Урок. 5 клас "Відсотки"

Про матеріал
Повторити означення відсотка від числа. Удосконалити вміння розв’язувати задачі на знаходження відсотка від числа. Продовжити роботу над екологічним проектом «Роби добро», розглянути екологічні проблеми України, Донецької області та свого рідного міста Краматорськ.
Перегляд файлу

Урок №3 за темою «Відсотки». «Знаходження відсотка від числа». Інтегрований урок. Природознавство. Математика

Мета: повторити означення відсотка від числа. Удосконалити вміння розв’язувати задачі на знаходження відсотка від числа. Продовжити роботу над екологічним проектом «Роби добро», розглянути екологічні проблеми України, Донецької області та свого рідного міста Краматорськ.

Освітні результати:

Особистісні:

У процесі роботи, учні повинні вчитись чітко висловлювати свої думки, уміння слухати і вступати в діалог, брати участь у колективному обговоренні проблем , виховувати відповідальність, акуратність, самостійність. Виховувати почуття патріотизму та любові до Батьківщини. Підвищення рівня екологічної культури.

Предметні:

Вміти в процесі реальної ситуації використовувати визначення наступних понять: знаходження відсотка від числа, розв’язання практичних задач за цією темою.

Обладнання:підручник математики Тарасенкова Н.А., роздатковий матеріал, проектор, комп’ютер, інтерактивна дошка, підключення до інтернет ресурсів, статті  Тимочко Тетяни (голова Всеукраїнської екологічної  ліги), «Краматорська правда» -Танський В.

Тип уроку:  інтегрований.

Хід уроку.

І. Організаційний момент. Ще М.І. Лобачевський сказав «Немає жодної галузі  математики, якою б абстрактною вона не була, котра коли - небудь не виявиться застосованою до явищ дійсного світу».

Учитель: Це буде епіграфом нашого уроку, тому що сьогодні ми з вами розглянемо математичні задачі пов’язані з екологією та її проблемами, а може ви навіть запропонуєте їх вирішення для нашого міста. Продовжуємо роботу над екологічним проектом «Роби добро», вивчаємо теоретичні аспекти  проекту.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. На інтерактивній дошці заготовлено розв’язання №1483(1), 1485(1). Учні перевіряють розв’язання за зразком.

Учитель нагадує учням, що на цей урок вони підготували коротенькі повідомлення про екологічні проблеми нашого регіону. Сам робить невеличкі повідомлення. Скласти рейтинг найбільш актуальних екологічних проблем, що стоять сьогодні перед Україною, допомогла голова Всеукраїнської екологічної ліги Тетяна Тимочко.

1. Неякісна вода http://www.postfactum.ks.ua/wp-content/uploads/2012/09/1348128009_stochnie-vody.jpg

Як відомо, організм людини на сімдесят відсотків складається з води, тому вона відіграє одну з найважливіших ролей у житті організму. Проте 80% населення України використовує в своєму житті воду з поверхневих джерел, а екологічний стан цих вод з кожним роком погіршується. Майже 75% українців п'є воду з Дніпра, якість якої погіршується вниз за течією річки. Тож найскладніша обстановка з якістю питної води сьогодні в Криму. Якщо ж говорити про найчистішу воду в Україні, то її можна спробувати в Полтавській області, де майже вся вода береться з підземних джерел.

2. Забруднення повітря http://www.interbuh.com.ua/uploads/images/articlesimages/news-1z85OCVLRR.jpg

Щорічно в атмосферу України потрапляє понад 6 млн. тонн шкідливих речовин і вуглекислого газу. Традиційно головними забруднювачами залишаються промислові підприємства. Однак збільшення кількості автомобілів на дорогах спричинило і збільшення шкідливих викидів в атмосферу. За останні кілька років кількість відпрацьованих газів, що надходять у повітря на території великих міст, зросла на 50-70%. Більше половини шкідливих речовин викидають в атмосферу приватні авто: у 2017 році на них припало 1,7 млн. т шкідливих речовин.

