ТЕМА: Мистецтво дизайну. Річ – образ.
Мистецька подорож: «Мистецтво інсталяції».
(образотворче мистецтво, 7 клас)
МЕТА: Розширити поняття здобувачів освіти про мистецтво дизайну.
Розкрити суть вислову: «Річ – образ часу».
Ознайомити з мистецтвом інсталяції та правилами створення композиції даного виду мистецтва.
Вчити дітей виражати свої емоції та почуття через образ певних речей;
Розвивати вміння створювати сюжетно-тематичні композиції з речей, які мовою інсталяції розкриють ідею задуму.
Виховувати патріотичну компетентність, як основу даної теми; також комплекс інших компетенцій: мистецьку; соціальну та громадську; самовираження; ініціативність та підприємливість. Любов до своєї країни. Доброчесність.
ТИП УРОКУ: Комбінований.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: Дистанційна (змішана): Zoom; Classroom; Viber.
(для комунікації застосовуємо різні платформи для навчання, залежно від теми,
подачі матеріалу та можливостей учнів).
ОБЛАДНАННЯ: Електронні приладдя (для зв’язку); презентація (для домашнього випереджувального завдання); презентація для роботи на уроці.
МАТЕРІАЛИ: Предмети, що символізують Україну; альбоми та графічні матеріали для ескізів.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
(Початок уроку відбувається на платформі Zoom)
Діти приєднуються за 2-3 хвилини до початку уроку.
ІІ. АКТИВІЗАЦІЯ УВАГИ УЧНІВ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Слово вчителя:
Вітаю всіх! Слава Україні! Миру Вам та Вашим Родинам! Здоров’я та чистого Сонячного неба!
Сьогодення продиктувало нові правила та умови. Нажаль дещо не позитивні.
Але ми маємо пам’ятати, що ми УКРАЇНЦІ, ми сильна нація! А ще ми привітна, добра позитивна нація.
І саме через позитив і завдяки позитиву ми ПЕРЕМОЖЕМО! І Все Буде Україна!
ЗВЕРТАННЯ ДО ДІТЕЙ з запитаннями.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
За декілька днів до уроку (краще на вихідні) діти отримують випереджувальне завдання, у формі презентації, для усного опрацювання матеріалу (у Classroom).
Вчитель:
(діти, за бажанням, висловлюються, розповідають. Вчитель допомагає, підштовхує додатковими запитаннями, корегує відповіді).
(Якщо запитання є, то вчитель коротко пояснює).
ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Сьогодні ми зробимо акцент на мистецтво інсталяції.
НАЛАШТУВАННЯ НА РОБОТУ
Вчитель:
Поміркуйте і скажіть:
якщо виникають труднощі, то вчитель може запропонувати свій образ за допомогою речей. А потім запитати:
Потім знову дати слово учням.
Узагальнення бесіди:
Отже, в такому разі, можна застосувати той же вислів, але трошки інакше:
«Річ – образ людини».
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Слово вчителя:
А уявіть собі, що ви розповідаєте про свою країну. І тут ми маємо застосувати інше поняття: «Річ – образ країни».
Назвіть по одному предмету кожний. Щоб ви обрали для створення такої композиції?
ГРА: «ЦІПОЧКА»
Учні по черзі називають один предмет, який символізує Україну.
(Умова: предмети не мають повторюватися).
Вчитель починає, діти продовжують. (рушник-вишиванка-калина-колосок-мак-булава- паляниця і так далі).
ІНСТРУКТАЖ ДО ВИКОНАННЯ РОБОТИ
Слово вчителя:
Ми назвали достатньо предметів, для складання композиції: «Моя країна – Україна».
Подивіться, яка багата наша країна. Скільки різних елементів за допомогою яких можна розповісти саме про особливості нашої країни.
Але, щоб представити образ засобами візуального мистецтва ми маємо:
Тому обираємо не більше п’яти предметів, які найкраще поєднались би між собою за розміром, формою, характером, ідеєю.
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА
Виконання практичної роботи відбувається дистанційно. Діти отримують ще одну презентацію, у Classroom, з прикладами інсталяцій різної тематики. Та завдання для усного опрацювання (аналіз інсталяцій). Також коротку інструкцію до виконання практичної роботи.
ІНСТРУКЦІЯ до виконання практичної роботи:
ПРИМІТКА: Роботу можна виконати в зручний для учня час і надіслати фото протягом тижня. Вчитель має врахувати різні можливості учнів.
VІ. Підсумок. Рефлексія.
Вчитель створює презентацію в склад якої входять найбільш оригінальні роботи. Можна продемонструвати в групі класу та на платформі Facebook. (Частина робіт моїх учнів виставлені на моїй сторінці у Facebook.).
Кожна надіслана робота оцінюється і пересилається учню індивідуально, з відповідним коментарем.
На початку наступного уроку (під час онлайн зустрічі) можна виділити хвилинку для аналізу практичних робіт по темі: «Інсталяція».
P.S. У представленій презентації поєднано всі частини проведеного уроку (для зручності сприймання матеріалу).