleau, tour complet de Paris? |
|
|
3. On peut visiter Paris en patache «eautobus»? |
|
|
4. Le petit hélicoptère à six places est là? |
|
|
4. Учні відповідають на запитання:
Répondez aux questions:
Quelles sont plusieurs façons de visiter Paris?
Qu’est-ce qu’on voit du Haut de l’hélicoptère?
Qu’est-ce qu’on voit à droite et à gauche du canal?
5. Перегляд презентації «Париж – свято, яке завжди з тобою».
ІV. Réflexion
Ситуатівне спілкування
Quelle façon de visiter Paris choisirier-vous et pourquoi?
V. Rézumé. Підсумок уроку Тестові завдання з теми.
Вкажіть правильну відповідь:
1) Paris est divisé ... 20 arrondissements.
a) de
b) sur
c) en
2) La Tour Eiffel est ... le VII arrondissement.
a) en
b) sur
c) dans
3) Le premier président de la V République est ...
a) Georges Pompidou
b) Charles de Gaulle
c) Valéry Giscard d’Estaing
4) Les ... sont les ancêtres des Français.
a) Romains
b) Francs
c) Gaulois
5) Dans quel musée parisien se trouve «la Joconde Mona Lisa»?
a) Musée d’Orsay
b) Musée de Cluny
c) Musée du Louvre
VІ. Travail à domicile: Завдання до дому та інструктаж про виконання
1. Скласти 5-7 речень про подорож до Парижа, використовуючи дієслова у Passé composé.
2. Підготувати повідомлення про основні пам’ятки історії та культури Парижа.
Додаток до уроку Paris à vélo
Les dimanches et les jours fériés, certaines rues sont interdites toute l’année aux voitures: par exemple les berges de la Seine, rive droite et rive gauche, entre 9h et 17h, et aussi dans les bois de Vincennes et de Boulogne de 9h à 18h. Dans le bois de Boulogne, la circulation est
aussi interdite le samedi.
Les vendredis soirs, a partir du 5 mars, rendez-vous avec votre vélo, place de l’Hôtel-de-Ville, à 21h 30 pour une randonnée cycliste nocturne à travers la capital. Départ à 22h. Gratuit.
Paris sans voitures en 2012
C’est le project des maires de certains arrondissments. Ils souhaitent limiter le nombre des voitures dans la centre de Paris. Ils prévoient de réduire à 30 km/h la circulation dans les quatre arrondissements centraux, de réduire la largeur de plusieurs voies importantes et de réserver une file aux vélos. Les berges sеraient fermées aux voitures.