Математика. 2 клас. За підручником О.Гісь, І.Філяк
Урок № 50
Тема. Віднімання від 16 з переходом через десяток. Перевірка правильності визначення порядку дій у виразах із дужками
Ключові компетентності: визначення алгоритму дій, усвідомлення ролі мови для вираження думки, уміння чітко висловлювати власну думку, розвиток аналітичного мислення.
Предметні компетентності: формування уміння віднімати від числа 16 з переходом через десяток, встановлення правильного порядку дій у виразах з дужками, удосконалення уміння креслити відрізки заданої довжини, розв’язувати складені задачі.
Очікувані результати: виконує віднімання від 16 одноцифрового числа з переходом через десяток, встановлює і перевіряє порядок дій у виразах із дужками
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань
Хвилинка каліграфії
Давайте пригадаємо, у яких двоцифрових числах кількість десятків на 4 більша ніж кількість одиниць
40 51 62 73 84 95
Математичний диктант
Число, у якому 5 дес. і 3 од.;
Найбільше одноцифрове число;
Сума чисел 6 і 8;
Різниця чисел 15 і 9;
Збільшити 7 на 7;
Зменшити 13 на 5;
Число, яке стоїть перед числом 76;
Число, яке стоїть за числом 49.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Ми продовжуємо віднімати одноцифрові числа від двоцифрових. І сьогодні віднімаємо одноцифрові числа від 16
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя 16 -7
Обчислення за зразком 16-8, 16-9. Пояснює сильний учень біля дошки
№ 2 с.107. Колективна робота
Виконання перших трьох виразів фронтально
№2 с. 107. Щоденні 3. Математика самостійно
Останні три вирази
Перевірка
№3 с. 107. Щоденні 3. Математика разом з другом
Перевірка
Фізхвилинка
№4 с. 107. Колективна робота над задачею на 2 дії.
1) 12 + 5 = 17 (кр.) — кроків робить син
2) 17 — 2 = 15 (кр.)
Відповідь: мама робить 15 кроків
V. Узагальнення вивченого/ Виконання логічних вправ
№5 с. 107 - фронтально .
Міркуємо так:
Найдовший крок Олега (він зробив найменше кроків)
Найкоротший крок Тараса (він зробив найбільше кроків)
№ 7 с. 107 – фронтально.
Міркуємо так:
16 — 4 = 12 (л.) — ляльок у третьому раду
12 — 4 = 8 (л.) — ляльок у другому ряду
8 — 4 = 4 (л.) — ляльок у першому ряду
№ 6 с. 108. Математика самостійно
Міркуємо так:
1) 8 + 3 = 11 (с.) — солдатиків у другому ряді
2) 11 + 3 = 14 (с.) — солдатиків у третьому ряді
№ 9 с. 108. Робота у малих групах
Куди треба перекласти один сірник у кожній рівності, щоб виправити помилку?
3 + 4 = 7 6 — 4 = 2
Робота з геометричним матеріалом № 8 с. 107
Розв’язання
1 дм — 4 см = 10 см — 4 см = 6 см — довжина другого відрізка
6 см + 6 см = 12 см — довжина третього відрізка
Треба накреслити відрізки 10 см, 6 см, 12 см
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Я знаю: як знайти невідомий доданок
Я вмію: віднімати від 16