За версією Центральної геофізичної обсерваторії Міністерства надзвичайних ситуацій України, найбільш забруднені регіони - на промисловому сході країни - це Донецька, Дніпропетровська і Луганська області.

3. Деградація земельних ресурсів http://ic.pics.livejournal.com/oleg_leusenko/26655385/1352238/600.jpg

Активне використання добрив призвело до збільшення площі кислих ґрунтів (на 2, 4 млн. га за останні 15 років). До того ж, майже 40% загальної площі земельних ресурсів України належать до забруднених земель.

Прогноз на майбутнє невтішний. При збереженні нинішніх темпів деградації ґрунту (ерозія, затоплення, зміни клімату та ін.) критичні значення рівня родючості можуть бути досягнуті через 20-30 років, а в окремих регіонах навіть раніше.

4. Знищення лісів http://i.obozrevatel.ua/9/1056472/420835.jpg

Україна належить до малолісистих країн - ліс покриває лише шосту частину її території. Але при цьому експорт деревини з України в 2,5 рази перевищує імпорт.

Прямий наслідок нераціональної вирубки лісів - збільшення частоти та інтенсивності повеней у західних областях України, особливо - Закарпаття. Однак сумна статистика катаклізмів нездатна зупинити знищення лісів: минулого року обсяги заготівель лісу в Закарпатській області зросли на 14,2%.

5. Небезпечні геологічні процеси http://m.ruvr.ru/data/2013/03/04/1338594792/4picturepicture21977_73106.jpg

Істотна частина валового внутрішнього продукту країни пов'язана з видобутком і переробкою мінерально-сировинних ресурсів (41-43%), сконцентрованих у гірничовидобувних регіонах Донбасу, Кривбасу, Карпатського регіону. Між тим, екологія цих регіонів страждає не стільки від інтенсивного видобутку, скільки від неправильного закриття нерентабельних і вироблених шахт і кар'єрів. Ігнорування наукових підходів до цього процесу призвели до активізації процесів підтоплення міст і сіл, забруднення поверхневих і підземних водозаборів, просідання земної поверхні.

6. Побутові відходи http://newodessa.com.ua/_fr/0/7334931.jpg

Однією з найбільш серйозних екологічних проблем України сьогодні можна вважати проблему утилізації і переробки різних відходів. У країні діє близько 800 офіційних звалищ, загальна кількість сміття на яких перевищила 35 млрд. т. Щорічно ця цифра зростає ще на сімсот-вісімсот тисяч тонн. За інформацією Міністерства екології та природних ресурсів, загальна площа всіх полігонів з відходами вже займає 4% площі України. За інформацією Міністерства екології та природних ресурсів України, щорічно середньостатистичний українець викидає на смітник близько 250 кілограмів побутових відходів. З цих 250 кілограмів мінімум 50 можна відправляти не на звалище, а на пункти прийому вторинної сировини, що дозволило б скоротити кількість твердих побутових відходів на 10 мільйонів кубометрів.

7. Чорнобильська катастрофаКартинки по запросу картинки чернобыль

Аварія призвела до радіоактивного забруднення більш ніж 145 тис кв.км території України, Білорусії та Росії. На радіоактивних територіях сьогодні розміщено понад дві тисячі населених пунктів, в яких проживає майже півтора мільйони людей. Українські вчені єдині в думці про те, що наслідки Чорнобильської аварії ще дуже довго будуть про себе нагадувати. В Україні було зареєстровано 6049 випадків раку щитовидної залози у людей, які на момент аварії були дітьми і підлітками. Крім того, за час, що минув після катастрофи на ЧАЕС, зросла кількість психоневрологічних захворювань, патології серцево-судинної системи.

Ці повідомлення поступово з'являються на інтерактивній дошці.

ІІІ Актуалізація опорних знань. А давайте діти пограємо. Я вам задаю питання і даю відповідь у відсотках, а ви кажете скільки це буде кількісно. У нашому класі 20 учнів. Підніміть, будь ласка, руку.

1.Хто з вас використовує поліетиленові пакети? Я порахувала, вийшло 100%. Що це значить?

2. Хто з вас сортує сміття при викиданні? Я порахувала, вийшло  приблизно10%. Що це значить?

3. А хто з вас допомагав батькам  прибирати  після себе сміття, коли ви відпочиваєте на природі? Я порахувала, вийшло  приблизно75%. Що це значить?

4. А хто вимикає воду, коли накладає зубну пасту на щіточку? Я порахувала, вийшло  приблизно 50%. Що це значить?

5. А хто з вас постійно вимикає після себе світло, коли виходить із кімнати? Я порахувала, вийшло  приблизно 25%. Що це значить?

Молодці, таким чином ми повторили з вами переведення відсотка у число.

Кожен з вас дома готував задачі на знаходження відсотка від числа, пов’язані з екологією повітря, води та природних ресурсів нашого регіону.

Декілька учнів пропонують свої задачі. Повторюємо знаходження відсотка від числа.

 ІV.Фізкультхвилинка. Проводить фізорг класу.

V.Удосконалення знань учнів. Розвязання більш складних задач.

Задача. Динаміка забруднення. Рівень шкідливих викидів в атмосферу дещо зменшився: якщо в 1990 році обсяг промислових викидів в атмосферу підприємствами області склав 2, 5 млн. тон шкідливих речовин, то в 2017 році — вже склав 64%, що пов'язане, в першу чергу, зі скороченням промислового виробництва області та за рахунок переоснащення підприємств. Який обсяг промислових викидів в атмосферу підприємствами області був у 2017 році і які зміни відбулися?

Задача. Флора і фауна заповідних територій.

Фауна хребетних тварин включає близько 400 видів. 34% тварин Донецької області занесені до Червоної книги України. Ще 48% занесені до офіційного переліку регіонально рідкісних тварин Донецької області. Скільки рідкісних тварин мешкає у Донецькій області?

Задача. Водні ресурси. У Донецькій області близько 240 малих і середніх річок. При цьому водозабезпеченість природним річковим стоком на одного мешканця області в 5 разів менша, ніж у середньому в Україні. У абсолютних цифрах загальний забір води з усіх джерел склав по Донецькій області в кінці XX ст. близько 2600 млн м3. У той же час об'єм стічних вод — понад 50%, з яких майже 70% недостатньо очищених та зовсім не очищених. Так як стік річок в основному здійснюється у Азовське море, то забрудненість річок обумовлює забрудненість моря. Порахуйте скільки стічних вод не очищено у Донецькій області?

VI. Підсумок уроку. Ви на сьогодні гарно підготувались, вивчали літературу по екології нашого міста, області. Для поліпшення екології у нашому місті працюють навіть спеціальні програми. А мені дуже хотілось послухати  та почитати ваші пропозиції по покращенню екології. Учні здають зошити на перевірку. Приклади пропозицій дітей: озеленення міських територій,реконструкція очисних споруд, зменшення вибросів промислових підприємств, побудова набережної біля річки Казений  Торець, використання альтернативних джерел енергії ( використання вітрогенераторів), використовувати розподільний збір сміття та зменшити використання поліетилену та пластику.

VII. Домашнє завдання. Урок наш незвичайний. Ви зрозуміли, для того щоб екологія нашого міста покращилась, потрібно подивитись, а що робить кожен для цього. Давайте спробуємо дома трішки заощадити воду, електроенергію. І я вам пропоную стати господарями свого дому. Порахуйте скільки кубометрів води використовує за день ваша сім'я, а потім один день трішки заощаджуйте, і знову запишіть результат, а ми на уроці порівняємо показники. А також №1492  і повторіть правило знаходження числа за його дробом.

Похожее изображение

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 червня 2021
Переглядів
709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку