Урок. 5 клас "Відсотки"

Про матеріал
Повторити означення відсотка та записа відсотка у вигляді десяткового дробу і навпаки. Удосконалити вміння виконувати вправи, що передбачають використання поняття відсотка. Засвоїти правило знаходження відсотка від числа. Розпочати роботу над екологічним проектом «Роби добро».
Перегляд файлу

Урок №2 за темою «Відсотки». «Знаходження відсотка від числа».

Мета: повторити означення відсотка та записа відсотка у вигляді десяткового дробу і навпаки. Удосконалити вміння виконувати вправи, що передбачають використання поняття відсотка. Засвоїти правило знаходження відсотка від числа. Розпочати роботу над екологічним проектом «Роби добро».

Освітні результати:

Особистісні:

У процесі роботи, учні повинні вчитись чітко висловлювати свої думки, уміння слухати і вступати в діалог, брати участь у колективному та груповому обговоренні проблем , виховувати відповідальність, акуратність, самостійність. Виховувати почуття патріотизму та любові до Батьківщини. Підвищення рівня екологічної культури

Предметні:

Вміти в процесі реальної ситуації використовувати визначення наступних понять: перетворення відсотка у десятковий дріб і навпаки, знаходження відсотка від числа, розв’язання нескладних практичних задач.

Обладнання:підручник математики Тарасенкова Н.А., роздатковий матеріал, проектор, комп’ютер, інтерактивна дошка, підключення до інтернет ресурсів, робота з програмою Plickers.

Тип уроку:  комбінований.

Хід уроку.

І. Організаційний момент. Моя Україна – це і дніпровські кручі, Чорне та Азовське моря, Карпати, Полісся і донецькі простори. Це запашні степи і ліси, красені – міста, білі впорядковані села.

Для кожної людини свій край наймиліший, своя домівка – найкраща.

«Україно! Мій коханий краю,

Мати наша рідна і свята,

Небо чисте над тобою має

Медом диха нива золота».

З цих гарних, зворушливих слів я хочу розпочати урок, тому що сьогодні ми не тільки будемо розв’язувати математичні задач, а і розпочнемо дуже кропітку, складну, але цікаву роботу по вивченню екології нашого краю, свого регіону та рідної домівки. Проект, над яким ми почнемо працювати , має назву «Поспішай робити добро».

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Але почати нову роботу не можна без перевірки засвоєння попереднього матеріалу? Тому, чи є в вас питання по виконанню домашнього завдання? Відповідаю на питання учнів. Далі відкриваємо підручник та відповідаємо на запитання. Сторінка 308, питання 1-3,6. №1460, 1463.Повторити знаходження дробу від числа та розв’язання №1345. Розв'язання практичних завдань заготовлені на інтерактивній  дошці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань Учні працюють з тестами у програмі Plickers.

Тести для цієї програми:

1.Відсоток це:

А. одна сота частина.            Б. одна тисячна частина.

В. одна десята частина.                Г. одна друга частина.

2.Tри соті частини – це…

А.                    Б.                В.               Г.

3. У книзі сторінок, тоді   – це…

А. сторінок.  Б. сторінок.  В. сторінки.     Г. сторінок.

4. Виразіть число у відсотках.

А.                    Б.                В.               Г.

5. Запишіть у вигляді десяткового дробу.

А.                    Б.               В.               Г.

6. У  нашому класі хлопці складають 45% . Скільки відсотків  усіх учнів класу становлять дівчата?

А.                    Б.                В.               Г. Визначити неможливо.

7.У гімназії навчається 360 учнів. У спортивних змаганнях  до Дня козацтва брали участь 100% учнів школи. Скільки учнів брали участь у змаганнях.

А.                    Б.               В.               Г. Визначити неможливо.

8.Яке з наведених тверджень неправильне?

A. 50% числа – це його половина;

Б.100%- це все число;

В.10%- це десята частина;

Г.25%- це п’ята частина.

9. 1% це 18, а 10% це…

А.                    Б.               В.               Г.

10. 1грн.= 100 коп., тоді 1 коп. це … %

А.                    Б.                В.               Г. Визначити неможливо.

11. Визначити, який відсоток замальовано зеленим кольором?

.

А.                    Б.                В.               Г.              

12.  Донецька область – багатонаціональна. Тут мешкають  понад 120 етносів. Українці  складають 75% від 4,6 мільйона чоловік. Скільки українців мільйонів мешкає у Донецькій області?

А.                    Б.               В.               Г.

За програмою Pickers учні отримують відповідні оцінки за роботу,розглядаємо допущені помилки.

ІІІ.Фізкульт. хвилинка.  Невеличка музична пауза. Проводить фізорг класу.

ІV. Пояснення нового  матеріалу.

Учитель нагадує домашню задачу на повторення. Та ще раз звертає увагу на правило знаходження дробу від числа різними способами.

А якщо потрібно розв’язати таку задачу.

У Світовий океан з річкових стоків, з атмосферних опадів, при промиванні нафтових танкерів потрапляє велика кількість свинцю. Нафти. Ртуті. Пестицидів, побутових відходів. Це призводить до загибелі організмів – мешканців водойм. Поясніть, чим на вашу думку, шкідливі викиди нафти, яка щороку потрапляє у Світовий океан, якщо ці викиди складають

10 000 000 т, а викиди  свинцю становлять.5% від викидів нафти. Порахуйте, який викид свинцю у Світовий океан.

Розв'язання. Учні висловлюють свої думки про шкідливість викидів нафти. Учитель доповнює їх міркування.

Нафтова плівка на поверхні води не тільки отруює живі організми. Що мешкають на поверхневому шарі,а й приводить до зменшення насиченості води киснем. Як наслідок уповільнюється розмноження планктону- першої ланки ланцюга живлення у водоймі. Багатокілометрові нафтові плівки на поверхні води зменшують випаровування і тим самим порушують водообмін між океаном і сушею. Це дуже актуально на сьогоднішній час. Тому ми з вами і будемо працювати над екологічним проектом «Поспішай робити добро».

Мета проекту:

  • підвищення рівня екологічної культури;
  • пропаганда знань про природу та екологію нашого регіону;
  • залучення учнів в процес практичної охорони довкілля.

А початок будь якого проекту – це вивчення літератури.

Але повернемось до нашої задачі. Як порахувати викид свинцю у Світовий океан. Учитель пропонує декілька способів розв’язання.

І.Перевести відсоток у десятковий дріб та зайти дріб від числа.

5%= 0.05, 10 000 000 ×0,05=500 000 т . свинцю

ІІ. Учні відкривають сторінку 307 підручника та читають правило знаходження відсотка від числа, а потім виконуємо завдання 10 000 000 ÷100×5 = 500000 т.

Відповідь : 500000т. викидів свинцю у Світовий океан.

V. Відпрацювання навичок знаходження відсотка від числа. Працюємо з підручником. №1466 (1) розв'язуємо колективно і обговорюємо  різні способи. Далі учні працюють ланцюжком по 2  біля дошки.

№1460,1461,1462.- перші завдання колективно, другі за дошкою з подальшою перевіркою.

VI.Підсумок. Учні відповідають на питання вчителя.

Що нового та цікавого ви сьогодні узнали?

Над яким проектом ми починаємо працювати?

Ваша особиста думка про тему нашого уроку.

VII. Домашнє завдання. Вміти  знаходити відсоток  від числа різними способами. №1483(1), 1485(1). Придумати задачу про екологію повітря, води, або природи у нашому регіоні, використовуючи правило знаходження відсотка від числа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 червня 2021
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку