Урок 57. Досліджуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння. Порядок дій у виразах з дужкамиРозділ 3. Розв'язуємо складені задачі

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання правила різницевого порівняння, збільшення або зменшення числа на кілька одиниць; формувати вміння розв'язувати задачі на прикладі задач, що містять відношення різницевого порівняння, перевіряти правильність арифметичних дій додавання й віднімання, обчислювати значення виразів за діями; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати старанність, стимулювати бажання займатися спортом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 57. Досліджуємо задачі, які містять відношення різницевого порівняння. Порядок дій у виразах з дужками. Розділ 3. Розв'язуємо складені задачі

Номер слайду 2

Мета: актуалізувати знання правила різницевого порівняння, збільшення або зменшення числа на кілька одиниць; формувати вміння розв'язувати задачі на прикладі задач, що містять відношення різницевого порівняння, перевіряти правильність арифметичних дій додавання й віднімання, обчислювати значення виразів за діями; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати старанність, стимулювати бажання займатися спортом. Обладнання: картки з додатковими завданнями, м'яч, ілюстративний та роздавальний матеріал, конструктор LEGO. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична, здоров'язбережувальна.

Номер слайду 3

Організація класу

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання (с. 59, № 1, 2)— Які значення сум отримали в № 2? Як виконали перевірку?

Номер слайду 5

Каліграфічна хвилинка. Написання чисел десятого десятка (91-100)— Назвіть перше число 10-го десятка. (91.)— Назвіть у ньому кількість десятків та одиниць. (9 дес. 1 од.) Назвіть усі двоцифрові числа, у складі яких є 9 десятків. Числа якого десятка ви назвали? Що ви можете сказати про останнє число десятого десятка? (Це число 100. Воно найменше трицифрове.)— Запишіть усі названі числа.91 92 93 94 95 96 97 98 99 100

Номер слайду 6

Усні обчислення. Гра «Математичний м'яч». Повторення вивчених випадків додавання та віднімання в межах 100.

Номер слайду 7

Продовження перевірки домашнього завдання (с. 59, № 5(2))— Розкажіть, як ви розв'язали задачу. Яким чином перевірити розв'язок задачі?

Номер слайду 8

Мотивація навчальної діяльності— Чи знаєте ви, для яких ігор застосовують ці м'ячі? Чи мають вони якусь відмінність? Звідки до нас прийшли ці спортивні ігри з м'ячем? Усе це і ще багато цікавого ви дізнаєтеся на нашому уроці, якщо будете вміло та точно розв'язувати приклади та задачі.

Номер слайду 9

Асоціативна вправа— З'єднайте назву спортивної гри та слово-асоціацію. Цікавинка. Усі слова закінчуються на частинку слова «бол», що означає «м'яч». Та залежно від того, як грають м'ячем, походять назви спортивних ігор. Усі ці слова прийшли до нас з англійської мови: «фут» — нога, «хенд» — рука, «баскет» — кошик.— Поясніть назви «баскетбол», «гандбол», «футбол». А от назва «волейбол» пов'язана зі словом «волей» — бити на льоту. Картка

Номер слайду 10

Удосконалення обчислювальних навичок. Гра «Математичний баскетбол» (за матеріалом підручника, с. 60, № 3)— У грі в баскетбол нараховують виграшні очки, якщо спортсмени закинуть м'яч до спеціального кошика. Спробуймо і ми пограти в «Математичний баскетбол». До кошика ваш м'яч потрапить, якщо ви не тільки розв'яжете приклад, але й виконаєте перевірку його розв'язання.

Номер слайду 11

«У музеї спортивних ігор». Самостійна робота. Розв'язування прикладів № 4 (с. 60) за варіантами.— Які ще ігри з використанням м'яча ви знаєте? (Діти називають відомі їм ігри. Учитель доповнює: теніс, водне поло, бейсбол, регбі, гольф, хокей з м'ячем, боулінг.)

Номер слайду 12

Теніс

Номер слайду 13

Настільний теніс

Номер слайду 14

Водне поло

Номер слайду 15

Бейсбол

Номер слайду 16

Регбі

Номер слайду 17

Гольф

Номер слайду 18

Хокей з м’ячем

Номер слайду 19

Боулінг

Номер слайду 20

— Запрошую вас до музею спортивних ігор. Розв'яжіть приклади, а відповіді вам розкриють якусь таємницю чи розкажуть цікавинку про спортивні ігри з м'ячем.

Номер слайду 21

Перевірка— Назвіть приклад, у відповіді якого є число, що має розрядним доданком 7 десятків. (Кількість гравців у команді в гандболі — 7.)— Назвіть вираз, значенням якого є круглим числом. Цей вираз розкаже нам, яка гра зародилася у кошику від персиків. Як ви гадаєте?

Номер слайду 22

Баскетбол. 30-річний викладач коледжу із Спрінґфілда Джеймс Нейсміт для того, щоб розважити студентів, яким було нудно виконувати гімнастичні вправи на уроках фізкультури, прив'язав два кошика без дна з-під персиків до поручнів балкона спортивної зали і, об'єднавши вісімнадцятеро студентів у дві команди, влаштував змагання — хто закине більше футбольних м'ячів у кошик суперників. Через те, що під час ігор уболівальники на балконах ловили м'ячі, що відлітали, і намагалися їх закинути в кошик противника, з'явилися щити.

Номер слайду 23

— Скільки на руці в людини пальців? (5.) Але ж на кисті руки є не тільки пальці. А як називається внутрішній бік кисті руки? (Долоня.) Одна з ігор має свого попередника — давню гру «Гра долонь». Цікавинку про цю гру нам розкаже приклад, відповідь якого є числом другого десятка.

Номер слайду 24

Попередником тенісу була гра ж-де-пом (дослівно «гра долонею»), яка з'явилася в XII столітті у Франції. Спочатку м'яч відбивали рукою, потім рукавичками і битами. Тільки в XVI столітті з'явилися ракетка і сітка, а сама гра була названа «теніс» (від фр. Tenez — візьми.

Номер слайду 25

— Зачитайте приклади, в яких першою дією виконували додавання. Ці приклади розкажуть нам про гру, що є різновидом футболу, у правилах якої дозволено грати і руками. Це реґбі. У реґбі грають руками й ногами. Граючи руками, заборонено передавати м'яч уперед. Ногами м'яч бити вперед можна.)— Назвіть приклад, у якому перші дві дії були віднімання. Цей приклад розкаже нам про гру, з якою в Україні ознайомилися понад 40 років тому. (Більшість ігор знайомі нам з давніх часів. Але з грою бейсбол в України ознайомилися найпізніше. Гра з битою була у багатьох європейських народів, зокрема лапта у росіян, крикет у англійців або шлагбол у німців. А перші правила бейсболу (база + м'яч) у США визначив Олександр Картрайт 1845-го року. В Україну ця гра проникла тільки 1986 року.

Номер слайду 26

Фізкультхвилинка

Номер слайду 27

Актуалізація знань про порівняння чисел із визначенням, на скільки одиниць більше/менше (заматеріалом підручника, с. 60, № 1)— Пограймо у теніс! Поставте відповідний знак порівняння між числами та запишіть на м'ячику, «на скільки більше/менше».

Номер слайду 28

Дослідження. Складені задачі, що містять відношення різницевого порівняння— Прочитайте задачі. Визначте серед них прості та складені. Розв'яжіть усно прості задачі. Задача 1. У спортивній школі було 9 футбольних м'ячів і 6 волейбольних. Скільки всього м'ячів у спортивній школі? (Проста, на обчислення суми.)

Номер слайду 29

Задача 2. У спортивній школі було 9 футбольних м'ячів, а скакалок — 8. На скільки менше у спортивній школі скакалок, ніж футбольних м'ячів? (Проста, з відношенням різницевого порівняння.)Задача 3. У спортивній школі було 9 футбольних м'ячів і 6 волейбольних, а скакалок — 8. Скільки всього спортивного інвентаря у спортивній школі? (Складена, на обчислення суми.)Задача 4. У спортивній школі було 9 футбольних м'ячів і 6 волейбольних, а скакалок — 8. На скільки менше у спортивній школі скакалок, ніж м'ячів? (Складена, з відношенням різницевого порівняння.)— Визначте, якій короткій умові та схемі відповідає кожна складена задача (с. 60, № 2).— Складіть план розв'язання останньої задачі (задача 4).— Поясніть розв'язання та розв'яжіть цю задачу.

Номер слайду 30

Формування вміння розв'язувати складені задачі на прикладі задач, що містять відношення різницевого порівняння— Перекажіть першу задачу. Назвіть умову. Повторіть запитання. Виділіть числові дані. Яке число є шуканим? Про що йдеться в задачі? Виділіть ключові слова. Оберіть опорну схему до цієї задачі. Доповніть її так, щоб одержати короткий запис першої задачі. Доповніть та поясніть схематичний рисунок до цієї задачі.— Перекажіть другу задачу. Назвіть умову. Повторіть запитання. Виділіть числові дані. Яке число є шуканим? Про що йдеться в задачі? Виділіть ключові слова. Оберіть опорну схему до цієї задачі. Доповніть її так, щоб одержати короткий запис другої задачі. Доповніть та поясніть схематичний рисунок до цієї задачі.— Порівняйте задачі. Чим вони схожі? (Схожі тим, що містять однакові ключові слова: Андрій та Славко. В обох задачах невідомо, скільки всього моделей машинок в Андрія, але сказано, що в нього 8 моделей легковиків та 2 моделі вантажівок. В обох задачах відомо, скільки моделей у Славка.) Як ця схожість вплине на розв'язання обох задач? (Ці задачі містять першу просту задачу на обчислення суми. Тому вони матимуть однакову першу дію, якою дізнаємось, скільки всього марок в Андрія.)

Номер слайду 31

— Чим відрізняються ці задачі? (Ці задачі відрізняються запитаннями: в першій задачі запитується «Скільки всього машинок у Андрія і Славка разом?», а у другій — «На скільки менше машинок у Славка, ніж в Андрія?».) Як відмінність у запитаннях вплине на розв'язання задач? (У цих задачах будуть відмінні другі дії, оскільки в першій задачі друга проста задача на обчислення суми, тому друга дія буде дією додавання; а в другій задачі — друга проста задача на різницеве порівняння, тому друга дія буде дією віднімання.)— Запишіть розв'язання другої задачі за діями й виразом. Назвіть відповідь.— Спробуйте скласти задачу про модельки машин до «зайвої» схеми. (В Андрія 8 моделей легковиків і 2 моделі вантажівок, а у Славка — на 1 модельку менше, ніж у Андрія. Скільки моделей машинок у Славка?)

Номер слайду 32

Логічна вправа. «Загадкові приклади»

Номер слайду 33

Спортивна вікторина. «Хто уважніший?»Яка гра з'явилася у Франції? (Теніс.)2. У якій грі використовують биту? (Бейсбол.)3. Назву якої гри перекладають, як «бити на льоту»? (Волейбол.)4. Майданчик для якої гри найменший? (Волейбол.)5. Який предмет, крім м'яча, дуже часто потрібен для ігор у футбол, баскетбол, теніс, волейбол? (Сітка.)6. У якій грі не використовують м'яч: боулінг, поло, бадмінтон, баскетбол? (Бадмінтон.)

Номер слайду 34

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА1. Пояснення домашнього завдання (с. 60, № 3)2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»На уроці я працював(ла) (як?)... Найкраще мені вдавалося... Я сумнівався(лася) (коли?)... Найбільше мене зацікавило... Удома батькам розкажу про...

pptx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2022
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку