Тема. Становище українського населення на початку ХХ ст.

Про матеріал

І. Організаційний момент

ІІ . Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Становище населення

Завдання учням
Підрахуйте у відсотках зростання населення в українських землях, що перебували у складі Російської та Австро-Угорської імперій. Де зростання відбувалось швидше?

• Чому в містах проживало так мало українців?

Ціни на деякі товари
Суперечливі процеси модернізації повсякденного життя

Це питання розглядається в групах.

1-а група
Учням надаються текст і фотографії.

Завдання
• За текстом та фотографіями виділіть головні ознаки міст Наддніпрянської України.

2-а група
Прочитайте текст та дайте відповідь на запитання.

Запитання
• Які зміни у повсякденному житті відбулись в кінці ХІХ — на початку ХХ ст.?

3-я група
• Як ви розумієте нижченаведене висловлювання?

Доля жінки
Під час розповіді вчителя учні заповнюють таблицю «Зміна ролі жінки в суспільстві».

Зміна ролі ж
Перегляд файлу

Урок 4. Становище українського населення на початку ХХ ст.

Мета: охарактеризувати суперечливі процеси модернізації повсякденного життя українців на початку ХХ ст.; визначити причини посилення міграційних процесів в даний період; розвивати навички самостійної та дослідницької роботи учнів, вміння працювати з текстовими джерелами інформації; сприяти національно-патріотичному вихованню учнів.

Основні поняття: «модернізація», «повсякденне життя».

Обладнання: картки з текстовими джерелами інформації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Становище населення

Завдання учням
Підрахуйте у відсотках зростання населення в українських землях, що перебували у складі Російської та Австро-Угорської імперій. Де зростання відбувалось швидше?

• Чому в містах проживало так мало українців?

Ціни на деякі товари
Суперечливі процеси модернізації повсякденного життя

Це питання розглядається в групах.

1-а група
Учням надаються текст і фотографії.

Завдання
• За текстом та фотографіями виділіть головні ознаки міст Наддніпрянської України.

2-а група
Прочитайте текст та дайте відповідь на запитання.

Запитання
• Які зміни у повсякденному житті відбулись в кінці ХІХ — на початку ХХ ст.?

3-я група
• Як ви розумієте нижченаведене висловлювання?

Доля жінки
Під час розповіді вчителя учні заповнюють таблицю «Зміна ролі жінки в суспільстві».

Зміна ролі жінки в суспільстві

Що нового з’явилось у становищі жінки в суспільстві

Що не змінилось у становищі жінки в суспільстві

 

 

Посилення міграції українського селянства

Бесіда
1. Які були причини міграції населення?
2. Чим відрізнялись ці причини у Н аддніпрянській та Західній Україні?
3. Назвіть і покажіть на карті країни, до яких переважно переселялись українці.

ІІІ . Узагальнення та систематизація знань

Учитель.
Кінець ХІХ — початок ХХ ст. відзначився зростанням населення завдяки поліпшенню медичного обслуговування та підвищенню рівня життя. Водночас це призводило до появи зайвої робочої сили, а значить, посилення процесу міграції українців за межі України. Зазнало змін і становище жінки у суспільстві. Вона активніше залучалась до сфери суспільного виробництва.

Завдання
1. Охарактеризуйте основні ознаки повсякденного життя українців на початку ХХ ст.
2.Н азвіть суперечливі процеси модернізації повсякденного життя українців на початку ХХ ст.

ІV. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку