Урок 5. АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК.
БЕЗПЕКА ПРИ ЗАНЯТТЯХ СПОРТОМ
Мета: розширити уявлення учнів про види активного відпочинку, про можливі небезпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді; навчати школярів використовувати засоби захисту під час занять спортом, обирати безпечні місця для активного відпочинку; виховувати обережність, відповідальністьБЕЗПЕКА ПРИ ЗАНЯТТЯХ СПОРТОМ
Мета: розширити уявлення учнів про види активного відпочинку, про можливі небезпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді; навчати школярів використовувати засоби захисту під час занять спортом, обирати безпечні місця для активного відпочинку; виховувати обережність, відповідальність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
— Що впливає на працездатність людини?
— Які вправи підвищують працездатність?
— Як ви вважаєте, коли у вас працездатність вища — зранку, вдень чи ввечері? У який день тижня?
— Деякі учні ніколи не роблять фізкультурних пауз під час виконання домашніх завдань, уважають їх непотрібними. Доведіть, що вони помиляються.
— Який найкращий для себе час на виконання домашніх завдань ви встановили?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про види активного відпочинку.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя
— Ви вже знаєте, що відпочивати можна по-різному. Найкращим відпочинком є зміна одного виду діяльності на інший. Так, після навчання корисним буде активний відпочинок, особливо на свіжому повітрі. Він сприяє підвищенню працездатності, поліпшенню настрою, зміцненню здоров’я. А вам активний відпочинок особливо потрібен, адже багато часу ви проводите сидячи за партою. Для нормального росту й розвитку вам слід багато рухатися. Тому під час активного відпочинку ви можете грати з друзями в різні рухливі ігри.
Під час гри дотримуйте правил безпеки:
— Існують й інші види активного відпочинку. Найпоширенішими серед них для дітей вашого віку є стрибки на скакалці, катання на велосипеді, самокаті, роликах, скейтборді, різні ігри — футбол, бадмінтон, волейбол, баскетбол. А взимку — катання на санчатах, ковзанах, лижах тощо.
Однак, пам’ятайте:
— Ви можете займатися спортом. Є зимові й літні види спорту, індивідуальні та командні. Займатися спортом можна в секції, а можна й самостійно, з друзями, батьками. Це не обов’язково мають бути виснажливі тренування.
Головне — щоб вони були корисними і зміцнювали здоров’я.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 28–29)
1) Стартове завдання.
— За допомогою схеми на с. 28 назвіть види активного відпочинку.
— По черзі розкажіть про свій улюблений активний відпочинок.
Запам’ятайте! Активний відпочинок — важлива частина життя.
2) Рух і здоров’я.
— У чому полягає користь фізичних вправ?
Робота в групах
— Складіть розповідь за малюнком на с. 29.
— Як називають доріжки, призначені для велосипедистів?
— Де у вашому населеному пункті можна навчитися кататися на роликах, скейті, велосипеді?
Запам’ятайте! Активний відпочинок зміцнює здоров’я.
3) Робота в групах.
— Яких правил безпеки слід дотримувати під час занять спортом?
— Розкажіть, хто із вас потрапляв у небезпечну ситуацію, катаючись на роликах, скейті чи велосипеді:
Запам’ятайте! Під час занять активними видами спорту одягайте шолом та інші засоби безпеки.
4) Біль у м’язах.
— Від чого буває біль у м’язах?
— Як покращити самопочуття?
— Коли виникає судома?
— Що у такому випадку треба зробити?
Запам’ятайте! Відчувши біль у м’язах, скажи про це дорослим.
2. Робота в групах
— Поясніть прислів’я.
Ходи більше — проживеш довше.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Бесіда
— Які види відпочинку є активними?
— Які види відпочинку є пасивними?
— Де можна кататися на роликах, скейтбордах, велосипедах, самокатах?
— Які засоби захисту під час занять спортом вам відомі?