Урок 4. "Розробка уроку для 4 класу з теми "Графіка" Схеми, діаграми на матеріалі інших предметів."

Про матеріал

Четвертий урок в 4 класі з теми "Графіка". В циклі уроків реалізовую метод проектів. Вивчення теми складається з 7 уроків. До кожного уроку створено презентацію та додаткові матеріали.

Перегляд файлу

Урок № 4

 

Тема уроку: Схеми, діаграми на матеріалі інших предметів.

 

Мета уроку:

 

Навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити створювати діаграми та схеми на основі поданих даних;

Розвивальна: розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;

Виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники «Природознавство 4 клас», презентація, проектор.

Програмне забезпечення: MS Office, MS Power Paint.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання.
  • Перевірка відсутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі;
  2. Для чого потрібні мітки на карті?
  3. Як створити власну карту за допомогою онлайн сервісу Карти Google?
  4. Як додати мітку до власної карти?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми будеме говорити про те, яким чином можна подати текстову та числову інформацію.

IV. Вивчення нового матеріалу.

В сучасному житті ми отримуємо багато інформації. Ми чуємо, бачимо, відчуваємо. Деякі краще сприймають інформацію на слух, деякі – побачивши чи прочитавши. Є випадки, коли потрібно швидко засвоїти багато інформації, або представити купу інформації іншій людині. І зробити це потрібно швидко, просто та доступно. І тут на допомогу нам приходить графіка. Інформація графічно може подаватися у вигляді:

  • Схем;
  • Діаграм;
  • Карт;
  • Планів;
  • Графіків.

Далі ми розглянемо кожен пункт більш детальніше.

Схема – спрощене зображення,викладення чогось у загальних, основних рисах. (Запитання до класу: Де використовують схеми? Де використовуєте схеми саме Ви?)

Діаграма — графічне зображення, що наочно у вигляді певних фігур показує співвідношення між різними величинами, які порівнюються.

Діаграми бувають таких видів: секторна, стовпчаста, лінійна, гістограма, кругова, з областями, кільцева та ін.

(Запитання до класу: Де використовують діаграми? Де використовуєте діаграми саме Ви?)

Графік – це один із видів діаграми. Це наочне зображення кількісної залежності різних явищ, процесів, тощо.

(Запитання до класу: Де використовують графіки? Де використовуєте графіки саме Ви?)

План – горизонтальний розріз або вид згори будь-якої споруди чи предмета.

(Запитання до класу: Де використовують плани? Чи зустрічалися з планами в своєму житті?)

Карта - зменшене зображення певної території земної поверхні на площині.

(Запитання до класу: Де використовують карти? Чи зустрічалися з картами в своєму житті? Навіщо їх використовувати?)

V. Фізкультхвилинка.

 

Фізкультвправи - у пошані,

Ми їх дуже любимо,

За хвилинку відпочинем

І працювати будемо.

Раз, два - руки вище, вище голова,

Три, чотири - руки тихо опустили.

П'ять, шість, сім - стати тихо всім.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз - піднялись, два - присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто ж втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Раз - встав весь клас.

Два, три - свою парту ти протри

Чотири, п'ять - на місце тихо сядь.

 

 

VI. Робота за комп’ютером.

  1. Інструктаж з ТБ;
  2. Створити діаграми за виданими завданнями (додаток);
  3. Вставити діаграми в свою презентацію.

 

VII. Релаксація.

Працюючи за комп’ютером, не можна забувати про відпочинок для очей, адже вони теж втомлюються.

  • Обертати очима по колу.
  • Рухати вгору, вниз.
  • Рухати вліво, вправо.
  • Заплющити та розплющити очі.

VIII. Підсумок уроку.

  1.  Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?
  2.  Що найбільше сподобалося?
  3.  Що запам’яталося?
  4.  Про що хотіли би дізнатися більше?
  5.  Що таке діаграма?
  6.  Навіщо використовують діаграми?
  7. Які бувають види діаграм?
  8.  Що таке схема?

 

 

 

 

docx
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
10984
Оцінка розробки
(2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку